Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سلام آقای دکتر دخترم ۴ ماه و دو روزشه خیلی اسهال بردم دکتر بهش شربت داده خوب نشده چیکار کنم
- گوش بلبلي
بإسلام.نوزادي ٦ماهه دارم كه چن ماه موقع خوابيدن گوشش موقع خواب تا ميخورد،هركاري ميكردم صاف بشه باز تا ميشد.الان كه ٦ماه داره گوشاش خيلي بد شده.ايا چيزي هست كه انجام بدم درست بشه؟ارثي نيست چون گوش برجسته نداريم اصن.ميشه چسبي چيزي بزنم؟
- مصرف شير اي آر
سلام وقت بخير دخترم ريفلاكسش تقريباً بهبود پيدا كرده خواستم بدونم تا كي بايد شير خشك اي آر رو ادامه بديم و در صورت جايگزيني كدام شير خشك رو پيشنهاد مي كنيد؟
- پرش های نوزاد
سلام خسته تباشید پسر سه ماهه ونیم ای دارم که وزن تولدش ۳۵۰۰ بوده و وزن الانش ۸ کیلو پسرم وقت خواب خیلی پیچ وتاب میخوره و دیت میاره تو صورتش تو طول روزهم خیلی بیقراره و البته پرجنب وجوش دائماهم اب دهنش به صورت کف وحباب خارج میشه گاهی اوقات توی بیداری انگار ازچیزی میترسه ودستاش بازمیشه ازهم دلیلش چیه؟؟؟
- بدخوابي نوزاد
سلام پسرم ٣ماه و ٢٠ روزشه و اين علائم رو داره لطفا راهنمايي كنيد،خوابش مياد اما نميتونه بخوابه اگرم يكم بخوابه به سختي بايد خوابش كرد-خواب خوب و عميق نداره اصلا وقتي خوابش مياد چند حالت داره:وقتي شير ميخوره يا خودشو عقب ميكشه و نق ميزنه و گريه ميكنه و عرق ميكنه و هي ميخوره و ول ميكنه يا شير ميخوره ولي از كلافگي با دستش دست منو فشار ميده يا لباسمو ميكشه و پا ميزنه و كمرشو قوس ميده و نميخوابه يا اگه خوابيد سينه رو ول نميكنه كه خودم در ميارم از دهنش كه بيدار ميشه اگرم خودش دربياره ميذارم زمين بيدار ميشه يا انقد دست و پا ميزنه و دستشو ميزنه ب چشمش گاهي سرشو كش ميده و كمرشو قوس ميده زور ميزنه سرخ ميشه بعد هوشيار ميشه براي همين كلا تو گهواره ميذارم و تابش ميدم تا يكم بخوابه-چشم و دماغشو خيلي ميماله-كلا ميگه شير تو دهنم باشه من بخوابم-گاهي هم تو خواب نفس نفس ميزنه وتا صبح ناله ميكنه انگار داره خواب بد ميبينه گاهيم بعدش گريه مياد-سرفه تك تك و سكسكه داره-گريه شبانه و طولاني نداره اصلا گاهي ناله و نق نق ميكنه فقط-كار كردن شكم دوسه روز درميان بود اما دوروزكره وترنجبين خوردم خيلي زياد كار كرد ولي قطع كردم بازم كارنميكرد الانم بازم كره ميخورم و شكمش يكي دوبار كار ميكنه در روز-آب دهن زياد ميريزه و دستش كلا تو دهنشه-دستاش اكثرا مشته- بزاق دهنش گاهي كف آلوده-با اينكه غذاي نفاخ نميخورم ولي باد روده زياد دفع ميكنه تو خواب و بيداري-شكمش صدا ميده-روزي يه بار يه كم شير بالا مياره بيشتر پنيريه-گاهي تو خواب چيزي تو گلوش گير ميكنه نميدونم آب دهنشه يا شير-دست و پاش سرد و عرقيه و سرش گاهي گرم عرقيه- گاهي موقع خواب پتو سرش ميدم هوشيار ميشه-زير چونه ش بيشتر وقتا دون دون قرمز داره و گاهي دور لبش و رو بينيش هم ميزنه -شيرخشك اي آر ميدادم اما الان چند روزه نميدم،بيشتر سوال من اينه دليل اين تكون خوردنا و زور زدناش تو خواب چيه كه نميتونه خوب و عميق بخوابه؟(ريفلاكس،نفخ،آلرژي غذايي) و اينكه من بايد پرهيز غذايي داشته باشم يا ن؟وزن تولدش ٣١٠٠ و وزن فعلي ٧٤٠٠
- شربت سفیکسیم برا نوازد یک سال ۲ماهگی چقدر باید داد
- پوست
سلام پسرم ۳۵ روزه بردم دکتر برای جوش های صورت و بدنش کرم نرم کننده حاوی اوسرین،اوره و زینک اکساید تجویز کردبعد از مصرف هر ۸ ساعت جوشاش بیشتر شد ادامه بدهم یا نه
- جواب ازمایش
سلام دخترم الان ۱۲ روزشه تو ده روزگی ازمایش داده gamma gt = ۲۹۰ بوده ولی بقیه فاکتورای ازمایشش نرمال بوده و لنفویستش هم ۵۹ بود و بقیه فاکتورای خونش نرمال بود دلیل بالا بودن این دوتا چیه درضمن زردیشم ۹ بود
- واکسن
واکس ۴ ماهگی راتاچه مدت میتوان به تاخیر انداخت
- کولیک نوزاد
سلام اقای دکتر دخترم ۱۶ روزشه خیلی تو خواب زور میزنه پاهاشو جم میکنه تو شکمش خیلی اذیت میه چ قره ایی خوبه بهش بدم
- یبوست نوزاد ۳ ماهه
- قطره آدزير
سلام آقاي دکتر من چندماهه به بچم قطره آدزير ميدم که هم آد داخلش داره هم زينک و هم آهن.بچم 9 ماهشه آيا اين قطره خوب است،؟؟يا جداگانه هرکدام را بدهم بهتر است؟،
- افتادن از روي تخت
سلام آقتي دكتر دخترم از روي تخت روي كف چوبي با سرافتاده دو روز پيش همراه گريه بود و رنگش پريد بعدش درست شد و علامت ديگه اي نداشت كبودي قرمزي و..فرموديد معاينه بشه الان دو روز گذشته ما مسافرت خارج بوديم موقع برگشت كه نشد ببريم دكتر الان هيچ مشكلي نداره بازي ميكنه ميخنده آيا ممكنه داخل سرش چيزي شده باشه همش فكرم درگيره تو روخدا كمكم كنيد ميترسم ببرمش دكتر بگن چيزيش شده ٨ ماهشه
- قطره اهن
سبام اقای دکتر برای توژلد هفت ماه تمام چقدر قطرا اهن لیپوزوفر باید بدم؟
- تب بالا
سلام خواهرزاده من ۱۵ ماهشه بعد ی تب بللا بی حال میشه و دهنش قفل میشه بعد دو دقیقه میتونن دهنشو باز کنن دکترم هیچ تشخیص نداده ودوروزبستری بود توازمایشای خون و کشت و عکس قفسه سینه مشکلی نداشت.چند روزه بی اشتهاس.یبوست داره و دوبار هم بالا اورده.
- راینتدین
سلام آقای دکتر وزن دخترم 7900 شده همچنان یک سی سی رو بهش بدم؟ بعد میگن این دارو عوارض داره قطعش کرده بودم دوباره علائم رفلاکسش داره برمیگرده مثل بزاق دهنش و میریزه خیلی کم موقع شیر پیچ میخوره و همش انگار ادامس دهنشه زبونشو میجوه 3ماهشه هیچ دارویی نیست ک بهتر از راینتدین باشه؟
- ریفلاکس وقطره سایمتیگون
سلام وقت بخیر پسرسه ماهه دارم کولیک دارد احساس میکنم غروبایی که قطره سایمتیکون روبه بچه میدم شب بیقراریش خیلی بیشتر میشه ایا این قطره برای بچه ای که ریفلاکس داره بداست بعداز شیرخوردن همه رابالا میاره گاهی زیر سینه بالا میاره بادگلو زیاد میزنه سکسکه های طولانی بعد از شیربالا اوردن سرفه کم میکند وبعدش گریه دست وپایش راتکان میده وشیر میاد بالا باز قورت میده گاهی هم میخاد خفه بشه شبیه این میمونه که توحموم یه دفعه اب سرد بریزی بعد شیر خوردن دهنش رو اینطوری باز ونفس میکشه سرش روهم تکان میدهد تشکر از دکتر مهربان درپناه امام زمان لطفا برای ریفلاکس یک داروی خوب اگر میشه معرفی بفرمایید
- سلام اقای دكتر پسرم من الان شش ماه تمام است شبها باگریه ازخواب بیدار میشودحتی چشمهایش راهم باز نمی كند تلاش میكنیم میخوابد بعد 20 دقیقه یا ربع دوباره تكرار میشود هرزگاهی هم اصلان نمی خوابد فقط گریه میكند من راكلافه كرده تا اینكه صبح شود می خوابد لطفا من را راهنمایی كنید؟
- زينک
سلام آقاي دکتر گرامي قطره زينک سولفات چند دقيقه بعد از غذا يا شيردهي بايد به کودک يک ساله داده شود؟؟
- بند ناف نوزاد
سلام بند ناف نوزادم ۵ روزه افتاده کمی خون میاد و خشک میشه تو نافش دلیلش چیه؟

