Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سرماخوردگی نوزاد شش ماه و نیم
سلام اقای دکتر پسرم شش ماه و نیمشه.. دیروز تب خفیف داشتن... امروز ابریزش بینی و بعضی موقع ها سرفه... چی براشون تجویز میکنین؟
- گریه و کبود شدن نوزاد هنگام مدفوع کردن
باسلام نوزادی 32 روزه داریم که هنگام مدفوع کردن احساس میکنم شدیدا درد داره، گریه میکنه به طوری که صورتش کبود میشه. ممنون میشم راهنمایی بفرمایین
- سرفه
سلام اقای دکتردخترم 5 ماه نیم هست سرفه خلطی داره که شب ها بیشترمیشه دکتریه شربت دیفین هیرامین با یه ازیترومایسین داده. گفت بهترنشدعکس بایدبگیرم خیلی میترسم اقای دکتر میشه راهنمایی کنیدممنون. درضمن من بخورتوخونه ندارم
- فرني
باسلام دخترم تازه وارد ٥ماهگي شده وزن تولد٤٢٠٠ وزن الان ٨٧٠٠ يك هفته ميشه فرني برنج درست ميكنم ميخوره چه چيزي ميتونم قاطي فرني كنم كه بخوره و خوشمزه بشه دخترم هم رفلاكس داره هم الرژي فرني خرما ميتونم درست كنم بخوره؟آرد برنج رو با خرما آسياب كنم؟
- استفاده از کدام دسته از مسکن ها و کورتون ها در دوران شیردهی مجاز است ؟
با سلام دوباره .من یک نوزاد یازده ماهه دارم .من با وجود دیسک کمر شدید و دیسک گردن همیشه سعی میکنم از هیچ دارویی غیر از استامینوفن استفاده نکنم که البته چندان تاثیری در آرام کردن دردم ندارتد . به دکترهای مختلف مغز و اعصاب مراجعه کردم . انواع مختلف قرص های سلکوکسیب و دیکلوفناک .پیروکسیکام و غیره نوشتن و میگن برای بچه ضرری نداره اما وقتی مراجعه میکنم به سایت های دارویی در مورد عوارضش نوشته باید در شیردهی استفاده نشه .متاسفانه دیروز هم بخاطر درد شدیدی که داشتم دکتر آمپول متیل دنیزولون استات تجویز کرد و گفت برای بچه ضرری نداره و من هم زدم اما بعدش متوجه شدم که تا سه روز نباید شیر به بچه بدم .حالا نمیدونم چکار کنم خواهش میکنم راهنمایی کنید .
- زردی
سلام من بچم پنج روزش بودزردی گرفته بود بعدبردیم یک شب بیمارستان بستری شدخوب شدبه ماگفته بودن دوسه روزبعدبچمونوپیشه متخصص اطفال ببریم ببینش ولی مادقیق نمیدونم خیلی زودتریادیرترازاون موقعی که گفته بودن بردیمش پیش متخصص اطفال حالا میخواستم ببینم چون ماخیلی زودتریاخیلی دیرتربردیم پیشه متخصص اطفال ممکنه زردی توبدنش مونده باشه ومشکل سازشه اگه زردی مونده بودالآن معلوم میشدالآن بچم چهارماه ونیمشه مرسی
- سرماخوردگینوزاد
سلامخستهنباشیدنوزادمیکماهههست سرفه بینش میگیره بردمش متخصص شربت کوفکس داده چکارکنم بهش بدم ندم
- مقاومت در برابر خواب
سلام وقت بخیر من پسرم ۵۰ روزشه و بیمار خودتونه بعضی وقتا خوابش میاد ولی نمیخوابه و یکسره گریه میکنه میخواستم بدونم دلیلش چیه؟!
- ضربه به سر نوزاد و تورم
سلام اقای دکتر خسته نباشید من داداشم از دستم افتاد حدود یک منر خورد زمین یک سال و سه ماهشه بردیمش دکتر گفتن چیزیش نیست بعد یک هفته یک ورم روی یکی از قسمتای سرش فک کنم قسمت لوب اهیانه باشه ورم کرده بعد وقتی دست به سر میزنی چون ورم کرده احساس میکنی انگار یکم جمجمش داخل رفته بعد فرداش بادش یکم کم ترشد و انگار جمجمش تو رفتگی نداره یا کم که فک کنم با اینکه بادش بخوابه درست میشه به نظرتون مشکلی نداره اخه میترسم این ضربه باعث تیدروسفالی شده باشه ممنون از پاسخ گوییتون
- شربت سیفکسیم ۱۰۰
برای نوزاد ۹ماهه که ۹ کیلو وزن داره
- مدفوع
- خراش قرنیه نوزاد
سلام دکتر دخترم دوماهو نیمه باناخنش زد توچشمش یکم اشک اومد دیگ ظاهراً خوب بود الان حس میکنم خراشش کمترشده لازمه ببرم دکتر بعداً مشکلی پیش نمیاد؟؟؟
- واکسن
سلام دکتر پسر من ۱۱ ماه و ۳ روزشه و شیر خودمو میخوره و شیر خودمو نسبت به غذا بیشتر می خوره فردا واکسن کرونا میخوام بزنم مشکلی برای پسرم پیش نمیاد اگه میشه راهنماییم کنید ممنون
- نوزاد زیریک سال
سلام اقای دکتر وقت بخیر ببخشید ی سوال داشتم ازتون پسرم۹ماهشه میخواستم بپرسم ک میتونم عروسی اینا ببرمش چون شنیدم برای بچه خوب نیس سروصدای عروسی
- استفراغ
سلام کودک ۹ماهه دارم امشب بعداز اینکه زرده تخم مرغ بهش دادم آخر شب استفراغ کرد بعدش شیر خودم بهش دادم بازم بالا آورد در ضمن از روز قبل هم روی کام بچه مقدارکمی برفک دیدم علت بالا آوردنش چیه احتمال داره تخم مرغ باعث استفراغش شده باشه باید چیکارکنم؟
- ابریزش بینی
سلام اقای دکتر وقت بخیر پسرم۵ماهشه ابریزش داره کمی با عطسه چ دارویی براش خوبه؟
- علت سرفه نوزاد ۲۰ روزه چیست؟
سلام وقتتون بخیر نوزاد۲۰ روزه ای دارم که اوایل فقط عطسه داشت همراه با ترشحات بینی اما چند روزه که سرفه میکنه و تازگی سرفه هاش شدیدتر شده احتمال میدم از خواهرش سرماخوردگی گرفته به پزشک مراجعه کردم گفتن سرماخوردگی ویروسیه وشربت سالبوتامول هر۸ساعت ۱۵ قطره و قطره سدیم کلرید تجویز کردن آیا شربت سالبوتامول برای نوزاد ۲۰ روزه صرری نداره تجویز شما چیه؟ممنون از پاسخگویی شما
- با سلام بچم ۵ماهشه ب شیرخشک معمولی حساسیت داره حالا پپتی جونیور خوبه وزن دهیش؟
- بدقلقی شیرخوار
فرزنددختری دارم که امروز ۷ ماهش تمام شده چندتا مشکل دارم تو رو خدا کمکم کنید دخترم از وقتی دنیا اومده موقع شیر خوردن ارامش نداره همش دستاشو تو سینه هام فشار میده جدیدا موهای سرش رو میکشه یا کمرش رو میبره بالا تمام شیر خوردنش ده دقیقه است اونم نه یکنواخت هر دوسه مک که میزنه سینه رو ول میکنه سرش رو بالا میگیره جیغ میزنه یا گریه میکنه وزن تولدش ۳کیلو و ۱۵۰گرم بوده و الان ۶ کیلو و ۶۰۰هر نوع حریره و سوپ رو هم امتحان کردم یه بار میخوره و بعد عوق میزنه ماه دو که بردمش دکتر گفت رفلاکس داره و من از اون موقع امپرازول و رانتدین بهش میدم الان بالا نمیاره تو رو خدا بگید چرا اینجوریه چرا مثل بقیه بچه ها موقع شیر خوردن ارامش نداره دومین مشکلم مربوط به خوابشه خیلی کم خوابه ۹ساعت کل خوابش در ۲۴ ساعته هیچ وقت خوابش سنیگن نمیشه یعنی ازکنارش بلند بشی بیدار میشه در طول روز دوتا ربع ساعت میخوابه و شبها به زور از ساعت ۱۰ تا ۶ یا ۷ صبح شبها هم یک ساعت و نیم میخوابه بعد بیدار میشه شیر میدم به زور میخوابونم خودمم معلمم صبح واقعا سختمه برم سرکار . بعضی وقتا ساعت ۳ صبح بیدار میشه هرکار میکنم نمیخوابه به زور ساعت پنج میخوابونمش تو رو خدا بگید چیکار باید بکنم من شهرستان لامرد هستم و به متخصص اطفال خوب دسترسی ندارم ممنون از پاسخ گوییتون
- سلام وقت بخیر دختر من تو 7ماهه ولی وزن خوب نمیگیره الان 6کیلو هست 1800بود بدنیا آمد غذا هم نمی خوره شیر خشک میخوره گیگوز میشه راهنمایی کنید

