Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- کپسول امپرازول برای نوزاد
سلام خسته نباشید دخترم ۴ ماهشه و به دلیل رفلاکس گفتن که قرص امپرازول رو داخل شیر حل کنم و بهش بدم اما قرص امپرازول پیدا نکردم داروخانه بهم کپسول امپرازول خارجی داده گفته محتوای کپسول رو داخل شیر حل کنم و بهش بدم آیا ضرر نداره؟
- سرفه
سلام آقای دکتر عزیز. دخترم سه ماه ده روزش هستش .از امروز صبح سرفه میکند وسینش خسخس میکند.وصداش گرفته هستش .دو و سه روز پیش خواهر بزرگترش سرما خورده بود و سرفه میکرد احتمال داره بچه سرما خورده باشد .برای سرفه و خس خس سینه چی بدم خوب بشه .البته قطره بینی هم میریزم ممنون میشم راهنمایی کنید .
- فاویسم
سلام دکتر دخترم فاویسم کامل داره...نوزادیش تو بیمارستان برای آزمایش زردی فاویسمشم چک کرده بودن احتمال داره الان ک سه ماهشه آزمایش داده باشم برطرف شده باشه استامیفون برای این بچه ها ضرر نداره؟
- سرماخوردگی
سلام وقت به خیر نوزاد ۳ ماهه ای دارم که دچار آبریزش بینی وحرفه های خلط دار است درمان چیست ؟
- مدفوع نوزاد
سلام آقای دکتر پسرم سه ونیم ماهشه تاچهل روزگی شیرخشک کمکی اپتامیل میدادم ک یهو دل درد شدید شد زیر نظر پزشک قطع کردم ولی مدفوعش هفته ای یکبار و آبکی شده و گاهی حباب دار است و الانم نفخ شدید داره دکتر گفت اگه خون تو مدفوع نباشه مشکلی نیس ولی من نگرانم
- کولیک نوزاد دو ماه
سلام وقت بخیر نوزاد ۳۵ روزه دارم خیلی بی قراری میکنه وقتی بالا میاره شیر هست یعنی حالت پنیرک نداره آب از گوشه لبش میاد انگار که سردی کرده باشه خیلی باد ازش رد میشه پاهاشو تو شکم جمع میکنه و گریه میکنه خیلی بد خوابش میبره همش انگار چیزی تو دهنش و میجوه بهش شیر خشک نان یک میدم چون شیر خودم خیلی کمه لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم
- بی خوابی
سلام دخترم شباخیلی بیخوابه چه شربتی میتونم بهش بدم
- عدم دفع نوزاد دوماهه
دختر من دوماهه هست ۶ روز است که دفع نداشته دکتر هم برده و سونو کرده گفته مشکلی ندارد و دارویی نداده ولی دو سونو نشان داده که معدت اش زید گاز دارد ولی من چه کار کنم تا دفع داشته باشد
- تب زیر 38 درجه و سرفه نوزاد 5 ماهه
سلام دکتر
من چند روزه سرما خوردم گلو درد دارم. نوزاد ۵ ماهه دارم که بیشتر با هاش در تماسم دو روزه بهانه گیری داره. در روز یک بار تب زیر ۳۸ درجه داره که بهش استامینوفن می دم وگاهی اوقات خیلی کم تو خواب سرفه می کنه. شما چه درمانی پیش نهاد دارین؟
تشکر
- شیر خشک
سلام آقای دکتر میشه لطفا یه شیر خشک خوشمزه معرفی کنید که نوزادی که شیر خشک نخورده الان بخورش؟؟
- تاثیر قطره بی بی کر
سلام. پسرم سه ماهشه. از ۲۰روزگی قطره بی بی کر رو ۵قطره صبح ۵قطره شب بهش میدادم بهمراهذروزی ۴بار قطره کارمنت هربار ۵قطره.خیلی خوب بود تا ۲هفته پیش که انگار دیگه بهش اثر نمیکنه. گریه میکنه دل پیچه داره. چی کار کنم؟آیا دز داروها کم شده براش؟
- حالت خفگی در سرماخوردگی نوزاد
درمان حالت خفکی در نوزاد ۵ ماه که دچار سرناخوردگی و خلط بینی می باشد
- مصرف دارو
سلام .ببخشید فرزندم 50 روز دارد .وزنش هنگام تولد 2900 بود .بعد از تولد تا 2300 افت وزن داشت . وزن فعلی اش 3700 است .دکتر برایش روزی 20 قطره مولتی ویتامین مسترویت تجویز کرده است .ولی وقتی 20 قطره می خورد خیلی بی قراری می کند .خواب نمی رود ودست وپاهایش را خیلی تکان می دهد .می توانم روزانه قطره ی کمتری به او بدهم یا قطره اد را به جای ان به او بدهم ؟؟ایا قطره مولتی ویتامین مسترویت با مولتی ویتامین ویتن تفاوتی دارد .؟؟هم چنین دکتر شربت زینک را هم روزانه 1/5سیسی برایش تجویز کرده که وقتی می خورد دلش درد می گیرد و خوب شیر نمی خورد می توانم قطعش کنم ؟؟چون شیر خوردنش را مختل کرده ؟؟
- تشکر
سلام اقای دکتر. خواستم تشکر کنم بابت پاسخگویی های بی دریغ تون برای پرسش ها. به نوبه ی خودم تشکر میکنم و آرزوی موفقیت و سلامتی براتون دارم.
- اسهال کودک یک ساله
یک هفتست دندون نیش داره در میاره و اسهاله.ولی الان دو روزه بشدت اسهاله.روزی شش تا هشت بار مدفوع آبکی.چیکار کنم.کمکم کنید لطفا
- پوره سیب زمینی
سلام آقای دکتر من دخترم ۲ هفته که داخل هفت ماهه میتوانم بهش پوره سیب زمینی بدهم؟؟شیر دوست ندارد به جای شیر میتوانم فقط با کره درست کنم؟؟ روزی چند بار بدهم؟
- سیفیکسیم ۱۰۰
سلام.دخترمن تقریبا دوماهشه.بخاطر خس خس سینه و خلط گلو وسرفه بردم متخصص اطفال.دکتر شربت پدی کاف و قطره بینی و یه آنتی بیوتیک نوشتن که داروخونه اون رو نداشت و گفت بجاش شربت سیفیکسیم۱۰۰ دارم که همون کار روانجام میده.با توجه به اینکه من نسخه رو ندارم تا شربت خود دکتر رو ببینم چی بوده.آیا سیفیکسیم به گفته اون خانوم موثر هست؟؟؟یا یبار دیگه ببرم دکتر
- تب بچه
سلام اقای دکتر پسر من ۱۸ ماهشه با وزن ۱۳ کیلو دیشب یهویی تب کرد و از صبح تب داشت که بردیم دکتر و گفتن امیکرون ..یه امپولی زدن ۱/۴که نمیدونم چی بود و یه شربت دیفین هیدرامین و شیاف استا ۱۲۵ ..الان پسرم از بعد ازظهری اسهال داره و چون تبش پایین نیومد از شربت پروفن استفاده می کنم .نظر شما چیه ببخشید تو اسهالشم انگاری رگه ی خون بود
- دل دردنوزاد
سلام وقت بخیر نوازد 43روزه شب ها ساعت12تا3نصف شب دل درد شدید داره به خودش میپیچه و پاهاش رو جمع میکنه همراه با گریه شدید دکتر هم بردم گرایپ میکسچر داده و کامی کام و پدی لاکت ولی هیچ کدوم تاثیر نداره بعضی وقتا آبنبات با آب جوش بهش میدم بنظرتون دارویی دیگه هست که دردش رو آروم کنه خیلی اذیته
- تست غربالگری نوزاد
با سلام و احترام نوزاد ما روز 4 ام هست. امروز تست غربالگری انجام دادیم . نتایج تست به شرح زیر بوده : t4: 21.55 t3:1.87 tsh:7.15 شاخص t4 بالا است . با توجه به سایر شاخص ها آیا می توان گفت نوزاد ما پرکاری تیروئید داره؟ ممنون میشم توضیح بفرمایید.

