Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- قرص سفکسیم، وابله مرغان
سلام آقای دکتر پسرم همزمان آبله مرغان وعفونت گلو گرفته خوردن سفکسیم200خطر ناک نیست با توجه با شرایط آبله مرغان
- مصرف آمپول خوراکی دگزامتازون برای کودکان عوارض دارد
مصرف امپول خوراکی دگزا چه عوارضی برای کودکان دارد
- سلام.آقای دکتر ۲تا پسر ۹و۶ ساله دارم.که تقریبا ۳ماهی میشه که دارم بهشون زینک سولفات قرص امگا میدم..بازم ادامه بدم این ۳ماه زمستون رو هم بخورند .برا ایمنیشون یا که نه کافیه
سلام پسریک ساله دارم دکتربراش شربت زنک تجویزداد میتونم بعداز اتمام دوباره بش بدم رشد قدی هم ندارد
- عفونت گلو
سلام دکتر خسته نباشید پسر من مریض شما بوده،ولی سه ماهه اومدیم برای زندگی جنوب.پسرم گلوش عفونت کرده یک هفته ای تب کرد، دکتر بردم دارو داد با کلی آمپول .موقعی که تب داشت هزیان میگفت ولی بعداز تب هم شبها تو خواب هزیان میگه و فریاد میزنه ،خیلی میترسم دلیلش چیه دکتر جان ممنون میشم جواب بدین .دارو سفیکسیم ۲۰۰ میخوره با میترونیدازول۲۵۰ .
- اجابت مزاج مکرر
سلام و عرض خدمت شما پسر ۱۵ ماهم ده روزی هست اسهاله البته اسهال شدید نه دفعات زیاد با حجم کم و خلط دفع میکنه..دکتر بردیم که گفتن مشکلی نداره پودر سابولار داد و شیرخشکشو عوض کرد اما همچنان همینجوره کمتر شده ولی بهتر نه شما برای اینکه کمتر دفع داشته باشه چه نظری دارین
- اطفال
سلام دختر ۵ساله من از حدود دوهفته پیش سینه سمت راستش کمی ورم داره علتش چی می تونه باشه ایا اقدام خاصی لازمه
- نوزاد
سلام اقای دکتر وقتتون بخیر من از مراجعین شما هستم امروز متوجه کبودی روی باسن پسر سه ماهم شدم که تا الان نبود یعنی بدو تولد این کبودی وجود نداشت علتش چی ؟؟
- سینوس ها ی عفونی
دختر شش ساله ام مرتبا سرما میخورد چندین بار شربت سفکسیم استفاده کرده ولی کامل خوب نشده طوری که سینوس هاش عفونی شده و مدام آبریزش بینی دارد و سرفه های خلط دار چه دارویی مناسب است
- لنف
با سلام دکتر وقتتون بخیر در رابطه با لنف سوال کردم ازتون گفتید بدنبال عفونت بزرگ میشه دست نزنید یه سال پیش ازش سونوگرافی گرفتم اون موقع سه چهار گره لنفی پشت سر و گردن داشت دوباره ازش سونوگرافی گرفتم هنوز برطرف نشدن سه چهارتا پشت سر و گردن داشت اما خیلی کوچیک دکتر سونوگرافی گفت اصلا چیز مهمی نیست در حد یک و دو میلیمتر بچه های دور و ورمون هم دست میزنم از این گره ها دارن اما من استرس دارم تو رو خدا راهنمایی کنید اگه همین جوری بمونه چی چیز خطرناکی نیست؟ آزمایش لازم نداره؟
- سرماخوردگی
سلام دکترجان خداقوت پسرم سه ساله۱۳کیلو از جمعه سرما خورده سرفه صدا دار و مخاط بینی داره سه روز آزیترومایسین و پلارژین و سیتریزین خورده خوب نشده تب نمیکنه ولی چرک بینی خیلی داره چیکار کنم؟
- مقدار مصرف سفکسیم برای کودک ۶ساله با وزن ۲۴کیلو گرم
سلام دختر من ۶ سالشه از زمان شروع مدارس همیشه سرفه و گرفتگی بینی و آبریزش بینی چرکی داره پیش هر دکتر و متخصص اطفال که رفتیم گفتن حساسیت به آلودگی هوا،دود نباید بهش بخوره،هوای سرد نباید بهش بخوره.ولی آبریزش بینی چرکی داره و دائم در حال سرفه اس.آیا من میتونم بهش سفکسیم ۱۰۰بدم یا خیر؟و مقدار مصرفش چقدر باید باشه؟
- درددورناف درکودکان
سلام برادرم که هفت ساله است حدود نه ماه پیش گفت که دلش درد میکنه وپزشک برایش ازمایش وسونوگرافی نوشت که سونوگرافی کاملا سالم بود وازمایش هم طبیعی بود به جز ازمایش مدفوع که wbcیا همان عفونت دیده شد که پزشک تشخیص داد روده متحرک شده ودارو داد بهد از دوهفته دارو خوردن دوباره ازمایش داد و عفونت برطرف شده بود یعنی در ازمایش مدفوع دیگر wbcمشاهده نشد ودرد دلش هم تقریبا خوب شد یعنی دیگر مثل سابق دل دردش دایم وبا شدت نبودولی به ندرت میگوید که دورنافم درد میکنه وبعد از چند دقیقه استراحت میگوید خوب شد ودوباره به فعالیت وبازی خود ادامه میدهد البته در این نه ماه فقط یک بار تعداد دفعات دل دور نافش زیاد بود ولی بازهم میزان دردش کم و بعد از چند دقیقه خوب میشد که دوباره ازمایش وسونوگرافی داد هر دو کاملا سالم بودند وwbcهم در مدفوع دیده نشد.میخواستم بدونم علت درد دور نافش که هراز چندگاهی وبه ندرت درد میکنه وبعد از چند دقیقه خوب میشود چیست؟؟؟؟؟ البته الان که اول ابتدایی است در روزهایی که مدرسه نمیره اصلا نمیگه که دور نافش درد میکنه ولی وقتی مدرسه میره میگه دوره نافش درد میکنه وبعد از مدرسه هم حرفی از درد دور نافش نمیزند . برادر بزرگم هم وقتی کوچیک بود موقع مدرسه میگفت دلش درد میکنه ولی الان که بزرگ شده دلش خوب شده است ایا ممکن است برادر کوچکم هم مثل برادر بزرگترم باشد وبا بزرگتر شدنش درد هراز چندگاهی دور نافش خوب شود. .اگر میشود راهنمایی کنید که چیکار کنیم چون دکتر خیلی بردیم ولی هرکدام یه چیز میگن یکی میگه از استرسه یکی میگه از معده است و....(محل درد چهار انگشت روی ناف است)ممنون
- شیر ریختن
سلام نوزاد دوماهه ام موقع شیرخوردن شزوع می کنه به زور زدن برای دفع مدفوع و گاز، زور زدن باعث میشه حجم زیادی شیر بریزه و دوباره تقاضای شیر کنه. واقعا از این وضعیت کلافه شدم. مدفوعش هم کشدار و مخاطیه و با پروبیوتیک خوب نمیشه.
- میزان نصرف دارو
سلام برای پسرم که ۴۶کیلو است دوز مصرف سفیکسیم ۱۰۰چقدر باید باشد
- قطره پلارژین
سلام خدمت آقای دکتر چرا میگن زیر یکسال پلارزین ندید اما بعصی دکترها مینویسن برای ۸ماهه
- التهاب لوزه
سلام آقای دکتر خسته نباشید پسرم یکسال و سه ماهشه که زود ب زود سرما میخوره تقریبا یک ماه پیش دچار تب شدید و سرفه و سرماخوردگی شد بردم دکتر بهش دارو داد بهتر شد ولی شبا نمیتوانست راحت بخوابه خروپف میکرد وخرخر بعد از خواب میپرید و ی شب دوباره تب کرد و دهن و زبانش لکه های سفید و گلوش و لوزه هاش قرمز شد دوباره بردم دکتر عمومی بود چون متخصص اطفال نیس گفت لوزه هاش دچار التهاب شدن و شربت آموکسی سلین ۱۲۵ و شربت گیاهی پدی کاف و قطره بینی وامپول برای کاهش التهاب لوزه هاش داد که بهتر شد چندشب راحت میخوابید و لی الان دوباره آبریزش بینی که بعضی وقتازرد رنگ میشه و ی کم سرفه و دوباره خرخر میکنه بینیش انگار گرفته نمیتونه راحت بخوابه میشه راهنمایی کنید چکار کنیم یا اینکه داروی مناسب چی بدم یا شربتی مناسب برای التهاب گلوش که دوباره همونجوری نشه با تشکر از شما دکتر عزیز
- نبودن دارو
سلام پسرم دوسال و ده ماهشه از زمانی ک به دنیا اومد برای معاینات روتین خدمت شما میارم شما براش قطره آدیزیر تجویز میکنین روزی یک سی سی الان دوهفته ست اصلا هیچ داروخونه ای نداره میشه قطره ی دیگری تجویزکنین ک کیفیتش مثل ادیزیر خوب باشه؟؟ ممنونم روزی چند سی سی باید بدهم ؟؟ لطف میکنید
- اسهال کودک ۱ساله و ۴ماهه
- دارو
سلام پسرم 10 سالشه ماهی و تخم مرغ هم نمیخوره من میتونم مکمل vanna pur رو هفته ای یه دونه بهش بدم ضرر نداره
- آلرزی به شیر
سلام اقای دکتر بچه 8 ماهه دارم و تااللن شیر ببلاک 2 میخورد و مشکلی نداشت چندروزه اسهال ابکی داره دکتر بردم گفت عفونت نیست ودادو داد میخوام بدونم میشه بهد از 8 ماه به شیر آلرژی نشون بده ؟؟ شیر رو تغیبر بدم چی بگیرم؟؟

