Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- تغییر شیر خشک
سلام آقای دکتر شیر خشک دخترمو عوض کردم یبوست داشت نان 1میخورد بعدش بهش بیومل دادم باهاش سیر نمیشد و بهونخ گیری میکرد الان گیگوز میدم ولی بازم گریه میکنه خصوصا ساعت 8شب به بعد چ راهکاری دارید؟
- برفک دهان نوزاد
p> سلام پسر یک ماه ونیمه من حدود1ماه هست که دچاربرفک دهان شده،تاالان سه شیشه نیستاتین هم استفاده کردم ولی تغییری نکرده،باوجودرعایت نظافت وسایل شیردهی و تمیزکردن دهانش وحتی استفاده ازداروهای سنتی هنوزبرفکها هستن،هرچندمشکلی واسه شیرخوردن نداره ولی خیلی واسش ناراحتم.شیرخشکی هم که به صورت کمکی واسش استفاده میکنم نان1هست.درضمن شیرخودم روتوسط سرشیشه میدم چون مستقیما نمیتونه سینه روبگیره. می خواستم بدونم چیکاربایدکنم که رفع بشن. لطفا من و راهنمایی کنید. ممنون
- تغییرشیرخشک
سلام پسرم ۴ماه نیم هست بهش شیرخشک نان ۱میدام باشیرخودم چندوقتی هست موقع خوردن شیشه نق میزنه یاخوب نمیخوره مدفوعش هم آبکی بودالان براش شیرخشک اپتامیل خریدم دارم استفاده میکنم تب داره امااین تب به عوض کردن شیرخشک ربط داره یانه فقط سرش باشکمش داغ میشه
- قرمزی اطراف مقعد وبسته بودن مجرای اشکی
با سلام دخترم چهار ماهش اطراف مقعد قرمزه واجرای اشکی چشمش بسته اس یه مدت سولفات ستامید استفاده کردم وماساژ دادم هنوز خوب نشده
- اسهال نوزاد سه ماهه
باسلام دختره ماهه دارم شیر خشک میخوره هر بار بعداز خوردن شیر خشک سریع مدفوع میکنه مدفوعش زرد رنگ و معمولی آیا اسهال داره چون دقیقا همون لحظه تموم شدن شیر خوردن مدفوعش شروع میشه
- گریه کردن نوزاد ۹ماهه
نوازد ۹ماهه همش گریه میکنه بهانه میگیره علت چیست چیکار باید کرد ؟
- مصرف مكمل و اب در نوزاد
كودكم ٥ ماه و ١٠ روزش هست و ٢ هفته اي هست رفلاكسش بيشتر شده دكترشون به علت كرونا ويزيت ندارند و تلفني گفتن سرلاك و فرني يا حرير بادام بهش بديم. ولي نگفتن چه ميزان و چه قدر و اينكه ايا بعد مصرف اينا اب هم بايد به نوزاد بدهيم ؟ چه ميزان چون دكترشون در دسترس نيستن مزاحم شما شدم راهنمايي بفرماييد.
- واکنش نوزاد
سلام من دخترم ۲ماه دارم بهش شیر خودم و جدیدن شیر خشک کمکی میدم /چند روز ه صبح که بیدار میشم شیر بدم وقتی سینه سمت راستم تو دهنش میزارم صداش کاملا کیپ میشه و ننیتونه گریه کنه و بعد تیکه تیکه گریه میکنه تا کم کم خوب میشه لطفآ بفرمایید علتش چی هست خیلی میترسم ممنون (ببخشید گفتین قطره بینی بریزم یعنی مشکل سرماخوردگی داره چون اصلن هیچ صدای نمیده انگار چیزی تو گلوش گیر میکنه)
- لکه نارنجی رنگ ادرار
سلام وقت بخیر. پسرم چند روزی هست وارد ۶ ماه شده و فقط با شیر ماد تغذیه میکنه.و روز ۱ بار هم سرلاک خیلی رقیق به اندازه ۳ قاشق چایخوری کوچک میخوره.تقریبا به مدت ۱ هفته هست که در ۲۴ ساعت شبانه روز یکی دوبار در ادرار کوچک کمی لکه نارنجی رنگ میبینم.علتش چی هست؟
- آهن
سلام ببخشيد چ آهني ميتونم به نوزاد ٨ماهه بدم كه نياز ب مولتي ويتامين نباشه ديگه الان سيدرال ميدم كنارشم مولتي پديا بست اما ميخوام يك قطره در روز بدم خيلي سخت ميخوره
- تب نوزاد۵۰ روزه
- پانزدن کودک
سلام وقت بخیر بچه من الان چهارماه و نوزده روزشه هنوز درست پانمیزنه وقتی میگیرمش سرپا یکم زانوهاشو جم میکنه فقط گاهی پامیزنه اونم سطحی و کم ورنشم ۸کیلو قدش ۶۸دورسرشم طبیعی همچیش نرماله بجز پا نزدنش
- ریفلاکس
سلام آقای دکتر برای پسر شش ماهم برای رفلاکسش میتونم عرق نعناء بهش بدم نحوه مصرفشم توضیح بدید ممنون
- شیر خشک
سلام خستهونباشید میخداستم بدونم ایاشیر خشک باعث یبوست نوزاد ودل دردش میشود یانه ؟چون بچه من از وقطی شیرخشک بهش میدم شبا گریه میکند ددل درددارد یبوست گرفته درطول روز شکمش کارنمیکند وشبا ازیت میشود پسرم 1سال دارد ایا شیرخشک باعث یبوست ودل درد میشود باتشکر از جواب شما
- مشاهده خون
سلام اقای دکتر نوزاد چهارماهه دارم دو روز بعد از واکسن چهارماهگیش دماغشو تمیز میکردم با عرض معذرت مابین مواد سفید محتویات دماغش خون هم بود . علتش چیه؟ آیا مشکلی هست؟
- رفلاکس پنهان
سلام آقای دکتردخترم سه ماه وبیست وسه روزداره رفلاکس پنهانم داره وبهش اس آمپرازول ۱۰پودری میدم روزی دووعده بامقدارکم دوهفته ای اسهال بودوالان روبه بهبودیه قبلاداروشوخوب میخوردورفلاکس تحت کنترل بوداما سه روزی هس که تامزه دارو ومیفهمه حالش بدمیشه حالت تهوع میگیره عوق میزنه وهمه محتویات معدشوجهشی بالامیاره درموردویتامینم همینجوریه امافرقش اینکه ازویتامین حالت تهوع نمیگیره اماهمونم باعث میشه بالابیاره چکارکنم الان؟
- یوبوست
اقای دکترم پسرم ۶۷ روزع است واول خوب شکمش کار میکرد ولی علان که دوماهش شده ۵ یا۶ روز شکمش کار نمیکنه نمیتونه بره بیرون وداروهای دکترم چیزی نکرده میشه راهنماییم کنین
- سلام شبتون بخیر تب نوزاد یکساله تا ۳۸ اومده و از شیاف ۱۲۵ استفاده کردیم پایین میاد ولی دوباره بالا میره؟ به همین شکل کنترل کنیم خطرآفرین نیست؟
- شیر خشک
سلام دکتر خسته نباشید دخترم 20روزشه و چند روزی هست که مادرش شیر نداره بهش شیر خشک نان1 دادیم که بعد از خوردنش حالت استفراغ بهش دست میده و نمیتونه استفراغ کنه و بعدش احساس خفگی میکنه میشه بفرمایید از چه شیری استفاده کنیم در ضمن جوش صورتشم زیاد شده
- شربت زادیتن
سلام دکترخواستم بدونم ک بعدازبازکردن شربت زادیتن تاکی تاریخ داره بعدازچ مدتی فاسدمیشه واینکه واسه بچه نه ماهه ک تب داره علاوه برسوپ دیگ چ غذایی خوبه براش واینکه میتونیم موقه سرماخوردنش موزهم بش بدیم ممنونم

