Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- تغذیه
سلام اقایی دکتر ایا میتوان به سوپ نوزاد نه ماهه گوجه فرنگی اضافه نمود
- خس خس سینه نوزاد ۴ماهه
سلام نوزاد ۴ماهه دارم حالا یه ماهه خس خس سینه داره دست و پاش هم گرم میشه
- کم اشتهای
سلام آقای دکتر خسته نباشی پسرم ده ماهش هنوز دندون درنیورد دوهفته هم است که اصلا غذانمیخوره شیرم خیلی کم میخوره خیلی عصبی شده لطفا راهنمایی کنید چکارکنم
- تغذیه نوزاد با جوانه گندم
پودر جوانه گندم چگونه به نوزاد ۱۰ ماهه بدهیم
- کمبود رشد کودکان
سلام آقای دکتر دخترم وزن تولد۳۲۰۰در ۲ماهگی ۴۷۰۰شد ودر۴ماهگی ۶کیلو الان در ۶ماهگی ۶۷۰۰شد چکار کنم که وزن گیریش خوب بشه البته شیر خودمو میدم غذای کمکی هم خیلی کم میخوره
- خواب آلودگی نوزاد
سلام خسته نباشید نوزاد من چهل روزشع غروبها به بعد خیلی خواب آلود میشه و فقط برای شیر بیدار میشه ک اونم موقع خوردن خوابش میبره. صبحا کاملا بیدار و هوشیارع از وقتی امپرازول برای رفلاکس بهش میدم اینجوری شده خطرناکه؟
- شیر مادر
سلام خسته نباشید آقای دکتر. من تا ۲ ماهگی به دخترم شیرخودم رو دادم و بعد به دلیل آلرژی قطع کردم و به مدت ۶ ماه شیر خشک دادم. الان دخترم ۸ ماهشه و من مقدار خیلی کمی شیر داخل سینه ام هست آیا این شیر فاسد نشده میخوام دوباره شروع کنم بهش شیر خودمو بدم
- شیرخشک
باسلام وقت بخیر از دوماهگی به نوزاد۷ماهم شیرخشک میدم با شیشه به توصیه پزشک و اول اقوام الان میخام کم کنم شیر خشکو چه جوری کمش کنم؟
- صافی سر
پسر من چند روزه وارد ده ماهگی شده،از نوزادی همش عادت داشت به یک سمت بخواهی،در نتیجه سمت راست سرش تقریبا صاف شده،و سرش فرم گرد رو نداره،میخواستم بدونم آیا راهی برای درمانش هست یا اینکه هنوز زمان برای شکل گیری سرش هست که به سمت چپ بخوابونمش،به شدت نگران هستم،اگر سوال من رو جواب بدید ممنون میشم
- علت یبوست
سلام دکتر دخترم یازده ماهشه قطره آهن liposomal ومولتی ویتامین vitane آلمانی میخوره آهن 1cc و ویتامین2cc ممکنه که یبوستش بخاطر این دوتا باشه مدفوع میکنه ولی یکم سفت وسخت ممنونم بابت پاسخگویی
- شیرنخوردن نوزاد
با سلام نوزاد4 ماهه ای دارم که وزنش هنگام تولد 3 کیلو و 600 گرم بو الانم حدود 6 کیلو 200 گرمه.مشکلش اینه که موقع بیداری به هیچ عنوان شیر مادر رو نمیخوره فقط در هنگام خواب اونم حداکثر 5 دقیقه (که در طول شبانه روز مجموعا 20 دقیقه هم نمیشه) بخاطر آلرژی که داره فقط شیرخشک آپتامیل بهش میدیم(اونم سرجمع در طول شبانه روز بین 180 تا 200 سی سی) . الان چند روزیه که شیرخشکش رو هم نمیخوره. خیلی نگران عدم وزن گیری مناسبش هستیم.چند باری هم بردیم دکتر که فقط دستور غذایی برای مادرش داد که همشو رعایت میکنیم ولی فایده ای نداشت.ممنون میشم راهنمایی کنید
- عدم دفع نوزاد دوماهه
دختر من دوماهه هست ۶ روز است که دفع نداشته دکتر هم برده و سونو کرده گفته مشکلی ندارد و دارویی نداده ولی دو سونو نشان داده که معدت اش زید گاز دارد ولی من چه کار کنم تا دفع داشته باشد
- نحوه مصرف پودر نکسیپد
من دخترم ۳ ماهش بعصی وقتا خیلی زیاد بالا میاره و گاهی پنیری و حالت استفراغ وزنش ۶۲۰۰ آقای دکتر این پودر و تجویز کردن ۱/۴ بسته... میخواستم بدونم هر چند ساعت باید بدم؟ و در چه مقدار شیر باید حل کنم؟ به طور معمول دخترم هر ۲ ساعت ۶۰ cc شیر میخوره... ( چون دیدم بعضی سایت ها نوشته با اب جوشیده نیم ساعت قبل شیر میدن ولی نوزاد که آب نمیخوره !!!) و آیا با دارو کولیکez تداخل داره؟ یا منعی برای مصرف هردو نداره؟؟؟
- زدن ماسک برای نوزاد
سلام. ۲ ابان نوبت واکسن ۶ ماهگی دخترمه.اگر موقع رفتن به مرکز بهداشت براش ماسک بزنیم مشکل تنفسی پیش میاد براش؟
- 78
سلان آقای دکتر پسرم هفت ماه وپنج روزسشه فقط غلت میخوره امانه سینه خیز میره نه چهار دست وپا کوتاه بدون حمایت میشینه آیا مشکلی داره
- اسهال نوزاد ۲ماهه
سلام اقای دکتر نوزاد دوماه نیم مدفوعش خیلی آبکی شده همزمان با مسافرت و مصرف قطره شیرافزا علائم دیگه ای هم نداره احتمال داره بخاطر این عوامل باشه؟ کی خطرناکه و باید ببرمش دکتر؟
- قطره استامینوفن پاراکید۲
سلام آقای دکتر
بابت تاریخ انقضای قطره استامینوفن پاراکید گفتید اگر در جای خشک و خنک نگهداری شود تا یک ماه قابل مصرف است. جای خشک و خنک یعنی یخچال؟ یا در دمای اتاق؟
- سرما خوردگی
سلام پسرم هفت ماهشه خس خس سینه داره و سرفه میکنه یه خورده آبریزش بینی داره تب نداره بهش شربت ستادین دی بدم؟ امکان داره بخاطر حساسیت به مواد غذایی باشه؟
- دانه قرمز و بیدار شدن مکرر از خواب
برای امشب میتونم بهش هیدروکسی زین بدم؟ چند وقت پیش گفته بودم مکرر از خواب بیدار میشه فرمودید سه شب هیدروکسی زین بدم
- مدت استفاده از قطره بینی
سلام آقای دکتر دخترم ده ماهس همزمان با قطره چشم قطره بینی هم باید استفاده کرد؟تا یکسالگی بایدصبر کنم .سوالم اینه که قطره بینی تاریخ اعتبار داره آخه بیشتراز یکماهو نیم شده تموم نشده میشه همچنان استفاده کرد ؟م

