Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سرما خوردگی نوزاد 2 ماهه
سلام و وقت بخیر نوزاد دوماه دارم برا ختنه اش پنج روزی هست اموکسی سیلین دارم بش میدم الان خواهرش سرما خورد فقط عطسه بود الان نوزادمم گرفته عطسه میکنه تک سرفه برام مقدور نبست ببرمش دکتر چیکار کنم؟ممنونم
- بوی بد دهان
سلام وقت بخیر دختر۴ماهه دارم که سه روزی میشه بوی دهنش میاد کمی بد مدفوع خیلی زیاد میکنه اونم بوی تند و ترشیدگی میده شیر خودم رو میخوره
- سرلاک
بچه من از پایان ۴ ماهگی غذای کمکی میخوره الان ۵ ماهشه میتونم سرلاک بدم؟
- استفراغ واسهال
سلام دخترم ۶ ماهشه چندروزن اسهال داره دوبار هم استفراغ کرده قطره پدی لاکت دادم ولی هنوز اسهالش خوب نشده آیا میشه پودرکیدی لاکت استفاده کنم؟؟
- عدم رشد قد و وزن نوزاد
باسلام من یه فرزند دختر 8ماهه با وزن تولد2850 و قد 50 که در 6ماهگی وزنش 8کیلو وقدش 66 بود وتا الان که 8ماه تمام دارد وزن و قدش هیچ تغییری نکرده با توجه به اینکه به طور خفیف رفلاکس دارد ولی دارو مصرف نمیکند ومیل به غذا خوردنش هم خوبه و از سوپ پای مرغ هم زیاد بهش میدم ومکمل های آهن و آده و سندروس هم بهش میدم و یه دوره هم زینکسولفات دادم و اما همچنان رشد قد و وزنش متوقف شده باتوجه به اینکه موقع تولد که آزمایش غربالگری تیروئید انجام دادیم بار اول مثبت اومد ودوباره تکرار کردن و گفتن مشکلی نداره آیا ممکنه به علت تیروئید باشه وآزمایش اولش درست بوده باشه یا مشکل دیگه ای داره
- رفلاکس
سلام.دخترم ۲ ماهشه و ب دلیل رفلاکس دکتر براش کپسول امپرازول رو تجویز کرد.روزی یکبار ۱۵ دونه از گرانول داخل کپسول رو با شیر خودم حل میکنم و به دخترم میدم.از وقتی دارو رو شروع کردم دخترم به خوبی شیر نمیخوره.کمی که شیر خورد سینه رو پس میزنه.ممکنه دارو باعث معده درد شده باشه؟ از عروب تا دیر وقت گریه میکنه و شیر و پس میزنه در حالیکه گرسنه ست
- چشم
سلام آقای دکتر دختر دو ماهه دارم الان سه روز آبریزش بینی دارد فرمودید قطره بزنم و بخور بگذارم بهتر شد عصری چشمش اشک میزند و قرمز است باید چکار کنم خواهشا راهنمایی بفرمایید
- حساسیت به شیر گاو
با سلام پسرم هفت ماهش تموم شده، به شیر گاو آلرژی پیدا کرد. پنج روز اسهال داشت، داخل انگشت های دستش زخم شده شبیه ب اگزما، شربت سیتریزین و پماد هیدروکورتیزون بنطر شما میتونم براش استفاده کنم؟
- دخترم 11ماهشه پاهاش رو میندازه رو هم و بی دلیل زور میزنه
با سلام دخترم 11ماهشه ولی بی دلیل پاهاش رو میندازه رو هم و شروع میکنه ب زور زدن هشیاریش رو داره تو اون موقعه ک زور میزنه غذا هم میتونه بخور خیلی نگرانم
- زبان در آوردن نوزاد
سلام آقای دکتر علت زبان در آوردن بیش از حد نوزاد۴۰ روزه چی میتونه باشه خیلیا میگن سوختگی معقده یا رفلاکس میخوام بدونم علت واقعی چیه ؟ و اینکه آقای دکتر به محض اینکه شیر میخوره میخوابه و نمیتونم آروق رو بگیرم بیدارشم میکنم برا آروق دوباره شیر میخواد و نمیخوابه به این علت خیلی وقتا آروق نمیده
- تب
دکتر دمای بدن بعد از واکسن با تب سنج دیجیتال..تا چ عددی باید باشه و از چ عددی نباید بالاتر بره
- جوش قرمز پوست نوزاد
- کار کردن زیاد از حد شکم نوزاد ۵ ماهه
سلام خسته نباشید
من پسری ۵ ماه دارم و یکدفعه مدفوعش زیاد شد. در روز ۵ تا ۶ بار مدفوع میکنه وهم شیر خودمو میخوره همم شیرخشک به عنوان کمکی بهش میدم میخواستم بدونم علتش چیه وچیکارمیتونم بکنم؟ تازگی ها لاغرم شده واشتهاشم خوبه. بخاطره دندونه اسهال نیست رنگشم زرده.
با تشکر
- درمورد یبوست نوزاد
باعرض سلام وخسته نباشید.دختر من سه ماهشه.برا رفلاکس معدش دکتر شاسه امپرازول۱۰تجویز کرده که نصفشو صبح نصفشو شب بدیم.ولی بامصرف دارو یبوست میگیره.حتی یک چهارمم میدیم باز یبوست داره .دکترمون داروشو تغییر داد پنتوپرازول نوشته براش.ولی من تو گوگل جستجو زدم .نوشته بود زیر ۵ سال ممنوعه.لطفا راهنماییم کنید🙏
- نخوابیدن نوزاد
سلام آقای دکتر دارم دیوونه میشم نوزادم سه ماه و ۲۰ روز هست تقریبا ۳ هفته است نمیخوابه اصلا.اگه میخوابه هم از ۲۴ ساعت ۷ ساعت می خوابه اونم بریده بریده پشت سر هم نیس به نظرتون مشکلی داره؟بخدا نزدیکه خودم بکشم از دست این بچه.
- خوردن قطره آ.د
سلام دخترم دوماهشه ساعت دوازده ظهرقطره آ.د(۲۵قطره)بهش دادم وساعت دوازده شب دوباره بهش دادم باقطره ی دیگه اشتباه گرفتم وفوری بهش شیردادم
- قطع یا ادامه درمان
با عرض سلام و وقت بخیر نوزاد من در روز پنجم تولد تی اس اچ 5 داشت که با تکرار ان در ده روزگی تی اس اچ شد 3 و یک دهم و در 29روزگی آزمایش وریدی تی اس اچ 8.09 و تی4 هم 7.66 بود که متاسفانه بعلت عدم دسترسی به پزشک متخصص،پزشک عمومی تشخیص کم کاری تیروئید دادند و براش روزی سه چهارم قرص لووتیروکسین50 تجویز کردن و بعد از یک ماه مصرف قرص تی اس اچ شد 0.1 و تی4 هم شد 11 (از همون ده روزگی هم بیمارستان یعنی بخش غربالگری نوزادان گفتن نیاز بع هیچ اقدامی نداره و نرمال هست و خیلی از بچه ها آزمایش تیروییدشون دو مرخله ای میشه و اگه مرحله دوم نرمال باسه نیاز به هیچ پیگیری نداره ) و طبق نظر شما دارو را کم کردم و نصف قرص بهش دادم که بعد از یک ماه و نیم قرص خوردن تی اس اچ شد 2.03 و تی4 هم شد 8.07 الان سه ماه و نیمه هست نظر شما چیه درمورد قطع یا ادامه درمان؟ (از نظر قد و وزن و دور سر هم خوبه ) با تشکر فراوان از شما
- ختنه
بهترین زمان ختنه نوزاد چند ماهگی میباشد؟
- تغذیه
نوزاد شیش روزه من اصلا شیر نمیخوره سینه رو نمیگیره میشه راهنمایی کنین
- آمپول
سلام آقای دکتر وقت بخیر من کودک ۲ماه و۲۵ روز دارم دارای فابیسم شدید شیر مادرمی خوره من به دلیل عفونت دندان دکتر بهم آمپول پنی سلین زده میخواستم بدونم مشکلی برای شیر دادن وبچم ایجاد نمیکنه

