Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- ادرار سوختگی
سلام وقت بخیر دختری یک ساله و نیمی دارم جای پوشک و بیشتر قسمت جلوی بدنش درد میکنه و گریه میکنه ولی نسوخته و نه قرمز شده
- چنگ زدن
با سلام وقت بخیر پسرم ۱۴ماهشه از چهار پنج ماهگی به پشت سر و گوشش چنگ میزد دکتر گفت مال رفلاکسه الان دیگه استفراغ نداره اما هنوز به پشت گردن و پشت سر و گوشش چنگ میزنه استرس دارم به نظر شما دلیلش چیه؟
- ادرار شیرخوار
سلام اقای دکتر پسر ۱۰ ماهه ای دارم که ادرارش خیلی بو میده و زرد رنگ است گاهی وقتا اینجوری میشه فقط ایا مشکلی دارد نیاز به ازمایش ادرار است؟
- تب و استفراغ
سلام آقای دکتر. پسرم سیزده ماهشه. امروز ضبح بیدار شد شیر خورد. چند دقیقه بعد از شیر استفراغ کرد بردم صورتشو بشورم دوباره بالا آورد. کلا به مدت حدود ۲ دقیقه هر چند ثانیه یکم بالا اورد و یکم از بینی اش هم خارج شد و تب ۳۷/۷ داشت. استامینوفن دادم و بعد بردم کلینیک کودکان گیل. معاینه کردن و سرم و ضد تهوعددادن که چون بچم نمیموند عضلانی زدن. استامینوفن هم تجویز نکردن. فقط یه پدی لاکت دادن و گفتن اگه اسهال هم گرفت اینو بده. فعلا اسهال نداره. آخرین بار دیشب شکمش کار کرد که اسهال هم نبود. ۱۶ آذر یعنی سه هفته پیش واکسن یکسالگی رو زده بود. ممکنه بخاطر واکسن باشه یا ویروسه؟ هر ۶ ساعت استامینوفن بدم ؟
- سلام دخترمن ۴ سالشخ و چند شب پیش ب مدت ۲ روز تب داشت ک با استامینفون رفع شد.شبها خیلی سرفه میزنه ،روزا هم همینجور ک شبها شدتش بیشتر میشه.شربت آیورامی و کوریزان بهش میدم.برای سرفه ها چی خوبه که بدم؟
- چرک خشک کن
سلام خسته نباشید در دوران شیردهی میشه برای گلودرد آموکسی سیلین خورد؟؟ بچم رو نمیتونم جایی بذارم.ممنون
- قطع شیردهی
باسلام دخترم بیست و دوماهه است و شیر مادر میخورد.میخواهم شیرش را قطع کنم.فقط شب ها شیر میخورد.هرکاری می کنم شب ها با گریه بلند میشه و شیر میخواد.چیکار کنم؟عادت داره قبل از خواب هم شیر میخوره.چطوری ازش بگیرم که آسیب نبینه؟میشه لطفا راهنماییم کنید؟
- وزن گیری کودک
سلام آقای دکتر دختر ۱۴ماهه از ۶ماهگی وزن گیری خیلی کمی داره همه چیز و چک کردیم هیچ مشکلی جز آلرژی به گندم و پروتین گاوی نداشت که البته اینارو هم تاحدودی می خوره کالپروتکتین ۲۶ بود دفع قند و چربی نداشت فقط پی اچ مدفوع ۶ بود باید چی کار کنیم ؟ گاهی وزنش بالا میره دوباره میاد پایین دلیلش چیه ؟
- سرفه خلط دار
سلام اقای دکتر خوبین پسرم ۱۱ماهه است بد مریض شد بردم دکتر عفونت گوش وگلو داشت تب وسرف میکرد.بهش شربت آموکسی کلاو ۶۴۳ داد با کتوتیفن. الان تب وعفونتش خوب شده ولی سرفه میکنه اونم فقط شب موقع خواب چی بدیم بهش چه خوبه
- تب کودک
پسر ۱۹ ماهه ای دارم تب زیادی داره بین ۳۸ و ۳۹ بالا و پایین میشه بهش استامینوفن و چرک خشک کن دادم دیگه چه اقدامی باید انجام بدم
- گرفتن صدای دختر ۱۰ ماهه
سلام. دخترم ۱۰ ماهشه. صداش گرفته. بهش شیر موز دادم. با شیر گاو . نمیدونم به خاطر اینه یا نه. صداش گرفته. شربت زادیتین خوبه؟
- شربت سیتریزین
سلام پسرم ۵سالشه سرما خورده و ابریزش بینی داشت من بهس یه فاشق غذاخوری سیتریزین دادم پدرش هم نمیدونست که من دادم اونم نیم ساعت بعد من یه قاشق غذاخوری داده دوباره الان نگرانم توروخدا جواب بدین
- تربیت لاکسی ژل
سلام آقای دکتر نوزادم دوماهه است پیوست داشت بردیم دکتر شریعتی لاکسی ژل داده بود ماهم استفاده میکردیم خوب بود تا اینکه اینترنت سرچ کردم این شربیت برا زیر دوسال تجویز نمیشه ممنونم میشم راهنمایی کنین که ادامه بدیم یا قطع کنیم باتشکر
- نوه ام دیروز بدنیا آمده گریه نمی کنه و بیشتر خوابه البته شیر می خوره هنوز بیمارستان هستن .آیا جای نگرانی دارد
- تب
سلام آقای دکتر پسرم تو یکماه دوبار این ویروس جدید را گرفته که گلو درد و تب داشته سه روز تب داشت و شربت کوآموکسی کلاو خورد بهتر شد و بعد از یک هفته دوباره تب و گلو درد و گرفتگی بینی دارد چکار کنم همش این ویروسه میره وبرمیگرده چه داروی بدم از دو روز قبل عید تا حالا همش مریض هست وتا حالا چهار نوع چرک خشکن خورده چی داروی بهش بدم واینکه چکار کنم مریض نشه آنقدر زود
- سرفه خلط دار
با سلام دختر 5سالم که نزدیک 4ماهه سرفه خلط دار داشت ولی مداوم نبود رو امروز بردم دکتر متخصص ایشون گفتن سابقه بیماری سل تو خانواده دارین منم گفتم اصلا نداریم بعد دو تا شربت لوپراکس 100 و klasid250تجویز کردن میشه کمکم کنین که دخترم خوب میشه آیا ممکنه بیماری سل گرفته باشه خطرناکه؟
- ویتامین د۳
سلام آقای دکتر من هر دو ماه یک قرص ژله ای ویتامین د۳که ۵۰۰۰۰ هست رو به دختر ۷ سالم میدم الان دارم بهش سانستول زینک پلاس میدم که توش ویتامین د۳ به مقدار ۴۰۰ است اشکال داره یا نداره؟
- قرمزی چشم وعفونت چشم
دخترم یازده سالشه چشمهاش قرمزشده سوزش داره وچرک ازچشمش میاد قطره باکتی ماید رو بید چگونه براش استاده کنم طریقه مصرفش رالطف کنید
- آزمایش خون
سلام خسته نباشید کودک ۹ماهه در ازمایش خون rbc=4/8و hb=11/9و hct=36و mcv=75و mch=24و mchc=32 می باشد چون در خانواده مادری تالاسمی مینور )خاله کودک ( دارد هموگلوبین الکتروفرز هم انجام دادیم که نتیجه hb.a=87و hba2=2/3و hbf=10 بود ایا این کودک مشکل مینور دارد ؟
- کم خونی داسی شکل
دختر چهار ساله که مبتلا به سایکل سل هست چند دوز واکسن پره ونار ۱۳ بایستی تزریق کنه؟ و با چه فاصله ای؟ ممنونم

