Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- راه نرفتن وحرف نزدن کودک ۲۲ماه
باسلام. من یه بچه ۲۲ماهه دارم دختر۷ماهه به دنیااومدنه راه میره ونه حرف میزنه دندنهاش روزوددراوردوالان پوسیده شدندآیادخترمن راه میره حرف میزنه.باباومامان رومیگه.توروخداراستش رابگید.بسیارباهوش هم هست.
- بلعیدن
با عرض سلام خدمت آقای دکتر دخترم پنج ماهه و بیست و سه روز دارد از اول پنج ماهگی بهش غذای کمکی میدهم ولی بلعیدن بلد نیست همه غذا و آب را بیرون می ریزد آیا این طبیعی است
- شيرخشك
پسرمن ٩ماهشه شيرخشك تروويتال arميخورده ميخوام ديگه ساده بدم ميتونم ابتاميل ساده بگيرم يا حتما بايد همون تروويتال باشه ولي ساده اش
- جواب ندادن سوال
سلام آقای دکتر چرا یک سری سوالارو جواب ندادید ؟!
- سرماخوردگی کودک
سلام دخترم ۶ماهشه و ۷ونیم کیلو وزنشه الان سه روزه آبریزش و سرفه داره پزشک گفت سرماخوردگی هست و آزیترومایسین ۲۰۰تجویز کرده میخواستم میزان صحیح دارویی که بهش باید داده بشه رو لطف کنید
- جوش صورت نوزاد
سلام اقای دکتر نوزاد ۲۸ روزه صورتش جوش های ریز و پراکنده زده که وقتی شیر مادر بهش میخوره قرمز تر میشه، شیر خشک نان مصرف میکنه و شیر مادر، از چیمیتونه باشه؟ مادر لبنیات و گوشت گاویمصرف نمیکنه
- نخوردن شیرواسهال
سلام آقای دکتر وقت بخیرخیلی سپاسگذارم ازوقتی که میذاریددخترم چهارماهشه ورفلاکس پنهان داره اسرآمپرازول۱۰میدم روزی دووعده. چندوقتی بودکه رفلاکسش شدیدشدهبودومجبورادفعات داروروزیادکردم جوری که معده به قدری حساس شده که هرچیزی میره داخلش فوری حالت تهوع وبعدش استفراغ بهشدس میده بیشتراسه هفتس که اسهالم هس وسطاکمی اسهالش بهترشده بودامابازم اسهالش بدترشده ونزدیک یک ماهه که شیرخوردناش ازنصفم کمترشده وتقریباگرسنگی میکشه اماگریم نمیکنه.پوشکش تقریباخیس نمیشه اما امثرمواقع اسهاله.اوایل این اوضاع دوباره بردمش پیش متخصص اطفال واوضاع روگفتم اماایشون فقط گف چون شیرت کمه بچه گرسنگی کشیده وبهش حالت قهردس داده شیرخشک رژیمی نوشت برابچم وبرای اسهالشم گف همون پدی لاکتی که قبلامیدادی روبدی کافیه امانه اسهالش بهترشدنه شیرخوردناش درضمن اون شیرخشکم چون پایش شیرگاوه معده بچه رواذیت میکنه چن روزیه نمیدم اماهمونم زیادنمیخورد...وامروزکه کلاشایدیکی دوبارشیرخورده اونم درحده۱یا۲دیقه...وقتای دیگم بیشتراز۳۰یا۴۰ثانیه شیرنمیخوره...تواین مدت برای اسهالش پودرorsوکیدی لاکم دادم امافرقی نمیکنه...چه کنم آقای دکتر
- خراش روی پوست صورت
سلام اقای دکتر وقت بخیر، پسر من ۹ماهشه، دیروز صورتش به لبه تیزی خورد یه خراش طولانی ایجاد شد. عمیق نیست اما روش درحال ترمیم شدنه. چه کار کنم و چه پمادی بزنم که جاش نمونه. ممنونم
- سرماخوردگی
سلام آقای دکتر دخترم ۷ ماهشه و ۷/۵ کیلو،.سه روز تب داشت،امروز سرفه خشک و آبریزش بینی داره.بیقراری میکنه .دکتر برده بودم بجز استامینوفن دارویی نداد.ممنون میشم راهنماییم کنین چیکار کنم بچم حالش بهتر بشه.
- مصرف دارو
سلام .ببخشید فرزندم 50 روز دارد .وزنش هنگام تولد 2900 بود .بعد از تولد تا 2300 افت وزن داشت . وزن فعلی اش 3700 است .دکتر برایش روزی 20 قطره مولتی ویتامین مسترویت تجویز کرده است .ولی وقتی 20 قطره می خورد خیلی بی قراری می کند .خواب نمی رود ودست وپاهایش را خیلی تکان می دهد .می توانم روزانه قطره ی کمتری به او بدهم یا قطره اد را به جای ان به او بدهم ؟؟ایا قطره مولتی ویتامین مسترویت با مولتی ویتامین ویتن تفاوتی دارد .؟؟هم چنین دکتر شربت زینک را هم روزانه 1/5سیسی برایش تجویز کرده که وقتی می خورد دلش درد می گیرد و خوب شیر نمی خورد می توانم قطعش کنم ؟؟چون شیر خوردنش را مختل کرده ؟؟
- سرلاک
سلام آقای دکتر من برای دخترم که ۸ماهشه سرلاک رو با آب آماده میکنم میریزم داخل شیشه پستونک میدم بهش بخوره آیا اگر یه مقدار اضافه اومد میتونم تا یک روز در یخچال نگه دارم و بهش بدم؟؟
- چشم
سلام دخترم شش ماه و 16روزشه چند روزه سرما خورده بردم دکتر حالا خوب شده ولی زیر چشماش کبوده
- دررفتگی خفیف مفصل HIP
با سلام.دررفتگی مفصل لگن پسرم در بدو تولد در زایشگاه تشخیص داده شد و با سونوگرافی در پنج روزگی نوزاد معلوم شد تنها لگن چپ در رفتگی خفیف داره و لگن راست مشکلی نداره. برای درمان هم متخصص اطفال تنها استفاده از پوشک اضافی به مدت یک ماه را کافی دانست.در حال حاضر هم سه روز از شروع استفاده از پوشک میگذره. آیا این درمان کافیه!!؟ با سپاس فراوان
- مطب؟
سلام و خسته نباشید آقای دکتر فردا مطب تشریف دارید انیسا رو بیارم یه چکاپ بشه یکم آبریزش داره و هراز گاهی سرفه اما انگار ریه اش خلط داره ،۱۹ واکسن یک سالگی داره بزنه؟
- تب و اسهال
سلام دختر من ۱ سالشه از دیشب تب داشت بهش قطره استامینفون دادم تبش بهتر ش اما امروز اسهال شده باید بهش چی بدم میترسم ببرم جای محیط الودست ممنون
- خفگی پی هم در هنگام شیر دادن
نوزادی که تازه ۱۵ روز میشه متولد شده که در هنگام مکیدن شیر پی هم خفه میشه هنگامی این خفه گی پیش میاد که شیر در دهان نوزاد بیشتر میشه (وقتی شیر کمی بیشتر در دهن جمع میشه)
- قطره تب
سلام خسته نباشیددکترپسرم ۸ماهشه دوروزه تب داره وشکمش ۴ساعت یباراسهاله ۴ساعت یبارم تب مبکنه دیشب دکتربیمارستان براش قطره استامینفن باطعم پرتقال داده ولی پسرم بهش قطره تب میدم بالامیاره آیابعدچنددقیقه بالاآوردن روز تبش تاثیرمیذاره یادوباره بهش بدم ؟
- اسهال نوزاد 3 ماهه
با سلام... دخترم سه ماهه هست و دو روزه دچار اسهال شده قبلا ۴ یا ۵ روز یه بار دفع داشت ولی از دیروز روزی ۴ یا ۵ بار لطفا راهنمایی کنید
- قرمزی مقعد
سلام دخترم یک سالشه بخاطر گوش درد دکتر بهش اموکسی کلاو داده دور مقعدش قرمزه می سوزه گریه مکنه
- جیغ ناگهانی
سلام شب بخیر نوزاد من نارس بدنیا اومده 34 هفتگی بدنیا اومد الان 3 ماه و نیمشه بیدار بود و داشت بازی میکرد که یهویی جیغ شدیدی کشید و گریه کرد لکه خونی هم تو سفیدی چشمش دیده شد بزور آرومش کردیم بیماری گرفتگی عروق هم داره دلیل گریه ناگهانی و جیغش و همچنین لک خون توی چشمش چیه؟؟ ممنون میشم کمکم کنید

