Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- درد
سلام اقای دکتر.وقت بخیر.خواهرم ۱۳سالشه.حدود۱سالونیم هست که به بلوغ رسیده.یه مدته همش میگه زیرشکمم انگار یه توپ حرکت میکنه و داخلش آب هست.درد شدیدی داره.طوریکه دیشب بیمارستان بستری شد تا دردش ساکت شه.دکتر زنان بردیم کیست تخمدان و.آپاندیسیت هم نداشت.سونوی شکم.لگن.رحم .مثانه.کلیه.و همه چیزرا امروز انجام دادیم همه چیز نرمال بود.ازمایشات کیست تخمدان هم داد که خداروشکر همه نرمال بود.فقط خیلی درد داره.بهمون گفتن باید دکتر اطفال تشخیص بده.علت این درد چی میتونه باشه؟خیلی نگرانیم.ممنون میشم راهنماییم کنید.
- سلام خواهش میکنم جواب برین
پسر۷سالم پنحشنبه دکتز عمدمی بتامتازوت ال آ واسش تجویز کرد الان میگه انگار چشمام درد میکنه میتونه از عوارض دارو باشه؟ تا کی از بدن بچه دفع میشه؟ چرا تجویز میکنن وقتی تزریق کرد بعدش همه میگفتن برا بچه اصلا نمیزنن آقای دکتر ال آ با بتامتازون ساده چه فرقی داره؟ خیلی ممنونم
- یبوست وسرماخوردگی ویروس
سلام خسته نباشید..دخترمن کاملابی اشتهاست ازهمون ابتدا فقط برخی روزها فقط کمی غذامیخوره واکثرروزها کاملااشتهاصفر...ازمایشات نرمال ولی فقط حس میکنم علتش یبوست هست وقتی چندروزپشت هم مدفوع داره روزبعدبهترمیخوره ودیگری اینکه الان گلودرد گرفته وحالت کسلی وخس خس توگلو بایدچه دارویی بهش بدم ممنون
- تشخیص اوتیسم
سلام خسته نباشید کودک من 13 ماهه است . چند روزی است که احساس می کنم یک سری کارها را نمی کند الان در این سن هنوز زوده یا نه باید انجام دهد؟ کارهایی که انجام نمی دهد: «با دست به چیزی اشاره نمی کند ( به این معنا که بده) . سرش را به معنی بله یا خیر تکان نمی دهد. هنوز چیزی را بخواهد نمی گوید: مثلا بگه (آب، می می، به به) . بابا و مامان نمیگه - به تنهایی راه نمی رود اما با کمک مبل راه می رود از مبل بالا می رود و چراغهایمان را روشن و خاموش می کند» ولی خب کارهایی که انجام میده: «مثل اینکه با دست به چیزی اشاره کنیم نگاه میکنه انگشت اشاره ام را تعقیب میکنه تا به شی برسه. حلقه هایش را در جا حلقه ای روی هم میزاره. عروسکش رو بهش بدم چند ثانیه دستش میگیره دوباره به خودم میده. موقعی که بخواهیم بیرون از خونه بریم با بقیه بای بای میکنه- دستورات رو اجرا میکنه (مثلا بگم توپ رو بده به سمتم پرت میکنه- بگم بیا بغلم میاد). موقع پوشیدن شلوار پایش را بالا میاره- کتاب ورق می زنه . کارهای تقلیدی رو انجام میده ( کلاغ پر- اتل متل توتوله) ارتباط چشمی داره- برای جلب توجه با اطرافیان دالی بازی میکنه- آیا احتمال اتیسم هست؟ بچه ها تا سنی موقت دارند به اشیا اشاره کنند؟
- سلام خسته نباشیددخترم ۴ ساله شه وقتی سرما میخوره سرفه خیلی میکنه میخواستم راهنماییم کنین یک داروی خیلی خوب بهم معرفی کنین تاتهیه کنم سرفه هاش خشک هستش
- وزن گیری
ببخشیدپسرم ۸سالشه قد۱۳۵وزنش ۲۵کیلوهستش برای اینکه وزنش بالابره شیرخشک نیدوبزرگسال خوبه ممنون میشم شربت راسیب وفروگلوبین هم استفاده کرده ولی تاثیری نداشته
- رشددور سر
سلام خسته نباشید..پسری دارم یکساله،که دور سرش ۴۸سانت است بهمون گفتن رشد غیرطبیعی سر را دارد..وزنشم هفت کیلو است واز شش ماهگی دندان در اورده...الان ۱۲عدد دندان دارد وراه نمیرود..بنده که پدرش هستم دور سرم نسبتابزرگ است..ایا رشد دور سر بچم طبیعی است یاخیر...لطفا لطفا توضیح دهید...کمال تشکر را دارم
- سلام دکتر پسرم ۴ ساله است از صبح رهرچی
سلام دکتر پسرم ۴ ساله است از صبح هر چی خورده بالا می آورد بردم دکتر بهش آفا کلاو ۶۴۳داده وشربت حالت تهوع حالا بازم بالا آورده آیا شربت انتی بیوتیکی که دکتر داده قوی است به نظر شما بهش بدن یا بازم ببرمش دکتر چیکار کنم لطفا یه راهنمایی کنید
- تب شدید
تب خیلی میکنه بدنش پراز دونه قرمز شده همش ناله میکنه استفراغ
- گل گاوزبان
سلام دکتر گرامي من بچه ي يک ساله دارم که اکثر اوقات اعصابم ضعيف ميشه دادو بيداد ميکنم سرش اصلا دست خودم نيست و بعدش پشيمون ميشم و خيلي ناراحت ميشمو غصه ميخورم که چرا طفل معصوم رو حرف زدم اين که حاليش نميشه کلا همش آدم کم اعصابي بودم ميشه از گل گاوزبان که آرابخش اعصاب هست در دوران شيردهي استفاده کنم؟؟مشکلي ندارد؟؟
- مقدار مصرف آزيترومايسين
سلام دخترم ۱۸ ماهشه و سرفه ها خلط دار داره و یکم بدنش گرم شده آزیترومایسین ۲۰۰ سری قبل دکتر تحویز کردن مصرف نشده پلمپ مونده چقدر و هرچندساعت میتونم براش استفاده کنم
- سرفه شدید کودک ۴ ساله
دختر ۴ ساله .دوماهه سرما خورده فارمتین دادم فقط سرفه هاش مونده .هیچ مشکلی نداره .دکتر گفته سینوزیت دو طرفه داره .بعد از گرفتن گرافی .الان سرفه های وحشتناک .شب تا صبح .دکتر دوباره بردم نئو تادین داده میگه حساسیته.چه کنم آقای دکتر
- شربت اشتها اور پدیا بست اپتا
سلام خدمت شما .ایا شربت پدیابست که اشتها اوره سپرو هپتادین داره و ضرر داره یا اینکه ترکیباتش گیاهی
- خلط
سلام آقای دکتر دخترم یک ماهه است سینه اش خلط داره زیاد چه شربتی خوبه براش
- یبوست
سلام آقای دکتر خسته نباشید پسرم یک ساله را تموم کرده و چند وقتی است که مدفوع مثل تکه سنگ است از لحاظ شکم درد مشکل نداره ولی روزی یک بار مدفوع میکنه ومدفدعش پشکلی است متشکرم جوابم را بدهید
- مصرف سفکسیم و سرفه خلط دار
دکتر بخاطر اسهال و تب تشخیص عفونت داد و سفکسیم ۱۰۰ روزی ۴ سی سی تجویز کرد الان دوروزه میدم ولی بچم سرفه خلط دار میکنه قبلش اصلا سرفه نداشت
- روش کم کردن شیر خشک و شروع پاستوریره
آیا میشود به مدت ۴ روز شب ها به کودک یک ساله شیر خشک و هنگام صبح و عصر شیر پایتوریزه
- عفونت چشمی نوزاد
سلام دکترپسرم۲سال و۲ماهشه گلودردوهمیشه هم گوش هاش عفونت میکننداین شربت روبخرم بهش بدم یانه؟
- واكسن آنفولانزا
آقاي دكتر بالاخره واكسن آنفولانزا به بچه ها بزنيم يا نه؟ واقعا نميدونم چيكار كنم يكي ميگه حتما بزنيد يكي ميگه اصلا نزنيد اين حقيقت داره كه تقلبيش تو بازاره و نمونه ايرانيش خيلي عوارض داره؟
- سلام.گلودرد وتب
سلام خانم دکتر.دختر من 6سالش هست و حدودا ۲۰ کیلو وزن و الان دو روزه تب و گلودرد داره،میخواستم لطف کنید آزیترو ۱۰۰ چقدر بهش بدم.ممنون

