Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- اسهال دخترم
تعداد دفعاتی که یک بچه ۳ ماهه میتونه مدفوع کنه و اسهال نباشه چقده چون دخترم هم شیر منو میخوره هم شیر خشک تو خواب ک اصلا مدفوع نمیکنه وقتی بیداره ۷ تا ۸ بار مدفوع میکنه بعضی موقعا زیاد بعضی موقعا کم
- سوختگی مچ پای نوزاد با آب جوش
سلام روزبخیر من خواهرم 6 ماهش هست و مچ پاش رو در بشقاب ابجوش کرد و سریع شلوارو درآوردیم و روی محل سوختگی عسل کوهی زدیم و پانسمان کردیم محل سوختگی یکم قرمز و خیلی کم نقاط پراکنده ای ورم کرده . میشه راهنمایی کنید چه کاری انجام بدیم؟ یا به صورت حضوری به پزشک مراجعه کنیم؟
- تیروئید
سلام آقای دکتر من سابقه تیروئید کم کاری دارم البته تو دوره نوجوانی وقرص میخوردم ودورهذبارداری آزمایش دادم نرمال و خوب بود دکتر گفت مشکلی نداری والان دخترمن ده ماهشه چون سابقه تیروئید ما ارثی هست خواهرم مادرم هم دارن احتمال داره دختر من هم داشته باشه ؟چه موقع باید آزمایش داد چطور پیگیر باشم؟ ممنونم راهنماییم کنید نگرانم
- بی قراری شبانه
سلام وقت بخیر نوزاد دوماه و نیمی دارم شبها در خواب بی قراری میکنه و گریه به محض اینکه با روسری حالت قنداق میبندمش ساکت میشه علت چی میتونه باشه
- شوربودن تعریق نوزاد
باسلام ببخشید من نوزاد ۱۱ماه دارم که به تازگی متوجه شدم عرق پسرم شور هستش وقتی توی اینترنت سرچ کردم مطالبی درمورد بیماریcfخوندم که خیلی نگرانم کرد وچونکه الان در اهواز شرایط کرونا خیلی وخیم شده نمیتونم بچمو بیرون ببرم برای همین میخواستم بدونم الان چیکار باید کرد راهی وجود داره که بدون آزمایش متوجه سلامتی پسرم بشم
- شير نخوردن نوزاد
سلام،دختر من سه ماه و چهار روزشه.فقط شيرخشك ميخوره.رفلاكس داره و رانيتيدين ميخوره،الان تقريبا يك هفته است شير نميخوره.به زور ٤-٣ بار.داره لاغر ميشه و از گرسنگى گريه ميكنه اما بازهم شيرش رو تف ميكنه.يه پزشك بردم ميگه هيچيش نيست و خودش نميخوره..واقعا نميدونم ديگه چى كار كنم.ميشه كمكم كنيد؟؟اسم شيرش هم بيوميل هست
- 123
سلام آقای دکتر پسرم36هفته ونارس دنیااومدالان ده روز دیگه یک ساله میشه اماسرپابه تنهایی نمیمونه بایدازمبل یاجایی دست بگیره بلندبشه خودش میشینه وازنشسته به حالت چهاردست وپا میره بیشتر سینه خیز میره اماچهاردست وپاهم میره دد ببه میگه به صداواکنش داره دسدسی وبازی میکنه غذا خوردنش خوبه وآرامه امابه تنهایی نمیتونه بمونه ومن نگرانشم چون تونت نوشته تایک سالگی باید بدون حمایت بایسته البته ازپله هم خودش بالا میکشه و رد میشه وکنار مبل راه میره وحتی میتونه چیزی ازرزمین برداره وباز بایسته آیانموندنش به تنهایی مشکلی داره
- نحوه خوابیدن
سلام خسته نباشید وقت بخیر نوزادم ۴۲ روزه است از بدو تولد موقع خواب سرش رو رو به کمر خم میکنه و پاهاشو هم به سمت کمرش میبره تقریبا حالات حلال برعکس.حتی موقع بیداری وقتی بلندش میکنم نیز سرش رو رو به بالا میگیره و گردنش و سفت میکنه ایا مشکلی داره؟؟میشه راهنماییم کنید چیکار کنم
- حساسیت ب اموکسی سیلین
سلام اقای دکتر دخترم تب داشته ک ب ۳۸.۵ هم میرسید با قطره کنترل میشد هرر۸ ساعت یبار بهش میدادم دوسه روز تب کردو خوب شد بردم دکتر گفت احتمالا اززگوشش.براش اموکسی سیلین داده ولی این دارو بهش دادم رو صورتش حالت لک های صورتی ضاهر شده الان باید چبکار کنم این دهرو چند روز ادامه بدم یا چیزی میش جایکزینش کرد؟؟؟لثه دخترم خیلی ورم کرده همه چیز رو گاز میزن ایا ممکن این تب برا لثه هاش بوده باش؟اگر برای گوشش هست چرا پس در طول روز گریه نمیکن شبا یکم اذییت میش
- بیقراری شبانه
سلام وقت بخیر یه پسر۹ماهه دارم که۹ماهه شبها باهاش نخوابیدم اوایل اصلا خواب نداشت الانم میهوابونمش ۴۰دقیقه بعد با گریه وبیقراری شدیداز هواب بیدارمیشه واصلا نمیخوابه خسته شدم شربت بی بی سد وبی بی اسلیپ هم فایده ای نداشته نمیدونم چکار کنم لطفا راهنماییم کنید
- کهیر مادر شیرده
با سلام.احتراما به عرض می رساند همسر بنده در اثر خوردن گرمیجات از جمله موز،رازیانه،قاووت برای افزایش شیردهی نوزاد ۷۵ روزه دخترمون، دچار کهیر و خارش در بدن شده است. لطفا داروی مناسب جهت رفع مشکل با توجه به شیردهی مادر را اعلام بفرمایید.با سپاس فراوان
- با سلام. پسرم ۸ ماهشه حدود ۳ یا ۴ روز به اشتباه حدود ۲۰ قطره آهن فربولین بهش دادم آیا مشکلی ایجاد میکنه؟ روی ران پاهاش هم جوش های سر قرمزی زده آیا ممکنه به خاطر اون باشه؟
- قطره پاراکید استامینوفن برای نوزاد ۴و نیم ماه
سلام پسرم تب داشت الان تو ۵ ماه باورت ۸۱۰۰ قطره پاراکید استامینوفن دکتر براش ۲۵ قطره نوشته میخواستم ببینم زیاد نیس
- کولیک
سلام. برای کولیک نوزاد یک ماهه چه دارویی پیشنهاد میدین؟
- ۵ ماهگی
سلام اقای دکتر من دخترم ۵ ماهشه ومیخواستم بدونم ک چه چیزهایی باید بهش بدم بخوره واینکه شربت ویتو کیدرو باید تاچندماهگی بخوره وشیرخشک اتامیل ۱ میخوره کی میتونم عوضش کنم چون احساس میکنم سیرنمیشه
- تغذیه
با سلام اقای دکتر نوزاد دارم که تازه وارد ده ماهی شده است و نزدیک به سه روز است که اصلا میل به هیچ چیز را ندارد وکلا بی اشتها شده وبا قاشق اول حالت تهوع میگیرد و قطره ی میم هم به او میدهم چیکار کنم تا حالت تهوع خوب شود و دوباره اشتها به غذا پیدا کند
- شیرخشک
باسلام نوزاد ۳ ماهه ای دارم که از شیر خودم تغذیه میکنه ولی همش گریه میکنه احساس میکنم شیر خودم برایش کافی نیست اگه بخوام شیر خشک کمکی واسش شروع کنم به نظرتون چه شیرخشکی از همه واسش بهتره
- رشد قد نوزاد
سلام. دختر من سی و دو هفته و دو روز به دنیا اومد. قد پنجاه و یک. وزن سه و هفتصد. دور سر سی و شش. موقع تولد تشخیص در رفتگی خفیف دادن که کمربند بست. آزمایش تیرویید نرمال بود. دو روز به خاطر زردی بستری شد. یک ماهگی برای کنترل بردمش مرکز بهداشت که دور سرش نرمال بود. وزنش چهار و سیصد ولی قدش همون پنجاه و یک بود و حتی یک سانت رشد نداشت. چون موقع گرفتن قد خودم هم حواسم بود مطمئنم درست اندازه گرفتن. پزشک متخصصش قدش رو نگرفت ولی گفت اگه وزنش زیاد شده حتما قدش هم زیاد شده. دکتر ارتوپد هم که بردم یه پاش خوب شده بود و پای دیگرش پنجاه و هشت بود که باز کمربند رو بستن و گفتن که کمربند ربطی به قدش نداره. حالا من موندم چه کنم و خیلی نگرانم. در ضمن دخترم از بیست روزگی ریفلاکس داره که رانیتیدین هم تاثیری نداشته. شبها هم معمولا تا ساعت سه گریه میکنه. ولی خوب شیر میخوره. بعد از خوردن بین یک تا چهار بار بالا میاره. هر دوساعت یکبار برای شیر بیدار میشه.
- سلام دخترم سه ونیم کیلو وزن داره دارو آزیتروماسین چند سی سی بدم آیا این دارو خوبه براش
- ترک دست
سلام کف و انگشتان دست پسر ۷ ماه و نیمم ترک خورده چه کرمی بزنم خوب بشه

