Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- تغذیه کودک یک سال
میخواستم شیر خشک بچمو قطع بکنم با با دکتر کودکان مشورت بکنم کدوم شیر بهتر شیر پاستوریزه یا شیر گاوداری ؟؟ کدومو بدم بچه یه سال ۲ماه دارد وزن ۹ کیلو
- دانه قرنز روی پوست
سلام وقت بخیر .پسرم ۲ سال و ۸ ماهه هست.دو روز تب شدید ۳۹ درجه داشت.دو روز بعد از قطع شدن تب بدنش دونه قرمز زده روی سینه و شکم و کشاله رانش.گرفتگی بینی و سرفه هم داره مشکل چی هست دکتر ممنون میشم راهنمایی بفرمایید؟
- قطره پاراکید
پسرم دوماه و نیمشه ، برای خوابش قطره پاراکید میدم. عوارض داره؟ چه عوترضی میتونه داشته باشه؟
- قد کودک
سلام خسته نباشید دکتر میخواستم بپرسم برای رشد قد کودک داروی خاصی وجوددارد یا نه اگه ممکنه بهم معرفی کنید؟
- سرماخوردگی نوزاد۹ماه
شربت ازیتروماسین۲۰۰ برای نوزاد ۹ ماهه و وزن ۱۰کیلو در روز اول چند سی سی بعد تا پنج روز روزی چند سی سی و چند بار در روز بدم .ممنون
- انگل
سلام اقای دکتر پسر 20 ماهه دارم میتونم همینطوری شربت انگل بهش بدم برای پیشگیری یاخیر؟ اگه میتونم چه شربتی چقدر؟
- اسهال
سلام پسرم ١٤ ماهشه دو روزه اسهاله ميتونم از كيدي لاكت يا او آر اس استفاده كنم فعلا دسترسي به پزشك ندارم ممنون ميشم راهنماييم كنيد
- کشیدن نفس عمیق وتکرار ان
سلام اقای دکتر ،خواهر زادم حدود پنج سال ونیمش هست یه مدت هست نفس عمیق زیاد میکشه تقریا هر ده دقیقه یکبار فقط هم تو طول روز هست وشب اینطور نیست
- دخترم
سلام آقای دکتر خداقوت بهتون دخترم ۴سالشه دوروزه که بهونه گیری میکنه گاهی اوقات تب میکنه سرفه هم داره عطسه هم گاهی میزنه آبریزش بینی هم داره
- اسهال واستفراغ
پسرم پانزده ماهشه دچار اسهال خیلی شدید شده استفراغ هم میکنه ولی کمتر الان شش روزه اصلا بند نمیاد خیلی اذیتش میکنه تب هم میکنه هرشش ساعت استامینوفن میخوره چکار کنم اسهالش خوب شه خیلی نگرانم چه دارویی استفاده کنم ممنونم
- کودک ده ماهشه سرفه های خشک میزنه میتونم شربت زیمکسیر بهش بدم ابریرش بینی داره
- قارچ پوستی
سلام خدمت اقای دکتر کرم بین ضمن تشکر بابت اینکه وقت میزارین و بدون منت به سوالای ما جواب میدین اقای دکتر پسرم۱۰ماهشه رو لپش قارچ زده چون اول قرمز بود بعد شد نارنجی حالت پوست پوست و خشک الان باز دیدم روی پاش هم یه دونه زده چی بزنم بهش که ضرر نداشته باشه خیلی ممنون که راهنمایی میکنید
- درمان مناسب سرفه و خلط و تب خفیف کودک دوسال و ده ماهه
سلام جناب دکتر بچه من دو سال و ده ماهشه و ۱۵ کیلو وزن داره. از سه روز قبل دچار سرفه های خلط دار،تب خفیف و آبریزش بینی شده. شربت ستادین جی ۳ سی سی هر ۶ ساعت شربت کوآموکسی کلاو ۴۵۷، هفت سی سی هر ۱۲ ساعت و پدی کاف ۴ سی سی هر ۸ ساعت بهش میدیم الان. نظرتون در مورد داروهای فوق چیه؟
- عفونت ادرار
با سلام اقای دکتر دختری دارم هفت ساله که یک هفته پیش موقعی که از مدرسه امد گفت که سوزش ادرار دارم و موقعی که ادرارم تخلیه میشود دو تا پهلوهام درد میگیرد و من همان روز او را به دکتر عمومی بردم واب او نیز سی و هشت درجه بود و دکتر بدون انجام سومو و ازمایش گفت عفونت کلیه دارد وسفیکسیم صد صبح وشب یک قاشق غذا خوری به او داد همراه با سه امپول که گفت برای عفونت کلیه است و بعد تب ولرزش خوب شد اقای دکتر بعد از انکه سفکسیم را تا هفت روز خورد بعد از چند روز از خوردن و گذشتن سفکسیم او را برای سونوگرافی کلیه وکشت ادرار ببرم که جواب به طور دقیق باشد ممنون
- اسهال نوزاد ۸ماهه
سلام و عرض ادب دخترم هشت ماهش تموم شده و دوروزه که اسهال شده و هرچی میخوره شکمش یک ساعت بعد کار میکنه و زرد وابکی هستش.ولی اشتهای خوبه و مشکل دیگه ای نداره .میتونم کته ماست بهش بدم یا یک کپسولی شما به پسرم میدادین باماست قاطی میشد یا داروی دیگه ؟ لطفا راهنمایی کنید.
- دددستشویی
سلام اقای دکترخسته نباشی دخترم ۳ سال نیم داردباوزن ۱۴ کیلوهستش ۸روز میشه دستشویی میکنه ۸روزدستشویی کردن عادی هستش یاچکاربایدکرد.ممنونم
- سلام دخترم ۲۴ کیلو وزنش هست دکتر شربت سفیکسیم ۱۰۰ براش نوشته هر ۱۲ ساعت ۵ سی سی ایا این مقدار با توجه به وزن کافیه دوم اینکه میلی لیتر همون سی سی هست
دخترم ۸ سالشه گلو درد و سردرد داشته بردمش دکتر این شربت را داد
- حرف زدن کودک
سلام اقای دکتر دخترم یک سال و یازده ماهشه به سینه ام میگه مامان.اما کاری داره نمیگه مامان.تقریبا پنجاه تا کلمه ایی به صورت نامفهوم میگه.اما مامان بابا و کلماتی کاملا خوب تلفظ میکنه اما جاشون به کارشون نمیبره مثلا من میگم بگو سبز میگه سز اما بعدا سبز ببینه نمیگه سبز.و اینکه دستور پذیری هم چندین مورد که باهاش کار شده بلده یعنی اسم اون وسایل کار شده بلده بگم بیار.میگم دست بده میده یا بگم بوس بده صورتش نزدیک میکنع از این قبیل دستورات.تماس چشمی چند دقیقه ای نیست اما مثلا سی ثانیه اس .وقتی باباش باهاش بازی میکنه همش نگا من میکنه میخنده .هر کاری میکنه پشت سرش دست میزنه برا خودش و ذوق میکنه وقتی کلمه افرین میگم.به نظرتون مشکل داره
- میزان مصرف شربت آموزشی سیلین
کودکم ۱۱ ماهه با وزن ده کیلو چند سی سی بدهم؟
- کلاویسیلین برای کودک فاویسم
سلام کودک ۲ ساله داریم که فاویسم داره ، الان آنفولانزا گرفته ، دکترش کلاویسیلین داده، نمیدونیم برای فاویسم ضرر داره یا نه، لطفن جوابش رو بما بدید، چون بعضیا میگن ضرر داره و نگران هستیم

