Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- نفخ شدید
سلام آقای دکتر نوزاد پنج ماهه دارم که دوهفته ای هست نفخ شدید داره شیرمادر میخوره اونقد نفخ داره ک با گریپ میکسچر هم برطرف نمیشه تورو خدا بگید چیکارش کنم خیلی اذیت میشه
- تداخل دارویی
دو روز هست برای پسرم به تجویز پزشک مترانیدازول نیدم الان سرما خورده میخواستم اموکسیی سیلین بدم خواستم ببینم چیکار باید بکنم داروی مترانیدازول رو قطع بکنم یا کنار هم میشه مصرف کرد؟
- قطره آهن
با سلام و احترام دختر من یکسالشه و نارس به دنیا اومد(یک کیلوو هشتصد) میخواستم بدونم قطره آهن فروگلوبین بهش بدم یا سیدرال و به چه میزان. با تشکر
- شربت آزیترو مایسین ۲۰۰ برای کودک ۹ ساله برای آبله مرغان دادان خوب هست
- حساسیت به شیر گاو
دخترم ۵۰ روزشه تازه متوجه شدم حساسیت به شیر گاوی داره اومدم جایب نمیدونستم تو غذاش کره داره به نوزادم شیر دادم بعد از ۳۰ دیقه که اون غذا رو خوردم همزمان با شیر خوردنش دفع مدفوع داشت و تو مدفوعش خون دیدم مطمینم که تا یه هفته قبل هیچ مدل لبنیاتی نخوردم یعنی بخاطر همون کره بودت که تو غذا بود؟ چطور انقد سریع خودشو نشون داد؟ مگه نباید طول بکشه؟ یعنی انقدر سریع وارد شیر من شده و تو بدن نوزاد هضم نشده؟
- سوختگی پای نوزاد
دختر یک ساله من از پنج ماهگی دچار سوختگی پا شد که توست دکتر پوست درمان شد ولی از آن موقع با هر بار مدفوع محل مقعدش ملتهب میشود.و اگر چند بار در روز مدفوع کند با وجود تعویض فوری پوشکش اطراف مقعد و حتی لیبیاهای او ملتهب و دردناک و گاهی زخم میشود.لطفا درمانی پیشنهاد کنید.ممنونم.
- یبوست
سلام خسته نباشید پسرمن هم شیرخشک میخوره هم شیرمادر (اپتامیل پرونوترا)قطره بایولاکت هم میدم ورم شکم و نفخ ویبوستم داره خیلی زور میزنه نمیتونه دفع کنه ولی هربارم مدفوع میکنه شل هست دلیل یبوستش چیه وچکارکنیم قبلاباماساژشکم کارمیکرد الان نه
- شربت سفیکسیم برا نوازد یک سال ۲ماهگی چقدر باید داد
- حرف
سلام دکتر پسرم 36هفته دنیااومدهفت روز بستری شدسروقت گردن گرفت5ماه به شک غلتید7ماهگی نشست امانه ماه دیگه سفت شدوده ماه خودش ازخوابیده نشست ه ماه به کمک وسایل پاشد تو 14ماهگی دستش رها کرد و پانزده ماهگی راه افتاد الان مشکلش اینه 16ماهوده روزه توسط ماهگی دد ببه میگفت الان خیلی کم حرف میزنم فقط بیشتر در میگه بعضی مواقع ببه ماما،به دستش میگه است،به جوجه میگه بوبه,به آب میگه آف،نه،میگه اما خیلی کم ولی وقتی بهش حرفی میزنم کامل میفهمه بگم توپ بیا. میاره بگم پاشو پامیسه نکن،نرو،دست نزن ،درببندهمه رو انجام میده آیاتاخیرداره
- شیر پاستوریزه
با عرض سلام و خسته نباشید . آیا شیر پاستوریزه ای که کودک روزانه چندین بار ( سن : دو سال و چهار ماه ) مصرف میکند ، باید قبل از مصرف جوشانده شود ؟ ممنون از پاسخ شما .
- مرکبات
سلام آقای دکتر میخواستم بپرسم بچم 7 ماه و 10 روزشه میتونه آب مرکبات یا موز بخوره ؟چقدر میشه در روز؟
- شیاف استامینوفون
برای تب آبله مرغان میتونم ازشیاف استامینوفون استفاده کنم
- سلام دکتر پسرم ۳۶ هفته بدنیا امده الان کف پاش کبود میشه . شیر که میخوره خوب میشه در اثر چی کبود میشه
- ریفلکس
سلام.نوزاد من ریفلکس داره که دکتر براش شربت موتیلیوم وشیرخشک اپتامیل تجویز کرد که متاسفانه اصلا با این شیر وزن گیری نداره لطفا به شیر بهتربرامون تجویز کنید.
- سرما خوردگی
سلام وقت بخیر من یه ماه پیش دخترم بردم دکتر بهش شربت تب و سرماخوردگی شربت ایورامی داد استفاده نکردم الان دوباره دخترم سرما خورده گلوش چرکین چی بگیرم چرک خشکن دگه دکتر نبرم دوسال داره با وزن 13
- سرماخوردگی کودک 3ساله
سلام ،اقای دکتر پسر ۳ ساله دارم که ۲ روز تب داره آبریزش بینی زیاد داره وسرفه های شدید شما تجویزتون چی هست ؟ دکتر اینجا فقط کتوتیفن داده هر ۱۲ ساعت و شربت کوریزان هر ۸ساعت به نظر شما به چرک خشک کن نیاز نداره؟
- رفع بی اشتهایی کودک واکسن ۶ ماهگی
سلام دکتر جان بچم خوش اشتها بوده وسرحال تا اینکه واکسن ۶ ماهگی تزریق کردم براش الان ۵ روزه کلا بی اشتها شده بیشتر آب میخوره چکار کنم اشتها برگرده وضعیف نشه .نه شیشه شیر میگیره نه سینه واقعا چقدر ادامه داره این روند بچم نصف شده بخدا قطره یا دارویی که اشتها وبرگردونه معرفی میکنی برام ۶ماه وچند روزه ممنون دکتر خدا خیرت بده
- دوز مصرف آزیترومایسین
سلام پسرم پنج سال و نیم داره وزنش ۱۷کیلو چطور و چه مقدار باید دارو رو استفاده کنه
- سلام نوزادبعد از شش ماهگی معمولا هرماه چقدر وزن میگیرد
- شيرخوردن نوزاد
سلام آقاي دكتر بچه اي كه ٥ ماهست و تو خواب فقط شير ميخوره چقدر زمان ميبره اين عادتش رو ترك كنه ؟در حين شيردهي كه بيدار ميشه خيلي براش عجيبه كه داشته شيرميخورده و ميخنده ديگه نميخوره ،چون واقعا اذيت ميشم شير مادر هيچوقت جاي غذاي كمكي رو نميگيره چند وقتش شد ميتونه شيرپاستوريزه داد

