Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- رشد
با عرض سلام خدمت آقای دکتر دختر چهار ماهه دارم وزن هنگام تولد ۲۵۹۰ با قد ۴۹ و دور سر ۳۴ الان در چهارماهگی وزن شده ۴۹۰۰ با قد ۶۲ و دور سر ۴۰ آیا این میزان رشد طبیعی است ممنون میشم راهنمایی بفرمائید
- تشخیص حساسیت به اشتباه
سلام و خسته نباشیدنوزاد سه ماهه ام رو بخاطر اگزمای درماتیت آتوپیک به دکتر بردم، ایشون بدون انجام آزمایش، گفتند که به پروتئین گاوی آلرژی داره و براش پپتی نوشتند، تا اینکه با مراجعه به پزشکی دیگر و انجام تست کالپروتکتین، خون مخفی ، کشت مدفوع، GI track و وجود مواد احیا کننده و سایر پارامترهای لازم برای تشخیص آلرژی یا وجود ویروس یا انگل یا باکتری مشخص شد که پسرم سالمه و آلرژی به پروتئین گاوی نداره، شیر خشک مخصوص بچه های آلرژیک هنوز تموم نشده و دو قوطی ازش دارم، اشکال داره اونا رو مصرف کنه ؟ آیا به اندازه شیر خشک معمولی ارزش غذایی دارن تا وقتی تموم شد براش معمولی بخرم؟
- برای پسر ۹ ماهم
سلام اقای دکتر خسته نباشید پسرم ۹ ماهه منم فقط قطره ی مولتی ویتامین پد یابست دادم ایا باید قطره ی اهنم بهش بدم یا نه
- مصرف کیدی لاکت در نوزاد دو ماه
با سلام نوزاد من اسهال شده و مد فوعش ابکی است و سرما هم خورده. مشکوک شدید به امیکرون هستیم. آیا می توانم بهش کیدی لاکت بدم؟ مرسی
- غذاي كمكي
سلام وخسته نباشي ،دخترم وارد ٥ ماهگي شده چون تو بيداري شير نميخوره و گرسنه ميشه دستش رو ميخوره امكان داره از اين ماه غذاي كمكي رو شروع كنم وتو خواب هم شير خودمو بخوره؟ممنون بابت پاسخگويي
- دل درد نوزاد دو ماه
سه شب پسرم خیلی گریه میکنه دستاشو مشت میکنه پدی لایک میخوره دمه صب آروم میشه میخوابه. امروز سینمو نمیگرفت مجبور شدم با شیشه بهش شیر بدم. سینمو که میخورد احساس میکردم شیر برمیگشت تو دهنش فک کنم رفلاکس داره یه چند روز یه بارم بالا میاره. امروز میخواستم بهش سینه بدم جیغ میکشید ولی چند بار تو خواب خورد سینمو. دو بارم دراز کشیده از سینم خورد چیکار کنم خیلی گریه میکنه
- با سلام بچم ۵ماهشه ب شیرخشک معمولی حساسیت داره حالا پپتی جونیور خوبه وزن دهیش؟
- مدفوع نکردن نوزاد
سلام آقای دکتر نوزادم ۴۰ روزه هست و دیر به دیر مدفوع میکنه دو سه روز یکبار مدفوع میکنه میشه راهنمایی کنین ممنون؟
- وسیله مناسب برای حمل نوزاد تازه متولد شده
با سلام و احترام لطفا بفرمایید از بین وسیله هایی مثل کریر ، کری کات ، ساک حمل نوزاد کدام یک برای حمل نوزاد تازه متولد مخصوصا از بیمارستان محل تولد تا منزل را توصیه می فرمایید؟اگر در این مورد راهنمایی بفرمایید بسیار ممنون خواهم بود.
- شربت ازیترومایسین 200به کودک ده ماهه چقدر بدم
- قرص ویتامین
سلام و خسته نباشید، میشه بجای قطره آد به بچه نه ماهه قرص ویتامین د و قرص ویتامین آ بدهم؟
- وزن پایین
سلام وقت بخیر پسر من با وزن 3.340به دنیا اومده و الان چهار ماهشه و وزنش شده 6.490 که تو نمودار وزنش نزولی شده و از نمودار سبز به نمودار زرد رسیده ولی قد و دور سرش طبیعیه و فقط شیر خودم و میخوره میخواستم بدونم این کاهش وزن خیلی بده و من چیکار باید انجام بدم
- مدفوع سبزو خلطی نوزاد پنج ماهه
با سلام، دختر من پنج ماهشه سه هفتس مدفوع سبزو خلطی دفعات زیاد ولی مقدار کم داره حتی شبا تو خوابم مدفوع میکنه قبلا روزی دوبار نهایتا سه بار در روز مدفوع ب رنگ زرد داشته و فقط شیر مادر میخوره ب دو پزشک مراجعه کردم شربت دی سیکلومین دادن تاثیری نداشت و ب متخصص دیگ ای مراجعه کردم قطره را منو فلور دادن ولی تاثیری نداش از مایش مدفوع نوشتن انجام دادیم گفتن خوبه و مشکلی نیس چندتا پودر کدی لاکت دادن ولی بازم فرقی نکرده دلیلش چی میتونه باشه؟ وزن دخترم یکم پایینه باید غذای کمکیشو شروع کنم ولی گفتن صبر کنم تا خوب شه؟ خیلی نگران و زنشم میترسم پایین ترم بیاد وزنش؟؟؟
- چند سی سی شربت آزیترومایسین برای کودک ۷ ماهه با وزن ۸ کیلو باید بدیم؟؟
- تغذیه
سلام آقای دکتر من ازتون خیلی متشکرم بابت پرسش هایی که میدید واقعا ازتون ممنونم آقای دکتر من بچه ام ۱۵۴روزشه یعنی ۵ماهش تموم شده و داخل ۶ماه هست میخوام بهش فرنی بدم آرد برنج رو با آب و کمی شکر میپذم و میدم دیروز یک قاشق دادم آیا میتونم ادامه بدم؟؟مشکلی نیست؟؟وزنش نسبت به قدش کمه قد ۶۶ وزن ۶کیلو ۵۰۰ ۶۰۰ اگه میشه روزی یکی ۲تا قاشق بهش فرنی بدم تا یک هفته؟بعد یک هفته سرلاک برنج بدم یعنی یک هفته فرنی یک هفته سرلاک آیا ممکنه؟؟
- بالااوردن نوزاد
سلام وقت بخیر دخترم ۵ماهشه خیلی خیلی ناجور بالا میاره و شیر نمیخوره و داره لاغر میشه. وزنش ۶کیلو و۵۰۰گرم هست
- آلرژی به پروتئین گاوی
سلام دختر هفت ماهه ام چند بار در مدفوعش رگه های خون بوده بردمش دکتر گفته به پروتین گاوی حساسیت داره رژیم گرفتم اما هنوز هم بعضی مواقع بازم رگه های خون توش بوده .به غیر از پروتین گاوی چه چیزی باعث ایجاد رگه های خون می شود آزمایش مدفوعشم نرمال بوده
- دل درد
باسلام خدمت آقای دکتر دختر۴ماهه ای دارم دلش درد میگیره گرمیچرخارجی بدم چقدر بهش بدم ممنون میشم پاسخ بدید
- گرانولوم ناف نوزاد
سلام وعرض ادب پسرم پنج ماه ونیمه است نافش کمی دیر افتاد بعدش به اندازه یه سوراخ ریزته نافش باز بود وازش ترشح میومد بیرون بردمش متخصص کودکان گفتن تمک بریزید خوب میشه طی دو مرحله نمک ریختم بعدازدوهفته یه زائده ریز ازنافش اومد بیرون بردم پیش همون دکترزائده رو بانیترات نقره برداشتن ولی دوباره یه تیکه زائده دیگه اومدبیرون سونو گرفتیم خدا رو شکر به مثانه وروده راه نداره ولی جراح اطفال گفته بایدجراحی بشه ابعادش هم 9در4 میلیمترهستش هنوز ترشح هم داره پیش دکتر عمومی بردم گفتن میشه با لیزربردارن موندم چکار کنم تو روخدا راهنمایی بفرمایید ایامیشه با نمک خوبش کرد..؟؟ ممنون میشم
- سوال
بإسلام.براي نوزاد هشت ماهه كه الرژي داره و به فرني برنج هم حساسيت نشون داد.چه سرلاكي بجز سرلاك برنج ميتونه ميخوره كه كم حساسيت باشه

