Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- اسهال
سلام. پسر یازده ماهه دارم. آلرژی به پروتئین گاوی داره. شیرخشک آپتامیل پپتی۲ میخوره. دو تا دندون پایین داره. لثه ی بالاش ورم کرده. معمولا روزی ۲ تا ۳ بار مدفوع میکنه. الان دو روزه بعضی اوقات مدفوعش خیلی شله. یعنی یبار خوبه یبار شله. ممکنه آلرژی شده باشه؟ یا چیز آلوده برده باشه دهنش؟ الان دو شب هست که پدی لاکت شبی ده قطره میدم. تب هم نداره. علتش چیه؟ دارو دیگه چی بدم؟
- قطره خوراكي كوليكز
باسلام اقاي دكتر.من قطره كوليكز براي نوزاده خريدم دو ماه پيش ميخواستم ببينم فاسد شده؟چقد تاريخ انقضا داره بعد از باز شدن
- نخوردن شیرواسهال
سلام آقای دکتر وقت بخیرخیلی سپاسگذارم ازوقتی که میذاریددخترم چهارماهشه ورفلاکس پنهان داره اسرآمپرازول۱۰میدم روزی دووعده. چندوقتی بودکه رفلاکسش شدیدشدهبودومجبورادفعات داروروزیادکردم جوری که معده به قدری حساس شده که هرچیزی میره داخلش فوری حالت تهوع وبعدش استفراغ بهشدس میده بیشتراسه هفتس که اسهالم هس وسطاکمی اسهالش بهترشده بودامابازم اسهالش بدترشده ونزدیک یک ماهه که شیرخوردناش ازنصفم کمترشده وتقریباگرسنگی میکشه اماگریم نمیکنه.پوشکش تقریباخیس نمیشه اما امثرمواقع اسهاله.اوایل این اوضاع دوباره بردمش پیش متخصص اطفال واوضاع روگفتم اماایشون فقط گف چون شیرت کمه بچه گرسنگی کشیده وبهش حالت قهردس داده شیرخشک رژیمی نوشت برابچم وبرای اسهالشم گف همون پدی لاکتی که قبلامیدادی روبدی کافیه امانه اسهالش بهترشدنه شیرخوردناش درضمن اون شیرخشکم چون پایش شیرگاوه معده بچه رواذیت میکنه چن روزیه نمیدم اماهمونم زیادنمیخورد...وامروزکه کلاشایدیکی دوبارشیرخورده اونم درحده۱یا۲دیقه...وقتای دیگم بیشتراز۳۰یا۴۰ثانیه شیرنمیخوره...تواین مدت برای اسهالش پودرorsوکیدی لاکم دادم امافرقی نمیکنه...چه کنم آقای دکتر
- تف دهان نوزاد
سلام اقای دکتر اومدنتف به دهان نوزاد سی روزه علتش چیه؟
- مدفوع سبز
سلام. درسته که مدفوع سبز رنگ نشونه ی آلرژیه؟
- بی خوابی و گریه شدید نوزاد دو ماهه
سلام دکتر خوب هستین من دخترم چهل روزه است ۲۰روزه شبانمیخوابه تاصبح گریه میکنه لطفاً راهنمایی کنید
- کودک ۵ ماهه دارم ۸ کیلو سرفه و تب شدید با گرفتگیه بینی داره دکتر سفکسیم ۱۰۰ داده ۱۲ ساعته پاسخ نمیده چند سی سی بدم ممنونم جواب بدید
نوزاد ۵ ماهه دارم با وزن ۸ کیلو سرفه تب شدید گرفتم به بینی داره شدیده چند سی سی سفکسیم ۱۰۰ بدم دکترش ۱۲ ساعته تجویز کرده یادش رفته بنویسه چند سی سی تا بعد عید نیست پاسخ نمیده با وزن ۵ کیلو ۱/۵ بهش میدادم یه بار دیگه تجویز کرده بود الان نمیدونم چقدر بدم ممنون میشم پاسخ بدید
- آهن
سلام ببخشيد چ آهني ميتونم به نوزاد ٨ماهه بدم كه نياز ب مولتي ويتامين نباشه ديگه الان سيدرال ميدم كنارشم مولتي پديا بست اما ميخوام يك قطره در روز بدم خيلي سخت ميخوره
- ریفلاکس
سلام دکترساشه۱۰ راکه به من معرفی کردیدبه پسر۶ماهم واسه رفلاکسش بجای قرص امپرازول۲۰صبحهانصف به پسرم بدم لطف میکنیددستورمصرفش وچه موقع به پیرم بدم رابدید
- ناف نوزاد
سلام برای نوزاد دوماهه ختنه به کدام روش بهتر هست.
- یبوست نوزاد
سلام اقای دکتر ،شیر ای ار نوزاد مصرف کرد یبوست گرفت،بعد گیگوز معمولی استفاده میکنیم نفخ زیاد داره تا یک هفته خوب کار کرد بعد یک هفته دوباره مدفوع خشک داره.چه شیری مناسبشه؟
- دور سر نوزاد
سلام..فرزند پسری دارم که الان ۷ماهو۲۴روز داره وقتی بدنیا اومد با وزن۳۳۰۰و دور سر۳۵ وزن الانم هم۷۹۰۰هس پسرم رو بردم بهداشت منطقه میگن دور سر پسرم زیاده۴۶هس..بنظرتون مشکلی هس ایا راهی هس بیشتر رشد نکنه..سر پسرم بزرگتر نشه بد فرمتر نشه خیلی ممنون
- درمورد شیرخشک هست
سلام خسته نباشید نوزادم شیرخشک سوپرامیل میخوره یبس میشه شیر بیومیل هم دکتر براش نوشت اونو نمیخوره شیر خودشو میخوره ولی یبس میشه قرمز میشه زور میزنه شیرو عوض نمیکنم برا یبوستش کمکم کنید
- بی قراری نوزاد در شب
سلام خسته نباشید پسر بنده 3 ماهه میباشد و در هفت ماهگی بارداری متولد شده و کولیک دارد الان سه شب هست که شب ها یکم میخوابد و بعد شدیدا گریه میکند البته قبل از شروع گریه ها شکمش زیاد کار میکند چون در طول روز کار نمیکند بعد گریه ها شروع میشود اینها به هم مرتبت هستن؟
- زور زدن نوزاد
سلام ،پسر ۲۶ روزه دارم که با شیر خشک تغذیه میشه ، چهارروزه که در خواب و بیداری زور میزنه و قرمز میشه میخواستم بدونم دلیلش چیه؟
- دخترده ماهم بعدازعمل قلب
باسلام خدمت جناب دکتردخترده ونیم ماهه ای دارم که حدودچهل روزپیش عمل قلب بازشدوازاون روزتاحالایبوست شدیدگرفته طوریکه خیلی زورمیزنه وگریه میکنه ومدفوعش هم خیلی خشک وسفته دکترپودرپیدرولاکس دادکه اگه هرروزمیخوردشکمش خوب بوددرغیراین صورت نه بعدیه دکتردیگه بردم که شیاف گلیسیرین وآنتی هموروییددادامابازم فاییده ای نداشت بعدشروع کردم به گیاه درمانی که بهش روغن بادام وکنجدوزیتون وشربت انجیروشربت بیلی ناسترهم دادم امابه سختی روزی یک باردفع میکنه فلوس وبارهنگ وانجیرخشک هم فایده نداشت شیرخشکش روهم که ببلاک میدم که میگن ضدیبوسته درون مقعدش روهم باسرنگ روغن زیتون مییریزم لطفاااراهنماییم کنیدچیکارکنم
- مصرف دارو در شیردهی
سلام وقت بخیر من بچه ام 7ماهشه و من قرصی به اسم ملوکسیکام۷/۵ مصرف میکنم میخواستم بدونم روی شیرم که به بچه ام میدم تاثیر داره؟؟
- تب
سلام اقای دکتر. نوزاد شش ماهه من کلا هیچ طعمی از استامینوفن نمیخوره. به دهنش که میخوره بالا میاره. تو بهداشت گفتن شیاف استامینوفن بزن. اونم تا شیاف میزنم روده هاش کار میکنن و دفع میکنه شیافو . چیکار کنم برای پایین آوردن تبش؟
- پستانک
سلام .ببخشید دکتر نوزاد چهار ماهه ای دارم که مدام دستش را می خورد اگر به پستانک بدهم بهتر است یا همین که دستش را بخورد .در ضمندر ابتدا خیلی سخت سینه را گرفته برای شیر خوردن وهر از گاهی سینه را پس میزند .
- ازمایش Ferritin
سلام پسرم ۸ ماهه هست آزمایش Ferritin نوشته شده ۵۳.۰ میخاستم بدونم نرمال؟

