Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- نوزاد کم وزن
نوزادم بعد از امتحان کردن تمام شیرخشک های موجود در بازار هیچ کدوم رو نخورد و مجبورشدیم شیر گاو پاستوریزه رو بیست دقیقه بجوشونیم و یک چهارم اب قاطی کنیم..اونو بهتر میخوره ولی از ماه دوم تا حالا که پنج ماهس فقط نیم کیلو وزن گرفته..همه آزمایش هاش هم سالمه و رفلاکس هم نداره..با وزن ۳۲۰۰ به دنیا اومده..به نظرتون علت وزن نگرفتنش چیه؟آلرژی هم نداره.قطره ویتامین هم میخوره قد تولد ۴۸ و حالا ۶۰ شده قدش خوبه ولی وزن نمیگیره امروز واکسن ۴ ماهگی زدیم.ممنون
- واکسن ۴ ماهگی
سلام وقت بخیر ،پسرم ۵ماه وهفت روزش هست،بخاطر تب بالایی که ۴روز طول کشیدهنوز واکسن 4ماهگیش رو نزده چون واکسن دوماهگیش هم بخاطر سرماخوردگیش ،باتاخیرزده گفتن باید دوماه بعداز واکسن 4ماهگیش روبزنیم ، که تاخیرش تاالان طول کشید هنوز کمی آبریزش داره سیتیریزن هم 5روز خورده دوباره آبریزش داره لطفا راهنمایی کنید واکسن 4ماهگیش روبزنه یاصبرکنم خوب بشه وچه دارویی بهش بدم،بینهایت سپاسگزارم
- قطره آهن و مولتی ویتامین
سلام آقای دکتر برای نوزادی که تازه دارد هفت ماهگی شده آیا قطره ی ادزیر برای نوزادم که به مولتی ویتامین و آهن حساسیت دارد بهتر است یا قطره ی میم؟
- پرسش
سلام پسر یک ماه دارم فابیسم داده ایا پدی لاکت براش ضرر دارد
- مولتی ویتامین
سلام اقای دکتر برای نوزاد چهار و نیم ماهه مولتی ویتامین ویواکیدز خوبه یا آپوویتال؟
- یبوست
سلام آقای دکتر ببخشید بچم 6 ماه و بیست روزش هست از سه ماهگی شکمش دیر به دیر کار میکرد مثلا بعضی موقع 4 روز دیگه با پنبه گوش آعشته به روغن زیتون تحریکش میکردم اما مدفوعش نرم بود از چند وقته که غذای کمکی شروع کردم شکمش هر روز کار میکرد ولی چن یه 5 روزی کار نمیکرد مثلا اگه میکرد روزی یه ذره اندازه سرانگشت بعد امروز باز با روغن زیتون تحریک کردم شکمش کار کرد اما خیلی زور زد و مدفوعش سفت بود در صورتی که قبلا نرم بود این واقعا یبوست داره؟ چیکار کنم چیزی هست بهش بدم درست بشه؟ چیزی طبیعی نیست؟مثلا روغن زیتون داخل سوپش کنم؟ممنون میشم جواب بدین
- گریه نوزاد
سلام خدا قوت روزتون بخیر دخترم دو ماهشه شب تا صبح و در طول روز خیلی زیاد گریه میکنه همش جیغ میزنه مشخصه دلدرد و کولیک داره با اینکه قطره اینفاکول میدم بهش و خیلی عارق میزنه ولی بازم آروم نمیشه
- عدم وزن گیریه نوزادچهارماهه
باسلام دخترم چهارماهشه تازه چهارکیلووسیصدگرمه شکمشم خیلی کم کارمیکنه خودمم شیرندارم خیلی کمه آبکی هم هس میشه راهنمایی کنین ممنون
- سرماخوردگی
سلام آقای دکتردخترمن ۵ماهو۵ روزشه از دیروز دماغش هم کیپ میشه هم آبریزش داره خیلی بیقراری میکنه شیرشو خیلی سخت میخوره چیکاربایدکنم؟
- عوارض بالا بودن آنزیم کبدب
- سلام دخترم از موقع تولد تا الان که شیر نان یک بهش میدم درست شکمش کار نمیکنه همش زور میزنه اول نان اچ آ بهش میدادم دیگه گیرم نیومد دکتر گفتش دیگه شیر دیگه جز نان بهش نده شاید رو اسهال بیفته ولی احتمالا به لاکتوز شیر حساس هست چه شیر دیگه ای بهش بدم به جای نان
دخترم سه ماهشه اسهال شده چه دارویی بهش بدم
- موی سر
سلام آقای دکتر وقتتون بخیر من میخوام برای تقویت و پوسته سر دخترم به موهای بچه ام که ۵ماهشه روغن زیتون بزنم میخواستم بپرسم روغن زیتون خوراکی مخصوص سرخ کردنی و سالاد که از سوپر مارکت ها تهیه میکنیم میشه زد به موهای نوزاد؟؟
- شربت سیتریزین
آقای دکتر شربت سیتریزین واسه زیر یک سال مقدار مصرفش چقدره؟
- شیرخوردن نوزاد
پسر۴۸روزه ام خوب سینه رونمیگیره وهنگام شیرخورن گریه میکنه وسرش وعقب میکشه ومجبور میشم شیرم وبدشم باقاشق بدم سیرش کنم ولی موقعی که خوابهساعتی پنج دقیقه میخوره وسریع اروغ میزنه لطفا راهنماییم کنید
- قطره آهن
سلام آقای دکتر پسر من الان 7ماهشه شما براش قطره میم تجویز کردین روزی 30قطره میخوره اگه بخوام قطره آهن فروم بهش بدم به جای مولتی ویتامین چی باید بهش بدم
- اسهال و استفراغ
سلام آقای دکتر. پسر من 11 ماهه است و از بیماران شماست. حساسیت به پروتئین شیر و لاکتوز داره و پپتی جونیور مصرف میکنه. الان دو روزه اسهال و استفراغ داره. بیمارستان بردیم و نتیجه تست خون و مدفوع مشکلی نداشت. کمی بهتر شده منتهی هنوز اسهاله و شیر زیادی نمیتونه بخوره و غذا که میدیم بالا میاره. خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید. 09145755728
- کودکان
شربت سفکسیم را چند بار در روز وچقد به دخترم که 5ماهسه و7300گرمه بدم
- فاویسم
سلام دکتر دخترم فاویسم کامل داره...نوزادیش تو بیمارستان برای آزمایش زردی فاویسمشم چک کرده بودن احتمال داره الان ک سه ماهشه آزمایش داده باشم برطرف شده باشه استامیفون برای این بچه ها ضرر نداره؟
- تفسیر نتیجه تست غربالگری نوزاد
سلام روزتون بخیر توی نتیجه تست غربالگری متابولیک نوزاد نوشته metabolic screening has normal pattern یعنی غربالگری نرماله؟
- دولیکوسفالی
سلامراقای دکتر خسته نباشید تورو خدا کمکم کنید دارم دیوونه میشم همه ذوق و اشتیاقم ب ناراحتی و استرس تبدیل شده الان هفته 38هستم و سونو 36هفته گفتن گ سر بچه دولیکوسفال است یعنی باریک و کشیده ایاداین شکل طبیعی نیست زشته ممکنه بچمو مسخره کنن بعد از تولد تخت بخوابونی صاف میشه اصلا این سر چ جوریه تو رو ب خدا کمکم کنید جوابمو بدین

