Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- جوش سفید زیر سینه کودک
سلام وقت بخیر دخترم ۵ ماهشه از همون اول دوتا جوش سفید ریز، زیر سینه هاش داشت جایی ک دوتا جوش قرار داشتن عین هم بود و این جوش ها سفت بودن امروز بعد حموم به بدنش لوسیون میزدم دیدم یکی از جوشا کنده شده و خون اومده خیلی نگران شدم...آیا خطر داره؟
- سرما خوردگی
سلام پسرم هفت ماهشه خس خس سینه داره و سرفه میکنه یه خورده آبریزش بینی داره تب نداره بهش شربت ستادین دی بدم؟ امکان داره بخاطر حساسیت به مواد غذایی باشه؟
- مصرف قرص هورمونی در شیردهی
با سلام بچه من یک سالش شده دکتر برای درمان کیست بهم قرص هورمونی ال دی داده بهم گفتن که مقدار شیر کم میشه اما میخوام بدونم مصرفش خطردیگری برای کودک نداره تو شیردهی آخه توی بروشور دارو هم نوشته منع مصرف در دوران شیردهی اما دکترم میگه فقط شیر رو م میکنه ممنون میشم پاسخ بدید
- سلام دکتر سوالم درباره قده لفاوین
پسرم ۸ماهو نیم هست تو خواب شب همش بدنشو کش میده دسشو میاره پیشش گوشش و کمرو پاهاشو قوس میده رفلاکس داره وزنش ۱۰ونیم هست وزن تولد۴کیلو از شیر خودم میخوره از ابتدای تولد این کارو میکرد تو ۶ماه نشست ولی اصلا چهاردسو پا نرفت و نمیره زود گردن گرفت و چندبار فقط خودشو ب پهلو انداخت هربارم رو شکم میذارمش بعد چند دیقه گریه میکنه برش دارم خیلی استرس دارم ارتباط چشمی خوبی داره سریع میخنده صداهارو زود دنبال میکنه ب اسمش سریع واکنش نشون میده منو پدرشو کاملا میشناسه دس میزنه و چندکلمه حرف میزنه مث ماما بابا عمو من از اوتیسم و نرمی استخوان میترسم استرسم برای این بیماریاس توروخدا منو راهنمایی کنید
- مولتی ویتامین
کودکم دو روزه مولتی ویتامین میخوره و کاملا بی اشتها شده چرا اینطوری شده
- قطره آد
سلام آقای دکتر من پسرم الان ۱۳ روزش هست سه روزگی برای زردی پش شنا اوردم مشکل زدی حل شد اما از روز ۵ قطره آ د می خوره این قطره می پره توگلوش به طوری که نمی تونه نفس بکشه و دور لب و دماغ و چشمش سیاه میشه انثدر به پشتش زدم تا نفس بکشه تا ۹ روزگی سه بار این طوری شد بالاخره قطره رو با شیر خودم رقیق می کنم و با قاشق بهش می دم خیلی کم و یه زره یه زره اما دوباره دیروز پرید تو گلوش من چکارباید کنم جای گزینی نداره این حالت که نفسش می ره برای چند ثانیه یا حتی چند دقیقه عوارصی نداره نباید حضوری برای معاینه بیارم چون آز دیروز گاهی پاش مثل ویبره می لرزونه آیا بهم ارتباط داره ببخشید سوالم طولانی بود
- قطره خوراكي كوليكز
باسلام اقاي دكتر.من قطره كوليكز براي نوزاده خريدم دو ماه پيش ميخواستم ببينم فاسد شده؟چقد تاريخ انقضا داره بعد از باز شدن
- علت گره بودن یا توده سفتی در سنه نوزاد دختر
- رفلاكس معده
با سلام دختر من ٢ماهش هست بعد از شير براي زدن بادگلو به خصوص زماني كه خوابه مثل شبها نميتونه بادگلو بزنه و هي به خودش ميپيچه و گاهي گريش ميگيره اين نرماله؟ براي رفلاكسشه؟تو خواب مدام به خودش براي رفلاكس ميپيچيد و صدا در ميورد ، الان كمتر شده ولي الان وقتي بادگلو داره همچنان اونطوريه. خيلي جديدا اب دهن و حالت كف داره و همش داره ترش ميكنه يا عق ميزنه و سرفه ميكنه . خيلي كم بالا مياره شايد ٢روز يكبار حالت پنيري بيشتر مواقعموقع شير خوردن دايما سرش رو رو به عقب مي بره و ناآرومه.آيا مي تونم از قطره زانتك و يا داروهاي مشابه اين استفاده كنم
- هماهنگی چشم
سلام خسته نباشیداقای دکترپسرمن هشت ماهش تموم شده الان بهداشت گفتن که چشماش یخورده باهم هماهنگ نیست دلیل هماهنگ نبودن چیه
- اسهال
فرزندم ۱ سال ۳ ماه داره ، از سفر کربلا اومدیم ، بیش از ۵ بار در روز مزاجش کار میکنه ، پودر مخصوص ویروس مسافر را دادم ، رژیم غذایی کنترل شده ، شربت زینک میخوره ، شیر مخصوص اسهال نیز با شیر خودم میخوره ، اما بعد از ۱۴ روز هنوز روزی ۵ بار مزاجش کار میکنه ، اشتها هم داره ، آزمایش مدفوع همه چیز نرمال بود ، کمبود ویتامین D داره همراه با شربت کلسیم مصرف میکنه ، بفرمایید چه اقدامی انجام بدم ؟
- سرفه
سلام بچه زیر ۲ ماه دارم سرفه میکنه آزیترومایسین خوبه براش چجوری چقدر بدم بهش
- شربت بی بی سد
سلام خسته نباشید نوزادم بیست روزشه در طول شبانه روز سه ساعت میخوابه خیلی بیقراره و فقط با شربت بی بی سد اروم میشه یعنی دو سه شب شبی هفت قطره بی بی سد دادم. بی بی سد گیاهیه و ترویب زنجبیل و رازیانه و بادرنجوبه هست و با این اروم میخوابه خواستم ببینم مشکلی نداره که من این شربتو به پسرم میدم؟
- بالا آوردن نوزاد
سلام پسر من ۴ماهشه گهگاهی بعد از اینکه آروغ میزنه کمی شیر بالا می آورد ایا این بالا آوردن طبیعیه؟از شیر خشک استفاده میکنه و یسوال دیگه :رنگ مدفوع پسرم حدود یک ماهه که ب رنگ زرد هست این طبیعیه؟
- قطره اهن
پسر من ۳ماهشه و ۶.۸ کیلو گرم قدشم ۶۱ دکتر بهش قطره اهن داده روزی ۱۵ قطره هیچ مشکلی هم نداره پسرم.ولی همه جا نوشته از ۶ ماهگی الان چیکار کنم بدم یا ندم؟نارس هم نبوده
- کارکردن شکم نوزاد
سلام . آقای دکتر نوزادم وقتی در پوشک میخواد مدفوع کنه زور میزنه و نق میزنه و کمی گریه میکنه ولی وقتی بازش میکنیم خوب میشه و مشکلی نداره یبوست هم نداره میخواستم بپرسم طبیعیه؟
- شربت زینک گلوکونات
سلام خسته نباشید دکتر ببخشید نوزاد من ۳۵ روزشه و پزشک براش شربت زینک گلوکونات تجویز کردن چون گفتن مقداری از وزنش کمه بنظرتون استفاده کنه یا نه روزی دو سی سی تجویز کرده و شکمش یکم حالت نفخ داره
- کولیک نوزاد دوماه
با عرض معذرت . همونی ک نوزادم کولیک داشت نوزاد من رفلاکس هم داره ولی بقیه چیزاش قلب گوش چشم همه سالمه شیر مادر میخوره ولی حین خوردن هوا زیاد میخوره . بعدم اینکه ما میگم همه چیزا را امتحان کردیم حتی این صداها . بعدم دل درد تقریبا از ساعت خاصی شروع میشه. میخام بدونم به رفلاکس مربوطه یا اینکه راه درمان دیگ نیست ؟
- زردی نوزاد
سلام خسه نباشید پسرم موقعی که به دنیا اومد زردیش ۷بود فرداییش شد۱۰روز دوازدهمش شد ۹به نظرتون نوزاد دوازده روزه با زردی ۹خطرناکه؟
- آبله كرعان نوزاد ٢٠ روزه
سلام دختر ٢٠ روزه دارم امروز فهميدم آبله مرغان گرفته أم آيا نوزادم هم خواهد گرفت و خطرناك است آقا مي توانم به أو شير دهم

