Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- قطره پدي لاكت
سلام آقاي دكتر براي كار كردن شكم دخترم كه سه روزه مدفوع نكرده قطره پدي لاكت تاثير داره ؟شما چي پيشنهاد ميكنيد ٥ ماهه هستش از وقتي غذاي كمكي شروع كردم اينطور شده شما فرموديد يه چند روز قطع كنيد الان دو روزه غذا نميدم ولي همچنان بي فايدست
- سلام.دلیل شیر نخوردن بچم نمیدونم ۵ ماهش تمام شده.بی تابی داره.گریه میکنه اما شیر رو نمیگیره
- سلام شربت آموکسی سیلین چند سی سی بدم برا کودک ۷ ماهه
برای کودک ۷ ماهه چند سی سی بدم آموسیلین
- چنگ زدن کودک به پیشانی و پشت گوش و رگ قرمز همیشگی داخل چشم
سلام لطفا کمکم کنید خدا خیرتون بده انشاالله .دخترم دو سال و چهار ماهشه. تقریبا از دو سه ماهگی چنگ به پشت سرش (یعنی پشت گوش هاش سه ، چهار سانت اونورتر) میزنه و رگ قرمز به شکل مارپیچ داخل چشمش پیدا شد.که جدیدا چشم دیگش هم یه رگ پر رنگ مثل اون یکی چشمش پیدا شده . و رگهای داخل هر دو چشمش بیشتر هم شده اما باریک تر هستن ، انتهای بعضی از اونها لکه طوسی رنگ داره . و البته لکه طوسی تنها و بدون رگ هم داره. واسه دندون در اوردن خیلی اذیت میشد و به شددددت کلافه و عصبی میشد و چنگ به سرش میزد که گاهی با مسکن هم آروم نمیشد و حتی خوابش هم نمیبرد . و از چهار ماهگی تند تند و بدون وقفه دندون در میاورد و الان کاملن دندونهاش. یعنی توی دو سالگی ۲۰ تا دندونهاش کامل شدن. چیزی که نگرانمون کرده و چندین دکتر جواب قانع کننده و راه حلی کار ساز بشه ندادن اینه که ؛ وقتی یکی از دندونهاش دیگه وقت جوونه زدنش بود ، یه مایع کرم رنگ و شبیه چرک یا عفونت خارج میشد از محل سفیدی دندان که زیر لثه دیده میشدو فکر میکردم دندونشه که دیگه وقت در اومدنشه اما یه مایع چرک مانند بود و بعدش دندون پیدا میشد .و یه تکه زائده گوشت مانند شبیه بافت لثه هم خارج میکردم براش.واسه همه دندونهاش این فرآیند بود . یک پزشک گفت لثه ش التهاب داره و با دارو دادن باز هم تاثیری نداشت و یک پزشک دیگه گفت طبیعیه و کیست رویشی هست. و یکی هم گفت گوش هاش میخارن و حساسیت داره( آخه لکه های صورتی روی پوستش دیده میشه گاهی اوقات مخصوصا با خوردن کیوی که با خوردن کیوی کل صورتش لکه صورتی زیادی زد که تقریبا نیم سانت بودن هر کدونشون و همونطور که ذکر کردم چنگ به پشت گوشهاش و تقریبا پشت سرش، و خود گوشهاش هم میزنه) همش هم چشمها و بینیش رو میخاروند که الان کمتر این کارو میکنه. جدیدا هم خیلللللی دست به دو طرف پیشانی(یعنی مابین ابرو و موهای سرش میزنه) و توی خواب یکم بیقراره و خوابش سبک شده و چنگ به پشت سرش میزنه توی خواب .و دست به لپ هاش هم میزنه و میگه درد.ولی دندون هاش سالمن فقط یکم لکه قهوه ای وسط دندون های آسیاب ش دیدم. لطفا بگید طبیعیه این مدل دندون در اوردن و رگ داخل چشم هاش و دست زدن به پشت گوش و پیشانیش؟و باید چیکار کنم؟ نصف بیشتر این دو سال و چهار ماه ، بیقراری داشته دخترم دکتر جان لطفا یه چیزی بگین که واقعا دیگه خوب بشه خدا خیرتون بده .نمیدونم حساسیته ، التهابه ، عصبیه ، چشمهاش ضعیفه ، یا چیه . هر کسی یه چیزی گفته اما مطمئنم که خودش خیلی اذیت میشه و اون قسمت های سرش که چنگ میزنه درد داره.مرسی
- مسمومیت
سلام اقای دکتر خسته نباشید .پسرم کمی پوماد سوختگی کالاندولا خورده ،بلافاصله از دهنش بیرن اوردم و ابکشی کردم اما احتمالا مقدار کمی خورده باشه بهش اب دادم بعدش هم شیر دادم .الان باید چیکار کنم ؟؟؟؟ نگرام
- میزان مصرف داروی سفکسیم۱۰۰ برای کودک باوزن ۲۸کیلو
میزان مصرف داروی سفکسیم۱۰۰ برای کودک با وزن ۲۸ کیلو
- گریه نوزاد
سلام دکتر دختر من دو روزه وارد سه ماهگیش شده و شدیدددددن گریه میکنه و زور میده و دستو پاهاشو جم میکنه و صورتش و ابروهاش قرمز میشه و فقط وقتی داخل پتو تابش میدییم ارومه حیلی نگرانشیم هر چقدم دکتر بردیمو دارو داده بی تاثیر بوده
- لرزش چشم
با سلام نوزاد ۴۰ روزه ای دارم ک توی خواب یک نفس عمیق کشید و بدنش تکان خورد و پاکش لرزید و و چشم هایش را باز کرد و ب بالا نگاه کرد آیا این علائم تشنج است؟
- ضربه
سلام ببخشید دختر یک سال ونیم من در حال بازی کردن بود توی پارک که خوردن بهش اون افتاد به پشت سر وصدا داد . مشکلی هست نگران هستم . ایتفراغ و گیجی هم نداشت ممنون میشم جواب بدین
- اختلالت دفعی
از مهرستان مزاحمتون میشم
دختر 2 ساله من متاسفانه دچار اختلال دفعی شده بطوریکه مدفوعش سفت شده و در زمان دفع بخاطر درد خروج اون دچار مشکل شده و بشدت گریه میکنه.
شربت لاکتولوز و پوره گلابی و ...بهش دادیم
مشکل رفع نشد.
چه راهی پیش بگیرم؟ شهرستان ما فاقد پزشک متخصص کودکان هست و برای دسترسی به پزشک متخصص باید راهی مرکز استان بشیم. دخترم شیطونی خاص خودش رو داره و تو این چند روزه اشتهای غذاش کم نشده و هیچ تغییرات دیگه ای هم مشاهده نکردیم. - دگزا برای کودک ۱۰ ماهه
سلام و عرض ادب دگزا برای کودک ۱۰ ماهه ضرری ندارد؟دکتر تجویز کرده و تزریق شده ولی خیلی نگرانم ممنون میشم از پاسختون
- رفلاکس
سلام دکترعیدتون مبارک دکترمن میتونم به پسر5ماهم واسه خس خس سینش وبالااوردنش قطره دایمتیکون بدم؟دکترنمیتونم ببرمش یباربردمش بهش قرص اس امپرازول20صبحهانصف بهش میدادم ولی نمیخوره بالامیاره بجاش قطره دایمتیکون بدم؟
- چاق شدن فرزندم
سلام آقای دکتر دخترم دو ما نیم ماهشه متاسفانه شیر خودمو نخورد بهش شیر خشک دادم بیومیل باز لاغر شد الان سوپرامیل ۱ میدم به وزنش برگشته میخوام یه کم تپل تر بشه چی بهش بدم بهتره
- خوردن جیوه تب سنج توسط کودک
تب سنج داخل دهان بچم شکست وکل جیوه رو خورد.جیوه نقره ای بودش.توروخدابگین چیکارکنم؟؟خطر داره؟
- مصرف شربت سفکسیم
میزان مصرف شربت سفکسیم ۱۰۰ برای نوزاد ۷ ماهه که سرفه خلط دار و ابریزش بینی داره چقدره؟
- واکسن چهارماهگی
سلام. دخترم واکسن 4ماهگی که فردا نوبتش بوده رو امروز زد بخاطر این که فردا تعطیله. نکنه براش ضرر داشته باشه. لطف میکنید جواب بدید خیلی نگرانم
- سرفه
سلام نوزاد ۱۵ روزه دارم که ۲روزه سرفه های تک تک میکنه احساس میکنم سینه اش هم خلط داشته باشه آیا ازاین ویروس های فصلی گرفته؟؟
- سلام پسرم تب داشت دکتر متخصص بردمش باز معاینه شربت سفکسیم ۱۰۰ بهمراه ویتامین وضدسرفه براش تجویز کردن ۴روزه تبش قطع شده امروز دوباره تب داشت لطفا راهنمایی بفرماید باتشکر
- سرما.خوردگی نوزاد سه ماه
سلام آقای دکتر روز شما بخیر دخترم سه ماه است خیلی سرفه میکنه آبریزش بینی و چشم اش چرک کرده لطف راه نمای کنید ممنون
- درباره سر نوزاد
سلام آیا چون تو بارداری دیامتر بطن مغزی جنین حداکثر نرمال بوده واندازه دورسرشم یه هفته بزرگتر نشون میداد آیا الان که به دنیا اومده لازم ببرم دکتر مغز واعصاب

