Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- نوزاد دخترم
نوزاد دختر من دو ماه نیم است یک سمت بدن نوزا د مثلا دست وپا صورت نوزاد در سمت راست کوچکتر از سمت چپ نوزاد است .ایا بیماری یا سندرمی است یا اشکالی ندارد در بزرگی زشت نیست که بدن تابه تا باشد..
- پماد چشمي
سلام آقاي دكتر ممنون بابت پاسخگويي به موقع ،فرموديد درصورت بهبودي از پماد چشمي شبها استفاده كنم ولي زماني كه پماد رو ميزنم يكي دوساعت بعد چشمهاشو با دستاش ميماله انگار كه چشمهاش خارش داشته باشه بعد همون دستاشو ميزنه ب دهنش تمام مدت دستش رو ميخوره آيا مشكلي نداره من ب اين خاطر پماد استفاده نميكنم
- حساسیت به شیر
نوزاد من شش ماه هستش شب تا صبح چشماشو میماله و خوب نمیخوابه از شیر خشک استفاده میکنه فابیسم هم داره بینیش هم کیپ میشه کلی تو این ششش ماه قطره بینی ریختم سرش هم میخارونه و بی قراره به دکتر مراجعه کردم دارو دارد ولی اثر نکرده علت این چیه و باید چیکار کنم
- زور زدن نوزاد
سلام وقت بخیر دختر من ۳ ماه و پنج روزشه بخاطر زور زدن زیاد آزمایش مدفوع دادم که کلپروتکتین ۴۰۰ بود شیر خودمو میخوره و در حد ۱۵۰ سی سی در روز شیر خشک نان کامفورت فقط زور زدن داره و گاز معده چ شیر خشکی توصیه میکنید کمکی بهش بدم
- گوش دردنوزاد
بچم گوش درده بینیشم خیلی میخارونه بهش قطره استامينوفن پاراکیدبدم بدنیست
- غذا
سلام اقای دکتر ،،،میتونم به نوزاد 9 ماهه ام ،،زرده تخم مرغ اصلا ندم ؟؟؟ با هر چیزی درست کردم اصلا زرده تخم مرغ نمیخوره ( بالا میاره ) ،ممنونم از لطف شما !
- وزن نوزاد
سلام. پسرم مریض شماست. بخاطر کرونا می ترسم بیارمش بیرون. به پروتئین گاو و تخم مرغ آلرژی داره و مقداری رفلاکس هم داره و مقداری شیر هم میریزه. وزن تولدش ۳۷۶۰ و دو ماهگی وزنش ۶ کیلو بود. الان چهار ماهشه و ۶۸۰۰ وزنش شده. شیر مادر و فقط از یه سینه شیر میخوره. مدتی هم هست که شب برای شیر بیدار نمیشه. امروز برای واکسن رفتیم بهداشت گفتن وزنش کمه. میتونم شیر خشک کمکی بدم؟ روزی چند بار کمکی بدم؟ و اینکه شیر خشک باید آپتامیل پپتی جونیور باشه؟
- شیر
سلام فرزند من ۲۳ ماهشه شیر خشک اپتامیل پپتی جنیور پیدا نمیشه تو داروخونه ها جایگذین این شیر خشک چی بهش بدیم ممنونم
- اسپری بینی کلداماریس بی بی
برا نوزادان بالای ۳ سال میشه از اسپری کلداماریس کودکان استفاده کرد؟برا پیشگیری از کرونا. چون مهد کودک میره.آیا عوارض داره براش؟
- رانیتیدیین
سلام دکتر خسته نباشید دختر من یک سالشه به تازگی البته یکماهی میشه دکتر تشخیص رفلاکس داده و شربت رانیتیدین میخوره و چند روز پیش رفتم مرکز بهداشت گفت اول اینکه باید سونو بشه از معدش دوم با چند بار عوق زدن که رفلاکس نمیشه گفت سوم اینکه حتی بچه های رفلاکسی پرهیز غذا ندارن از نه ماهگی کم کم حبوبات و لبنیات تو وعده های غذاییشون هست آخه دکتر ب من گفت لبنیات و حبوبات حذف واسه خودمم لبنیات حذف از وفتی حذف کردم دخترم سه ماهه وزن نگرفته البته خیلی تحرک داره راه میره میسوزونه ،سوال من اینه که به دکتر فقط گفتم یه چندباری عوق زده ولی بالا نیاورده دست زد به معدش سریع گفت رفلاکس داره وشربت نوشت دخترم اصلا بالا نمیاره اونم چندبار بود بیشتر موقعی که سوپ ماست خورد اینطور شد حالا نمیدونم چیکار کنم دکترمتخصص کودکان بود گفت اگه قطع کنی شدت میگیره
- رفلاکس
سلام وخسته نباشیدمیشه لطف کنیدعلایم رفلاکس پنهان بگیدچیه وراه درمانش چجوریه ممنون
- اسهال و رفلاکس در نوزاد
سلام اقای دکتر پسرم دو ماهه است .اسهال داره ولی کمه اما موقعه دفع همه اش زور میزنه و با صدای خیلی بلند دفعه میشه.واینکه شیر درست نمیخوره همه اش با بازی میدم بهش .برای اسهالش پدیلاکت دادم خوب نمیشه .لطفا جواب بدید لطفا
- چشم و ابروهای نوزادم
با سلام
من نوزاد دوماهو نیمه ای دارم.
وقتی از روبه رو به صورتش نگاه میکنم چشم سمت راستش کوچیکتر از چپ هستش و ابروهای بالا پایینی داره.
می خواستم ببینم این شکل درست میشه یا باید اقدامات خاصی انجام بدم. قبلا سوال کردم فرمودید باید معاینه شود می خواستم بدونم تو اینجور مواقع امکان درست شدن وجود دارد یا نه - آلرژی به پروتئین گاوی
سلام دختر هفت ماهه ام چند بار در مدفوعش رگه های خون بوده بردمش دکتر گفته به پروتین گاوی حساسیت داره رژیم گرفتم اما هنوز هم بعضی مواقع بازم رگه های خون توش بوده .به غیر از پروتین گاوی چه چیزی باعث ایجاد رگه های خون می شود آزمایش مدفوعشم نرمال بوده
- سرفه و گرفتگی حلق و بینی نوزاد ۵ ماهه
سرفه میکنه بی قراری هاش زیاد شده موقع تنفس هم سینه اش خور خور میکند چی کار باید بکنیم
- یبوست نوزاددوماهه
سلام نوزاددوماهه ای دارم کمی نفخ شکم داردوشربت گرایپ میکسچربرایش گرفتیم وسه روزمدفوع نکردوچهارمین بعدازبراداشتن تکه ای صابون برمقعدش فورامدفوع سفت دستشویی کردوباشیرمادرتغذیه میشه بایدچیکارکنیم یاچه دارویی بگیریم تایبوستش برطرف بشه
- رفلاکس معده و بی اشتهایی
نوزاد ۴ماه و ۹ روزش هست که رفلاکس داره و خیلی بی اشتها هست .دکتر شربت پنتو پازولینی داد ک استفراغش کمتر شده ولی بازم اشتها کمه. شما چه داروی اشتها آور و تقویتی پیشنهاد میکنید
- درد شکم پسر 2 ماهه
سلام پسرم اصلا مدفوع ندارد مگر اینکه با شیاف گیلیسرین استفاده کنم تا مدفوع داشته باشد باید چیکار کنم که رفع شد استفاده از ماساژو اب گرمم فایده ای نداشت
- تغذیه
با سلام اقای دکتر در قسمت تغذیه ی نوزاد فرمودید از ده ماهی پورهی میوه را میتوان به نوزاد داد میتوانید لطف کنید و طرز تهیه ی یک پوره را به من یاد بدهید ممنون از لطف شما
- عفونت گوش
داروی مناسب برای عفونت گوش میانی نوزادسه ماهه

