Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- تب
سلام اقای دکتر من سه روز هست که اومدم مشهد دخترم از دیروز بعداظهر اول گفت پای چپش درد میگیره بعدشم تب داشت تا ۳۸/۵اندفعه با پروفن تبش کنترل کردم ۶ساعتی فقط میخوام بدونم برای چیه تبش ایا آنفلانزا را گرفته نمیدونم کجا ببرمش دکتر الان شما نمیتونین تجویز هیچ دارویی برای من بکنین ولی نمیگه گلوم میسوزه یا میخاره فقط میگه گلوم میخوام سرفه کنم تک و توکی سرفه داره شما میگین چیکار کنم ممنون دخترم ۶سالشه وزنشم ۲۰کیلو
- مدفوع خلطی دختر دوساله
سلام پسرم تواین ماه ۳ باردفع خلطی داشت مدفوع شل بود ودر روز ۲ بار...که هرموقع اینجوری شده دیدم دندان اسیابش نیش زده ممکن ازدندان باشه یانه ..احتیاج به آزمایش هست...
- دوزشربت سفیکسیم100
کودی من ۵ساله باوزن ۱۹ کیلو دارای عفونت ادراری است.دکترواسش شربت سفکسیم ۱۰۰ تجویزکرده..دوزشربت سفکسیم ۱۰۰برای فرزندم چقدراست
- داروی سفکسیم
سلام ببخشید سفکسیم رو واسه کودک ۷ ساله چند میلی باید بدم
- شربت
سلام پسرم سرماخورده دکتر براش شربت فارمنتین بی دی 228 داده روش نوشته یک پیمانه 12 ساعت. یک سال وسه ماهشه وزنش 9 ونیم کیلو.. یک پیمانه یعنی چقدر؟
- سلام اگه کودک دوساله بیش از اندازه شربت کرمیچر بخورد چیکار کنیم
سلام اگه کودک دوساله بیش از اندازه شربت گرمیچر بودن باید چیکار کنیم
- کودکان
سلام یک دختر 2سال و نیم دارم از همون اول به پروتئین حساسیت داره به پروتئین که توی لبنیات است ماست و دوغ هم می خوره بعد یک روز رو پاهاش زخم می شه من باید هر روز پماد ضد حساسیت بزنم به پاهاش این تاکی ادامه داره خوب می شه
- کرونا در کودکان
داداشم تب 38 درجه داره فقط آیا کرونا دارد
- سرماخوردگی
سلام آقای دکتر ببخشید من تو کمپ آلمانم به هیچی دسترسی ندارم دخترم ۲،۵ سالش ۵ روز سرفه خلط دار داره با آبریزش سبز رنگ هر شب ۱ ساعت تب میکنه ۳۸.۵ درجه بعدش عرق سرد میکنه شیاف استامینوفن شربت ایبوپروفن و شربت سرماخوردگی دادم بهش چیکار باید بکنم براش خیلی نگران این تب هستم
- روغن زیتون
سلام جناب دکتر خداقوت مصرف روغن زیتون برای کودک ۱۵ماه مجاز هست؟
- رفلاکس آلرژیک
سلام آقای دکتر علامت های رفلاکس آلرژیک چیه؟ تا کی باید رژیم توسط مادر رعایت بشه؟شیرم کم شده کودکم ۵ماهه س.
- کهیر بعد از واکسن ۱۸ ماهگی
سلام وقت بخیر ۲ هفته بعد از زدن واکسن ۱۸ ماهگی دخترم،کل بدنش کهیر میزنه،الان حدود ۲ ماه هست اینطوریه،شربت نئوتادین و هیدروکسی سیزین هم افاقه نکرد،کل آزمایشهاش هم نرمال بود،ولی متأسفانه همچنان همونطوره،خود ب خودی ظاهر میشه و بعد از چند ساعت برطرف میشه،خارش هم داره،چیکار باید انجام بدیم؟مشکلش چی میتونه باشه؟ ممنون از راهنماییتون
- پسرم تب داره
باعرض سلام وادب واحترام...پسرم 2/5ساله هست11/5کیلو وزنش هست...دوشب هست تب میکنه..استامینوفن وشیاف گذاشتم..ولی بازم تب داره...به نظرتون آزیروسین 200خوبه یا آموکسی سیلین 400
- واکسن آنفلوانزا
سلام وقت بخیر آقای دکتر واکسن آنفلوآنزا لازمه برای کودک زیر ۲سال زده بشه ؟ چه مارکی و چن دوز ؟
- ترش کردن معده بچه سه ساله
سلام آقای دکتر وقتتون بخیر. دختر سه ساله ای دارم که از همون اول معده ش شدید رفلاکس داشت و مشکلش رو با شما در میان گذاشتم و فرمودید که دکتر اطفال ببرم.چند بار هم دکتر بردمش چند بار هم سونو و آزمایش انجام داد مشکلی نداشت فقط همیشه یکم اسید فولیک ش پایین بود و ادرارش کدر بود و کریستال داشت . همه ی دکتر ها همیشه فقط این رو میگفتن .و یه مدت محتویات کپسول امپرازول بهش میدادم . حالا آقای دکتر دیگه نمیدونم چیکار کنم و خوب نشده هنوز و بدون اغراق میگم که هر دقیقه به دقیقه محتویات معده ش که میاد توی گلوش رو قورت میده . یکبار دیگه علائمش رو خدمتتون عرض میکنم و احساس میکنم شاید حساسیت داشته باشه . ترش کردن معده و قورت دادن چیزی که میاد توی گلوش هر دقیقه ، تا چند ماه پیش توی خواب هم حالت خفگی بهش دست میداد به خاطر برگشت محتویات معده ش، چند ماه یکبار بی قراری شدید داره و حالت عصبی و حرف گوش نکن و کلافه داره ،گاهی لکه های صورتی شبیه گزش حشره روی بدنش میبینم ، رگهای قرمز توی چشمهاش که پر رنگ هستن و انتهاشون لکه طوسی داره و چشم پزشک بردیم سالم بود ، و موقع در اومدن هر کدام از دندونهاش مایع کرم رنگ قبل از خروج دندونش از جای دندون خارج میشد .و دست به معده ش میزنه و میگه درد میکنه .و ۹۹ درصد مواقع یبوست داره با عرض معذرت میانگین ضخامت مدفوعش سه سانت هست . نمیدونم این ضخامت طبیعی هست یا نه .و تا چند ماه پیشه اکثر مواقع مقعدش قرمز و گاهی هم کبود یا کمی زخم بود و رگ بنفش داشت . آها آقای دکتر یه نکته خیلی مهم هم باید عرض کنم که دخترم با اینکه سه سالشه ولی اکثرا معده ش رو با مایعات پر میکنه و جامدات و غذا خیلی کم میخوره و همش آب میخاد.شاید علتش این باشه .لطفا کمک و راهنمایی کنید خیر دنیا و آخرت ببینید انشا الله .
- شب ادراری
سلام وقت بخیر دختر بچه 7 دارم که مشکل شب ادراری دارد لطفا راهنمایی کنید سپاسگذارم
- انگل کودک.
سلام اقای دکتر مادر کودک یک سال وهشت ماهه که گفتم انگل داره برای اشتها فرمودید زینک سولفات بدم.ولی برای انگل نفرمودید چی بدم بی قراری میکنه مخصوصا شب یا گریه ازخواب بیدار میشه بعضی وقتا میگه. دلم دردمیکنه پشتش.قرمزه دست ب پشتش میکنه شلوارشوهمیشه درمیاره نمیزاره پوشکش کتم هردوسه ماه یه بار همینجور بیقراری میکنه وهمین علاعم رو.داره وررنگش هم طرده وبی اشتها میشه شماروخدا اقای دکتر یک.دارو ودرمان قطعی برای بچه م بگید هردوسه ماه یه بار بیقراری میکنه از نه ماهه اینطور بوده تاالان دودفعه میشه که حرف میزنه میفهمم علاعم انگله توبچه گیش که هرچی گریه مکر نفهمیدم واینکه قرص مبندازول مصرف کردیم وبرای کودک هم ده دانه ای بااب حل کردم ودادم ولی هنوز همون علاعم روداره الان ازداروخانه شربت پییرونیوم نیک سادا گرفتم ولی ندادم شما چی امرمیکنید
- تداخل دارویی لوبل و شکم درد
سلام وقتتون بخیر پسرم سه سال و نیمه از بچگی لوبل مصرف کرده تازه یک هفته میشه دارو قطع شده چند روز پیش سرماخوردگی گرفت تب کرد یک روز با شیاف کنترل کردم خوب شد بعدش از دیروز گاهی میگه شکمم درد میگیره مثلا هر یکساعت غذا هم بالا آورد بردم گیل شبانه روزی گفتن همون ویروس هست بهش شربت فاموتیدین داد ولی روی شکم دردش تاثیری نداره همچنان دل پیچه میکیره اما دیکه بالا نیاورده گفتن چون لوبل مصرف میکرده داروی شکم درد نمیتونه بخوره الان چی میتونم بهش بدم شکم دردش قطع بشه
- اسهال کودک
سلام اقای دکتر دخترم شیش ماهشه بعد از شروع ببلاک دو اسهال شدبهش بیومیل ال اف دادم یوبوست شدو دل درد گرفتهالان چه شیر خشکی به نظرتون بهش بدم؟
- سلام دکتر.پسرمن ماه پیش واکسن 18ماهگی زده ولی تازه بدنش جوش قرمز زده وخارش داره ممکن ازواکسن باشه

