Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- جواب آزمایش
پسرم ٨ماهشه،تو آزمایشش لنفوسیتشو زده75%,,نتروفیل رو زده20%,HGB11.9 HCT35.2 MCV79.8 هست کلسیمش هم11میخواستم ببینم مشکل خاصی نداره؟
- تشنج
سلام،آیا تشنج خفیف کامل درمان میشه؟ و چه مدت زمان میبره؟
- رشد و نمو
با عرض سلام و ادب ..پسرم با وزن تولد ۳۸۵۰دور سر ۳۴/۵و قد ۵۳به دنیا اومد در دو ماهگی از شیر خوردن امتنا کرد و بسیار کم شیر میخورد که دکتر داروی امپرازول تجویز کرد با خپردن دارو بعد از دو هفته اروم شد و شیر خوردنش بهتر ولی به تجویز دکتر دیگری دارو رو قطع کردم دوباره در ۴ماهکی لانسو پرازول به مدت دو ماه بهش دادم که بازم بهتر شد ولی با قطعش وزن گیری کم شد در ده ماهگی وزنش ۸۶۰۰دور سر ۴۵/۵هس علایم زیادی از رفلاکس نداره فقط گاهی دوباره کم شیر میخوره و خیلی خیلی هم لاغر و رنگ زرده اشکال داره دوباره امپرازول رو شروع کنم؟
- سرماخوردگی نوزاد سه ماهه
سلام من دخترم ۳ماهشه سرماخورده هم سرفه میکنه همراه باخس خس سینه وتب میتونم بهش آموکسی سلین بدم دکترعمومی براش تجویزکرده ولی بازم میترسم
- شیر خشک
سلام اقای دکتر خسته نباشید، من پسرم چهارماهشه هم شیر خشک میخوره هم شیر خودم از اول زایمان شیرم کم بود و سیر نمیشد کاهش وزن داشت شیرخشک شروع کردم براش ک خداروشکر هنوز شیر خودمم میخوره، اقای دکتر من همه جا میشنوم ک شیرخشک مواد نگهدارنده داره مضره سیستم ایمنی بدن بچه رو ضعیف میکنه بچه ها در بزرگی بنیه ی ضعیفی خواهند داشت و خلاصه هزار جور حرف دیگه ک همه بد از شیرخشک میگن، این حرفا خیلی نگرانم کرده واقعیت داره؟ منم دلم میخاس ک بچمو فقط از شیر خود بدم ولی مگر دست خودم بود شیر نداشتم، من اشتباه کردم اقای دکتر کوتاهی کردم در حق بچم؟ بچه شیر خشکی بدنش ضعیفه؟ شیرخشک مضره برای بچه ها؟ ببخشید طولانی شد ممنون از پاسخ گویی تون🌹
- واکسن
به دخترم واکسن ۶ ماهگی زدم دو روز انگار هنوز یادشپاشو صاف نگه نمیداره چکار کنم
- شیرخشک
سلام اقای دکتر. نوزاد دو ماهه ی من به خاطر حساسیت به پروتیینگاوی شیرخشک آپتامیل پپتی یک میخوره . جدیدا این شیر رو خریداری کردیم داروخانه گفت آپتامیل پپتی سینئو( syneo) یک به جای آپتامیل پپتی یک میاد. خواستم بپرسم آپتامیل پپتی سینئو یک همون آپتامیل پپتی یک هست؟ یا این دوتا فرق میکنن باهم ؟
- سرفه نوزاد سه ماهه
قبلا تب داشت از چشماش اب می امد موقع بیدار شدن ازخواب چشماش حالت چسبندگی داشت تازه تبش کم شده ولی سرفه نرداره چه پرچبی برایش خوبه ککنون
- سلام وقت بخیر دختر من تو 7ماهه ولی وزن خوب نمیگیره الان 6کیلو هست 1800بود بدنیا آمد غذا هم نمی خوره شیر خشک میخوره گیگوز میشه راهنمایی کنید
- زور زدن نوزاد ۴۰ روزه
بایادخدا.باسلام و احترام.نوزدا ۴۰ روزه که در خواب ناله میکنه و بعدش که بیدار میشه دستاشو مشت میکنه میبره کنار گوشش و زور میزنه و ناله میکنه.راهکاری پیشنهاد دهید دکتر عزیز. شیر خشک ببلاک ۱ در کنار شیر مادر میخوره .خیلی نگران نوزادم هستم.باتشکر
- سرما خوردگی
سلام پسرم هفت ماهشه خس خس سینه داره و سرفه میکنه یه خورده آبریزش بینی داره تب نداره بهش شربت ستادین دی بدم؟ امکان داره بخاطر حساسیت به مواد غذایی باشه؟
- آهن
سلام وقت بخیر، وزن نوزاد چهارماهه من الان دو برابر وزن تولد شده و بیشتر شیرخشک مصرف میکنه و حدود دو الی سه بار در روز شیر مادر، پزشک خودش گفته که روزانه قطره آهن لیپوزوفر به میزان ۱۵ قطره شروع بشه، به نظر شما هم زمان شروع درسته؟ شیرخشک گیگوز مصرف میکنه
- سرفه نوازاد
- صدای بلند نفس
سلام
یک نوزاد چهل و شش روزه هست که موقع خواب نفس میکشه از صدای بلند نفس بیدارش میشه. موقع بیداریم بعضی وقتها این کارو انجام میده. دلیلش چیه؟
- تشکر
سلام اقای دکتر. خواستم تشکر کنم بابت پاسخگویی های بی دریغ تون برای پرسش ها. به نوبه ی خودم تشکر میکنم و آرزوی موفقیت و سلامتی براتون دارم.
- مدفوع پیرو سوال قبلی
ازش آزمایش تیروئید هم ماههای اول تولدش ک یبوست داشت گرفتید تیروئید نداره یبوستسش برطرف شد با عوض کردن شیر خشک و تغییرش از نان به نان اچ ا
- سرفه در نوزادان
سلام پسر ۱۰ ماهه با وزن ۱۱ کیلو دارم از دیروز سرفه شدید داره و نمیتونه اصلا بخوابه سرفه رو بیشتر زمانی که میخوابه داره سرفه کردن رو از سرماخوردگی قبلیش داشت اما شدید شده پلارژین و سیتریزین موثر نبوده
- وزن نوزاد
سلام دکتر خداقوت پسرم با وزن سه کیلو به دنیا اومد ولی روز بعد شد دو کیلو و نهصد الان هفت ماه و بیست و چهار روز هست وزنش هفت کیلو وصد شده متعادل هست یا کمبود وزن داره
- خوردن کاغذ
آقای دکتر فک میکنم دختر ۸ماهم کاغذ روکش قرص خورده.و خیلی نگرانم
- قطره پلارژین
سلام اقای دکتر وقت شما بخیرپسرم سرماخورده میتونم بهش قطره پلارژین رو بدم اگ مشگلی نداره چندقطرا بدم چندساعت یکسال داره

