Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سنگ کلیه نوازاد
سلام دکتر دخترم کلیه سمت چپش سنگ داره سنش هم سه ماه ونیم هست باتشکر
- کمبود وزن
سلام خسته نباشیداقای دکتردخترمن باوزن 3100به دنیااومده الا4ماه و4روزه وزنش 5.5کیلواست شیرم کم نمبخوره شیرخشک بیومیل پلاسوبهش میدم خواهش میکنم کمکم کنید
- چرک ناخن
سلام آقای دکتر دختر هشت ماهه دارم دیشب دیدم گوشه ناخن دستش چرک کرده و ناخنش کبود شده ولی بیقراری نمیکند باید چکار کنم
- باسلام برای نوزاد ۳۴روزه آموکسی سیلین ۱۲۵ میشخ داد خرخرمیکنه
- نفخ نوزادی۳۳روزه
سلام نوزاد۳۳روزه ای دارم سه روزمدفوع نکرده وشکمش گاهی اوقات سفت میشودوگریه میکندچیکاربایدکنیم مدفوع کندچه دارویی بایدبگیریم گاهی اوقات خیلی گریه میکندوازبدنش گازخارج میشود
- نوزاد
سلام خسته نباشید من دخترم ۴ ماهشع خلط پشت حلق داره دیروز دکتر بهش شربت اموکسی سلین داده تا چند روز طول میکشه خوب یشه خلط خیلی اذیتش میکنه
- دندان در اوردن نوزاد
با سلام پسر یازده ماهه ای دارم که در شش ماهگی دو تا دندان پایین دراورد اما دندان بالا هنوز در نیومده وفقط همون دو دندون پایین داره الان داره کم کم راه میره وهمه مراحل رشدش خوب بوده علت چی میتونه باشه ممنون از لطفتون
- وزن کم
نوزادی 5ماهه دارم ماه پیش بردم واسه واکسن وزنش 5500 بود وزن تولدش 2900بود چقد کمبود وزن دارد چکار کنم وزنش نرمال بشه علت کم وزنیش چی میتونه باشه
- مدفوع آبکی
دخترم الان۴۰روزه هست،تقریبادوهفته ای میشه ک روزی۴تا۵بار مدفوع میکنه و مدفوعش آبکی و بعضی مواقع سبز رنگ وبعضی مواقع دیگر زردرنگ هست،از شیرخودم و شیرخشک نان تغذیه میکنه،ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
- کم شدن ادرار نوزاد
پسرم 3ماه و 20روزشه دو هفته پیش عمل جراحی کلیه داشته...کلیه سمت چپش مجاری خروجی اش مادر زادی تنگ بود ...دکتر جزینی عملش کردن... خب مشکلی نداشت عمل هم خوب بود ... چند روزی هست سرماخورده ...دو شب هم تب داشت...ولی الان دیگه تب ندارن...فقط حجم ادرارش خیلی کم شده ...روزی یکی دوبار شکمش کار میکنه سبز رنگم هست... به نظر شما آیا کم شدن ادرارش خطر داره یانه
- علت زور زدن و باد معده نوزاد و مدفوع نکردن چند روزه نوزاد
- رشد دور سر نوزادم
با سلام خدمت دکتر بزرگوار، سوالی داشتم راجب رشد سر نوزادم که دقیقا سه ماه و دو هفته اش شده و دقیقا چهل سانتیمتر هست بنا بر نمودار رشد باید بیشتر باشد روی خط زرد رنگ نمودار هست و خیلی نگرانم نکند رشد مغز اش با مشکل روبرو شده یک فرو رفتگی خیلی کمی از بدو تولد روی قسمت ملاجش همیشه حس میشه بنظر شما مشکلی هست؟ وزن و قدش روی خط سبز نمودار هست پس چرا رشد سرش روی خط زرد رنگ ؟ بنظر شما عذم تعادل در رشد مغزی و جسمی وجود دارد؟ بدو تولد اندازه سر نوزادم 33.8بوده . با تشکر منتظر جواب جنابعالی هستم!
- عفونت چشمی
دختر من چهار ماهش هستش امروز دیدم چشم سمت راست عفونت کرده بردم پیش دکتر این قطره و پماد چنتکس داده ولی ننوشته چند قطره واریز کنم اصلا ایا باید اینا رو به دخترم بدم؟
- ميزان خواب
سلام آقاي دكتر دخترم ٦ ماهو ١٨ روزشه طي ٢٤ ساعت كلا يازده ساعت ميخوابه( ٨ ساعت از شب تا صبح و سه ساعت هم طي روز )آيا اين ميزان خواب براي رشدش كافيه ؟ ممنونم ازتون
- جای گزین شیرخشک آپتامیل پپتی ۲
جای گزین شیر خشک پپتی ۲
- شربت سالبتامول
آیاته نوزاد۲ماهه میتوان شربت سالبتامول داد
- رفلاکس نوزاد
سلام وقتتون بخیر ،نوزاد دوماهه دارم ،رفلاکس معده و یبوست داره دکتر براش قطره بی بی کر تجویز کردن ولی بعد خوردن قطره هم بلافاصله بالا میاره چ داذویی میتونم جایگزینش کنم ،
- سرماخوردگی وسرفه وتب نوزادپنج ماهه
سلام دکتردوروزه نوزادپنج ماهم آبریزش شدیدبینی داره ازدیروزه بشدت سرفه میکنه ودیشب تب داشته شیرکم میخوره گشنشه اما نمیتونه بخوره شش کیلوه
- غذای کمکی
سلام اقای دکتر ،نوزاد من 6 ماه و بیست روزش هست از انواع غذاهای کمکی مثل سوپ مرغ و سبزیجات میکس شده ،شیر برنج ،لعاب برنج ،سرلاک ،اصلا نمیخوره ،یعنی هیچ نوع غذای کمکی دوست نداره ،به نظر شما چیکار کنم ؟؟ مرسی از لطفتون
- فاویسم
سلام وقت بخیر.دختر من 7روزش هست که بهداشت پس از غربالگری تماس گرفت که مبتلا به فاویسم هست ما خیلی نگران این موضوع هستیم.لطفا راهنمایی کنید که آیا این بیماری رو زندگی تاثیر داره..و اینکه درمان پذیر هست؟ یا همیشه تا آخر عمر باید مراقب بود؟

