سلام
ما از روش های متفاوتی استفاده میکنیم.
Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- حساسیت به شیرخشک
سلام وقت بخیردکترمن ازبدوتولددخترم تاالان که دوماه وده روزداره هم شیرخودمودادم هم شیرخشک آپتامیل الان سه باردرپوشکش دوسه تارگه خون دیدم وازاول تولدش خس خس سینه داره دستاشوخیلی میماله به صورتشودماغش وهنگام خوردن شیرخشکم بیشترخس خس میکنه میخاستم ببینم آیابه شیرخشک حساسیت داره
- صدا گرفتگي و سرفه نوزاد ۲ ماهه
- شوربودن تعریق نوزاد
باسلام ببخشید من نوزاد ۱۱ماه دارم که به تازگی متوجه شدم عرق پسرم شور هستش وقتی توی اینترنت سرچ کردم مطالبی درمورد بیماریcfخوندم که خیلی نگرانم کرد وچونکه الان در اهواز شرایط کرونا خیلی وخیم شده نمیتونم بچمو بیرون ببرم برای همین میخواستم بدونم الان چیکار باید کرد راهی وجود داره که بدون آزمایش متوجه سلامتی پسرم بشم
- شیرخشک
سلام آقای دکتر. بچه ای که به پروتئین گاوی آلرژی داره بعد از یکسالگی بازهم باید شیرخشک آلرژیک بدیم بهش؟ فعلا آپتامیل پپتی میخوره. شماره ۲
- دفع مدفوع نوزاد
با سلام نوزاد دو ماهه ای دارم در هر بار تعویض پوشک شکمش زرد رنگ کار کرده ،دکتر بردم پدی لاکت داده پنج روز دارم مصرف میکنم جواب نگرفتم و مثل سابق هست ،لطفا راهنمایی کنید
- كرونا و واكسن ٤ ماهگي
نوزاد ٤ ماهه دارم از ٠٥/٨ به كرونا مبتلا شد.الان٢٦ روزه.واكسن ٤ ماهگي رو فردا ميخوايم بزنيم.متولد ٠١/٢٤ هست.مشكلي پيش نمياد؟كروناش خفيف بود و عدد تست كروناش ٢٨ بود.
- دستگاه بخور برای کودک
سلام و وقت بخیر, برای نوزاد و کودک آیا دستگاه بخور توصیه می شود یا خیر؟ چه نوعی ؟ سرد یا گرم . تشکر و ارادت
- استفراغ کودک زیر ۱۹ ماهه
با سلام و احترام کودک ۱۹ ماهه من بدون دلیل امروز از صبح ۳ مرتبه استفراغ آبکی داشته، لطفا راهنمایی بفرمایید چکار باید بکنم؟ با تشکر
- شیرخشک
سلام آقای دکتر. دیروز و پریروز پیام دادم که پسرم وزن تولدش ۳/۷۶۰. وزن دو ماهگیش ۶ و وزن چهار ماهگیش ۶/۸۰۰ شده. بهداشت گفتن خوب وزن نگرفته. شما فرمودید شیر خشک رو شروع کنم. آلرژی داره به پروتئین گاو و تخم مرغ. شیرخشک آپتامیل پپتی جونیور رو نخورده بود. ببلاک HR رو هم فرمودید گرفتم نمیخوره. مثل موقعی که قطره استامینوفن میدم گریه میکنه. اگه شیرخشک نخوره ممکنه وزن نگیره؟ چیکار کنم الان؟
- گریپ واتر خارجی
با عرض سلام و درود خدمت دکتر عزیز. نوزاد من دو ماه و نیمه است.. یک شیشه گریپ واتر از کویت برامون فرستادن. و خیلی تعریف میکنند از کیفیت این شربت برای درمان کولیک بچه. خواستم بدونم شما هم این شربت رو تایید میفرمایید؟ با تشکر فراوان
- نوسان دمای بدن با مصرف دارو
با سلام وخسته نباشید خدا شما رو برای بچه ها حفظ کنه ممنون از همه ی راهنماییهاتون خیلی مفید هستند پسرم یک هفته مونده تا وارد ۹ ماهگی بشه با وزن ۹ کیلو گرم کمی سرفه و کمی خش خش بینی ونیز کمی ابریزش چشم وبینی دکتر براش اول سفکسیم ۱۰۰ هر ۱۲ساعت ۲ودو دهم سی سی با قطره سرماخوردگی وضدسرفه هر ۱۲ ساعت ۲ونیم سی سی با قطره چشمی جنتا مایسن بعد یک هفته خوب شده بود ولی بازهم بینی خش خش داشت دوباره شربت ازیترومایسن ۲۰۰هر ۱۲ ساعت ۲ونیم سی سی به مدت ۷ روز و شربت زادتین هر۱۲ ساعت ۲و نیم سی سی با پودر مونته کاست روزی یک عدد با آب به اندازه یک قاشق کوچک حل کرده وخورانده شود ولی از آن روز به بعد خوب شد ولی از شروع داروهای مرحله دوم دمای بدنش یک دفعه می شه ۳۷ونیم بعد از ۱۰ دقیقه یک دفعه می شه ۳۶و ۶ در طول روز تمام سرو گردنش عرق می شه این اتفاق بعد از داروها شده چی کار کنم ضمنا تو این طول درمان هرروز خیلی کمی موز و یک عدد بیسکوبیت مادر باشیر له کرده و کمی خرما در فواصل مشخص دادم از این هم می شه یا داروها باعث شدند چون قبلا اصلا این طوری نمی شد همه داروهارو قطع کردم در ۴ روز و موز وخرما وبیسکویت هم نمی دم دوز مصرف داروها برای کودک ۹ ماهه مناسب تو رو خدا راهنماییم کنید خیلی نگرانم ممنونم
- گرفتگی بینی و بدخوابی
با سلام و ضمن قبولی طاعات و عبادات آقای دکتر دختر پانزده ماهه ای دارم الان دو روز است سرما خورده دکتر هم بردم گفتند ویروسی است و فقط شربت سرماخوردگی و آستامینوفن و قطره بینی دادند ولی هنوز بهتره نشده مخصوصا شبها بینی اش کاملا کیپ میشود بصورت که شیر نمی تواند بخورد و در طول شب چندین بار گریه های شدید میشود راستی برایش بخور گرم هم میگذارم اما بهتر نشده است خواهشمندم کمکم کنید
- شیرنخوردن نوزاد
سلام خسته نباشید نوزاد دختر ۳ ماهه دارم با وزن ۵۸۰۰ که از ابتدا شیرخشک نان ۱ میخورد الان ۱۰ روز میشهکه از شیر خوردن امتناع میکنه و تو خواب به زور ۹۰ سی سی میخوره کلا فاصله شیر خوردنش به ۵-۶ ساعت رسیده شیشه شیرش رو عوض کردم شیرش رو در درجات مختلف گرم و سرد بهش دادم حتی قند هم بعضی مواقع یه کوچولو انداختم تو شیرش فایده ای نداره میشه راهنمایی کنید مشکلی براش پیش نمیااد
- خواب
سلام خسته نباشی من پسرم سه هفتست شیر روازش گرفتم 1سالش هست اما شب تاصبح چندبار بیدارمیشه وگریه میکنخ خیلی ازیت میشم باید چیکار کنم تابخوابخ
- ضربه به سر
سلام وقت بخیر ببخشید من نوزاد ۶۷ روزه دارم که دیشب روی پاهام خوابوندمش و زمانی که خوابید اومدم بذارمش پایین با بالشت بلندش کردم ناگهان از بالشت از فاصله ی حدود ۲۰سانت یا یه کم بیشتر از بالشت سر خورد سرش افتاد روی تشک و صدا داد و ترسید و از خواب بیدار شد یعنی چشماشو باز کرد کمی هم می خواست گریه کنه انگار اما تکون دادم بالشت رو دوباره خوب خوابید می خواستم بدونم جای نگرانی وجود داره با این ضربه به پشت سرش؟؟؟دارم از نگرانی دیوونه میشم تا به حال همچین نمیشد خیلی نگرانم که نکنه روی رشد مغز و هوشش تاثیر بذاره
- سلام پسرم ۲ماه و نیمشه آلرژی به پروتئین گاوی داره شیرخشک بیومیل آربرا رفلاکسش میخوره عیب نداره؟
خسته نباشید پسرم آلرژی به پروتئین گاوی داره بعد شیر خشک بیومیل آر برای رفلاکس میخوره مشکلی نداره؟
- تیرگی بند انگشت نوزاد
سلام نوزاد دوماه دارم بند اخر انگشتش قسمت پایین ناخنش رنگش تیره از پوست دستش علتش چیه
- سويق كامل
سلام آقاي دكتر من ميخوام براي وزن گيري و رشد بهتر دخترم كه ٨ ماهشه سويق كامل تهيه كنم آيا درسته كه باعث رشد و وزنگيري كودك ميشه دختر من بي اشتهاست بخاطر دندوناش ميتونم سويق رو از اينترنت خريد كنم و استفاده كنم آيا ضرري نداره؟و آيا ميشه روزانه با غذاش تركيب كنم ؟ممنون ميشم راهنماييم كنيد
- رشد کودک ۲ساله
ایا شربت ارژنین وجود داره و برای پسر بچه ۲ساله خوبه؟؟؟؟
- وزن کودک
سلام.دخترم 6ماهشه وزنش 6/5 عادیه.وهمیشه ساکته

