Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سرماخوردگی نوزاد ۵ ماهه
پسرم ۵ ماهه هست و کمی سرفه میکرد ولی الان سرفه های اون زیاد شده و گاها انگار خلط داشته باشه و همش میخواد بیاره بالا و نمیتونه ،بسیار هم لثه های اون میخاره و آب دهان زیادی هم میریزه ،خیلی ها هم میگن آب دندونش ریخته توی سینش و سرفه میکنه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
- زدن واکسن آنفولانزا
سلام دکتر یه آقایی که بدنش ویروس هپاتیت بی غیر فعال دارد ودارویی هم بابت این مصرف نمیکنه چون غیرفعاله میتونه واکسن آنفولانزا بزنه خدایی نکرده با زدن واکسن باعث فعال شدن ویروس هپاتیت نشه ؟؟؟ نگرانم ممنون جهت پاسخدهی به موقع شما
- قطره پدی لاک و شربت زینک سولفات وقطره آد
با سلام پسرم ۴ ماهشه به علت عوض کردن شیر خشکش که خون در مدفوعش بود دکتر قطره پدی لاکت هر ۱۲ ساعت ۵قطره و زینک سولفات روزی ۲ سی سی تجویز کردند به مدت دو ماه سوالم این هستش که در این دو ماه مشکلی برای پسرم ایجاد نمی کنه طول مصرف قطره پدی لاکت و زینک سولفات زیاده یا نه؟ وضمنا قطره آد رو هم روزانه ۲۵ قطره می دم این هم با دو تای قبلی مشکل به وجود می یاره یا نه؟ ممنون از لطفتون خدا شما رو برای بچه ها حفظ کنه
- کبودی زیرچشم نوزاد
سلام پسرم ۴ماهشه زیر چشمش کبوده و پف داره خوابش اصلا خوب نیست۔۔۔ کم میخوابه۔۔۔ز چشماش موقع گریه کردن اشک میاد۔۔ علت کبودی و پف زیر چشماشو میخاستم بدونمشیرخشک میخوره با شیر مادر نفخ شکمشم زیاده۔۔
- از شیر گرفتن کودک ۲۰ماهه
من میخواهم پسرم رو از شیر مادر بگیرم.پون خیلی وابسته است میخوام بجای شیرمادر روزی یک یادوبار شیرخک بدم بهش.چون به شیرگاو حساسیت داره.پیشنهاد شما چه شیری هست؟دوستان من ب ب جونیور و نان رو پیشنهاد دادن
- اگزما
سلام آقای دکتر یک ساعت پیش در مورد اگزمای صورت نوزاد سوال پرسیدم نوشته که پاسخ داده شده ولی هیچ پاسخی نشون نمیده. خواهش میکنم راهنماییم کنید به خاطر کرونا نمیتونم ببرمش دکتر. آتوپیکس ایروکس و زینک و کالاندولا زدم بی فایده هست
- Crp
سلام خسته نباشین من ۲۸ دی ماه ۳۸ هفته و ۳ روزم بود ک ترشح خونی دیدم رفتم بیمارستان معاینه ک کرد ازم آب خارج شد و گفتن ۴ سانت باز شده دهانه رحم چوت بچه م بریچ بود سزارین اورژانسی شدم بچه مم خوب بود همه چیش تا روز ترخیص ی پزشک اومد گفت شما کیسه آبت پاره بوده در حالیکه من با معاینه کیسه م پاره شد و باید از نوزادم تست crp بگیرن گرفتن و مثبت بود دکتری که منو سزارین کرده بود بهم گفت بچه ت سالمه این دکتر یکمی حساسه اگه میتونی این آزمایشو ببر یجای معتبر تکرار کن و من همون شب آزمایش رو تکرار کردم و crp منفی شد پزشک اطفال دیگه ای بردم گفت بچه سالمه ولی من میخوام بدونم مگه میشه یکبار این آزمایش مثبت باشه و یکبار منفی من الان باید چیکار کنم؟نوزادم ن تب داره ن خس خس سینه شیر هم خوب میخوره
- خلط گلوی کودک ۶ماهه که دکتر هم بردم کتوتیفن داده ولی برطرف نشده
سلام آقای دکتر پسرم یک هفته است که سرماخورده بود دکتر شربت چرک خشک کن آموکسی و کتوتیفن و سالبوتامول و اسپری بینی داده بود ولی سرفه و خلط پشت گلوش بر طرف نشده چه شربتی بدم بهتر میشه.
- زردی نوزاد
سلام خسته نباشید نوزاد ۵۰روزه ای دارم که هنگام تولدزردی داشت ماهم بی بر از عوارض زردی تا ۱۱روزگی ازاو آزمایش نرفتیم.۱۱روزگی میزان زردیش ۱۲ بود ودکتر گفت نیازی به بستری نیست .ایا خطری نوزاد راتهدید کرده.رگ عصب زیر پایش رالمس میکنیم هیچ واکنشی نشان نمی دهد .دستانش همیشه مشت هست ودر خواب هم دستش کمی میلرزد وقسمت کوچکی از سرشم هم باد کرده .تو رو خدا زودتر جواب بدین
- سلام سال نو مبارک مهمترین علامت نوزاد سندروم دوان چیه ممنون
- خس خس سینه شدید
سلام کودک ۹ماهه دادم بمدت یک ماهه سرما خورده بد جور سینه ش خس خس میکنه هر چی شربت هم دکترا دادن اثر نمیکنه چرک سینه ش خشک نمیشه بالا ۱۰ بار دکتر بردمش آمپول چرک خشک کن هم دکترا نمیدن میگن سنش کم لطفا بگید من چیکار کنم با تشکر
- امپول4ماهگی
سلام آقای دکترمن چندروزپیش آمپول 4ماعگی دخترم روزدم امروزصبح اندازه سرسوزنی ازش تشرح زردماننداومدجاشم قرمزشده ولی نه تب نه کم اشتهایی نهدردهیچی نداره
- سلام خسته نباشیدمن نوزادی ۴ماه ونیم دارم میگن دورسرش کمه واین منونگران کرده چه کاربایدبکنم؟
دخترمبه دنیا آمده بوددورسرش ۳۳-۳۴ بوده الان ۴۰ هستش ۴ ماه ونیم هست آیامشکلی هست ؟من خیلی نگرانم
- قطره میم مایر ویتابیوتیکس
سلام آقای دکتر ببخشید قطره میم اورنج و قطره میم مایر ویتابیوتیکس متفاوت هستند؟ کدام یک برای تمام نیازهای آهن و ویتامین نوزاد ۶ ماهه مناسب است؟
- بیرون روی مانند اسهال ابکی
باعرض سلام وخسته نباشید خدمت آقای دکتر پسر من الان 11 ماهشه از 5 ماهگی هر چی میخوره دفع میکنه من روز 7 بار پوشک عوض میکنم وزنشم الان 7.800 کیلو قدش 70 آیا مشکلی هست که وزنگیری نمیکنه وچه راه حلی پیشنهاد میکنید که بیرون رویش کم بشه
- مدفوع نوزاد
سلام آقای دکتر نوزاد دختری ۳ماهه و ۱۵ روزه دارم که کولیک روده دارد و قطره کولیکز میدم بهش بعضی وقت ها هنگام دفع مدفوع گریه میکند اکثرا شب ها گریه میکند همزمان با قطره کولیکز دوبار هم در روز بهش شربت گرمیچر دادم که مدفوعش مخاطی شد در مدفوعش دانه های ریز هم وجود داره و رنگش زرده رفلاکس معده دارد و بعضا سرفه میکندو احساس میکنم خلط داره تو گلوش از اولین روزهای تولدش اینجوریه میخواستم بدونم مشکل خاصی دارد ؟کولیکش چه زمان خوب میشه
- تغذیه
سلام آقای دکتر پسر من در اواخر ۴ ماهگیش وزنش ۵کیلو۸۰۰ بود و بهداشت گفت که وزنش پایین هستپسرم هم خیلی کم شیر میخوره . الان دیگه پسرم ۵ ماهش هست و ۲۴ میره تو ۶ ماه .پسرم هم فقط شیر خودم رو می خوره اصلا بهش شیر خشک ندادم الان هم که بهش نگاه می کنم از اون موقع تا الان وزنی انگار نگرفته خیلی لاغر شده می خواستم بگم می تونم کم کم غذا دادن رو شروع کنم
- سرماخوردگی
سلام . نوزادم از موقع تولد سرما خورده و بینی هاش گرفته و خس خس میکنه و نمیتونه شیر بخوره هرکاری میکنیم خوب نمیشه قطره آب نمک میریزیم و با پوآر میگیریم . بخور اب سرد هم مدام بالا سرش هست . دمای اتاق هم معمولا 24 تا 27 درجه هستش شربت آموکسی سیلین میشه بهش بدیم الان 18 روزشه ؟؟؟
- قد و وزن نوزاد
سلام.دخترم بدو تولد وزن ۳۹۰۰ و قد ۵۴ س داشتن الان در ۱۰ ماهگی قد۷۲و وزن ۸۸۰۰ آیا قد ووزن مناسب است با توجه به ژنتیک قد بلند بودن در خانواده.راههای افزایش وزن وقد.آیا اشتها آور خوبه استفاده کنم با توجه به اینکه خیلی بدغذا میخوره
- حساسیت به پروتئین گاوی
سلام بچم ازوقتی بدنیا اومد خون تومدفوعش نبوده الان دوماه نیمش هست چندروز پیش دوبار رگه های خون تومدعوعش بود الان هم سرماخورده بینیش چرک کرده بعدمدفدعش هم خیلی ابکی هست حتی باسرفه یاگریه مدفوع میکنه شبا هم توخواب خیلی میپره ویهو گریه میکنه حالا نمیدونم کولیک هست یا رفلاکس یا حساسیت به پروتئین گاوی .گاهی وقتا هم شبا توخواب استفراغ میکنه که ازتوبینیش میزنه بیرون یه گاهی هم استفراغ تاتودهنش میاد وخودش برمیگرد وقورتش میده شربت پدی لاکت هم بهش دادم ولی تاثیری روش نداشت الان فقط دایمیتکون بهش میدم توروخدا یه راهنمیایی بهم کنید الان چندروزه نه تخم مرغ خوردم ونه لبنیات ونه گوشت گاوالان خواستم ببرمش ازمایش قبلش خودم باید لبنایت بخورم که تومدفوعش نشون بده یالازم نیست بخورم

