Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- دوز مصرف ازیترومایسین ۲۰۰
پسرم ۲۲ و ۸ سال هست میخواستم بدونم چه مقدار شربت بهش بدم
- تب بالاو سرفه شدید ودرد بالای ناف
پسرم تب بالا دارد و۶ روز که تبش پایین نیومده سرفه های خشک میزند. کاملا بی اشتها است .امشب میگفت بالای نافم درد میکند.
- شیر خشک و یبوست
سلام دخترم ۱۷روزشه بخاطر کم وزن بودنش شما شیر خشک پری نان براش تجویز کردین از وقتی ک این شیر خشک میخوره شکمش خشک کار میکنه شما گفتین از روغن زیتون و آب قند استفاده کنین من انجام دادم ولی هیچ تغییر نکرد همچنان شکمش خشک کار میکنه آیا بخاطر شیر خشکه میشه راهنماییم کنین
- بدغذایی کودک
سلام پسر من ۸ ماهشه خیلی بد غذا شده یعنی قبلا اینجور نبود الان بجز شیر هیچی نمیخوره حدود دوهفتس بهداشت هم بردمش گفتن وزن اضاف نکرده خیلی نگرانم چی بهش بدم 😔
- قطره اهن
سلاماقای دکتر ببخشید از وقتی به پسرم قطره اهن میدم باعث پبوستش شده. چیکار کنم
- شیرخشک دادن به کودک
سلام کودک 9 ماهه ای دارم.در منحنی های رشد وضعیت بسیار نامناسبی داره و زیر خط قرمز است.الان وزنش 6 و نیم است.از لحاظ عفونت ادراری یا رفلاکس و مشکل تیروئید چک شده و هیچ مشکلی ندارد.4 ماه است که دیگه شیر مادر نمی خورد.شیر خشک را با انواع مختلف تست کردیم اما هیچ کدام را دوست ندارد.کلا شیشه را نمی گیرد.غذا خوب می خورد اما تاکید متخصصان بر دادن شیر به او تا یک سالگی است.هر روشی را امتحان کردیم اما شیر نمی خورد.وقتی هم که برای خوردن شیر گرسنه نگهش می داریم با گریه یک پیمانه شیر می خورد. به تازگی شیر خشک را با کمی آب خمیری کرده و به او می دهیم.این حالت را دوست دارد.بعد هم کلی آب می خورد.آیا این کار درستی است؟این دوش را ادامه بدهیم.
- تبسنج
سلام اقای دکتر ، من تب سنج دیجیتالی دارم زیر بغل نوزاد شش ماهه که میذارم مثلا دمای سی و شش درجه رونشون میده همون لحظه همون تب سنج رو داخل مقعد استفاده میکنم دمای سی و هفت رو نشون میده یعنی یه درجه بیشتر. سوالم اینه کدوم عدد درسته ؟
- سلام جنس پوشک بچم رو عوض کردم حساسیت کرده به نظر شما چه پمادی استفاده کنم زود خوب شه با سپاس
- شکم کار
سلام خسته نباشید بچم پنج ماهشه شکمش خیلی دیر کار میکنه هربار هشت روز طول میکشه ی روز کار میکنه دوباره بعد از هشت روز دوماهیه اینطوری شده شکمش .نفخش هم زیاده وزنش هم شش کیلو و چند گرمی هستش
- سلام خسته نباشید پسرم دچار با آنفولانزا سینوش هاش متورم و سرفه های خلطی و شدید شدن دکتر شربت سفکسیم ۱۰۰ تجویز کردن خوانا نیست وزن ۱۴ سن ۳سال و نیم
- بیماریپوستی
سلام دخترم ۹ماهشه یه جوش خیلی بزرگ زیر چانه اش زده وغددلنفاوویش بادکرده دکتر بردم ولی بهتر نشد
- آموکسی کلاو
سلام و وقت بخیر. بچم ۵ سالشه وزنش ۱۵ کیلو. چند روز سرفه میکرد اموکسی کلاو ۴۵۷ میدادم. از دیروز تب ۴۰ درجه داشت. بردم دکتر گفتن گلوش عفونت داره. اون ۴۰۰ براش کمه باید ۶۰۰ رو بهش بدی هر ۱۲ ساعت ۸ سی سی. ولی نگفتن چند روز بدم و فقط یک شیشه نوشتن. الان من اینو هر ۱۲ ساعت ۸ سی سی بدم فکر کنم ۴ یا ۵ روزه تموم بشه. لازمه مجدد تمدید کنم یه شیشه دیگه بهرم؟ یا همون یه شیشه کافیه؟
- اسهال ناگهانی و بی علت
پسرمن دو سالو نیم داره و اجابت مزاجش به جای سه بار به دوبار تغییر کرده بود و مدفوع منسجمی داشتی طی ده روز گذشته حجم مدفوعش زیاد شده و شل شده و بوی تندی داره و گاهی احساس میکنم مواد غذایی بدون تغییر دفع شدند به نظرتون باید چیکار کنم؟الان به جای سه بار پنج الی ۶بار ممکنه مدفوع کنه.
- شیردهی
سلام اقای دکتر. نوزاد یک ماهه ای دارم که گاهی چهار ساعت میخوابه و برای شیر بیدار نمیشه. در این مواقع لازمه خودم نوزاد رو برای شیر دهی بیدار کنم؟
- سلام اقای دکتر تزریق امپول ۴ میل بتامتازون برای کودک ۸ ساله مضر میباشد؟
- فرزند۴ ماهم شکمش کار نمیکنه
سلام آقای دکتر فرزندم ۴ماهست هر۴روزیا۵روز شکمش کارمیکنه اونم با شیاف وشربت که استفاده میکنم گاهی اوقات خودش کارمیکنه ولی کم پیش میاد فوق تخصص بردم بهش شربت لاکتلوز داده وشیاف گلیسرین چیزی هست که بدم بچم درمان بشه نمیشه من همش بااینا بخوام که کار کنه شکمش
- ریفلاکس
سلام دکترپسرم ۶ماهشه وریفلاکس داره چه قطره آهنی بهش بدم که واسه ریغلاکسش بدترنشه ممنون
- سوال
سلام آقای دکتر سوال در مورد شیر را من پرسیدم خواهشا اگر نیاز به ویزیت دارد خواهشا کمکم کنید کرمان دکتر خوب نوزادان چه کسی را معرفی میکنید ممنون از راهنمایی شما
- سرماخوردگی کودک سه ماهه
سلام پسرم سه سالشه سرماخورده گلودرد داره سفیکسیم ۱۰۰ چند سی سی بدم؟
- اموکسی کلاو ۶۴۳
سلام وقت بخیر ببخشید دختر من سرفه های خلط دار داره اموکسی ۶۴۳تجویز شده فقط دکتر گفتن هر هشت ساعت هفت سی سی داروخانه گفت این مقدار زیاده ونوشتن هر دوازده ساعت یک پیمانه اللن من نمیدونم چیکار کنم باید چه مقدار هر چند ساعت بهش بدم ؟وزنش ۲۱کیلو و هفت سالشه

