Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- تعداد دفعات شیر دهی مادر از ۱۲ ماه به بعد
سلام آقای دکتر خسته نباشید دخترم پایان یازده ماهگی هستش من توی ۲۴ ساعت ۷ بار بهش شیر میدم البته شب هم دوسه بار چنددیقه ای میخوره ولی اشتهاش به غذا کمه زمانی غذا میخوره که از تایم شیرش خیلی گذشته باشه گشنش بشه حالا سوال من اینه که میتونم دفعات شیر رو به سه بار برسونم وغذاش رو روزی ۴ بار بدم کارم اشتباه نباشه میگن شیر مهمتر از غذاست اول شیر بده بعداز ۴۵ دیقه غذا خب دیگه غذا نمیخوره
- مشکل نوزاد ۳ ماهه
خیلی شکمش کار میکنه پشت بند هر شیر خوردن موقع تولد ۳۷۰۰ بود الان ۵۹۰۰ هستش مشکل وجود داره
- ثابت داشتن گردن
سلام وقت بخیراقای دکتر پسرم۵ماه وخوردای داره نمیتونه کامل گردنشوثابت نگرداره گردن میزنه هی میخواستم بدونم طبیعی؟
- سرفه نوزاد و آبریزش بینی
با سلام.نوزاد بیست و چهار روزه ای دارم که تقریبا سه روزه آبریزش بینی داره.اولاش سرفه اش به دلیل مخاط بینی اش بود ولی یکی دو روزیه که سرفه اش خشک شده.خواستم بدونم باید برای درمانش چکار کنم؟
- لرزش نوزاد
سلام آقای دکتر بچه ام چهار ماهه هست چند بار پیش اومده که سر دست و پاها لرزیده کم پیش میاد مثلا دو هفته پیش لرزید و الان هم دست و پاها و چشمش لرزید با توجه به اینکه خیلی گرم نگهش میدارم امکان داره دما کم و زیاد میشه بچه بلرزه؟؟ یا مشکل خاصی هست ؟به نظر شما باید چکار کنم لطفا کمکم کنید
- زردی صورت
نوازادمن که ب دنیااومده بودزرد16بوددکترقرص وشربت به دادمصرف کردم اومد7الان صورتش زردشده چکارکنم داروهایی که قبلا استفاده کردم براش رادارم آیااستفاده کنم براس آیاختنه یاحجامت کمکش میکنند
- مسمومیت غذایی
پسرم ۱۸ماهشه دچار مسمومیت غذایی شده دچار تب واستفراغ حالا نمیدونم چیکار کنم خیلی بیحال
- ترشح به رنگ خون آبه نوزاد ۵ روزه
باسلام. نوزاد من ترشحی مانند قی مرغ به رنگ خون آبه دارد. آیا مشکلی دارد؟ نوزادم ۵ روزه است و من تا حالا چندین بار این ترشح را دیدم؟
- خون آمدن نوک سینه نوزاد
سلام و وقت بخیر، من یک پسر ۱۶ ماهه دارم دیروز زیر پیراهنیش جای لکه خون بود نزدیک نوک سینه چپش، اگر فشار هم میدی یک قطره ازش خون میاد دلیلش میتونه چی باشه، خیلی نگرانیم، به خاطر این شیوع کرونا هم میترسیم ببریمش دکتر، در ضمن در یک سالگی ازش آزمایش cbc و ptو ptnگرفتیم که نرمال بوده، ممنون میشم راهنمایی کنید
- دخترم ۷ روزه است وترشح خونی داره
سلام آقای دکتر دختر من ۷روزش وترشح خونی داره اول سفید بود الان قرمز من پیش متخصص بردم گفت ترشح عادی اماخونی بودنش معلوم نبود تازه اینجوری شده تو اینترنت زده تا دوهفته عادی یعنی رفع میشه من خیلی میترسم
- تب مداوم نوزاد
یک نوزاد یک ساله دارم که هرکار می کنم تبش پایین نمیاد شربت استامینوفن وشربت سفیکسیم وهمچنین شیاف استامینوفن استفاده کردم تاثیری نداشته خیلی از تب کردن می ترسم لطفا مرا راهنمایی کنید
- استفراغ
سلام آقای دکتر، پسر من نه ناه و دو روزشه، الان یکی دو هفتس بعصی روزا غداشو که میخوره یه کم بعدش انگار آروغش میکیره غداشو میاره بالا، یه کم مقدار شیر خوردنش کم شده، بعصی شبا تو خواب گریه میکنه بیقراری میکنه، ممکنه از دندون دراوردن باشه، آخه هیچ علایم رو لثه اش از دندون نداره، کلا حالش خوبه ولی میترسم بهش عذا بدم بالا بیاره
- سلام خسته نباشید دخترم چهار روزسرفه میکنه سینش چرک کرده تازه چهارماهه میشع دکترآزیروسین 200 دس لوراتادین نیوتادین و استامینوفن داده ولی خوب نمیشه
سلام خسته نباشید دخترم چهار روزسرفه میکنه سینش چرک کرده تازه چهارماهه میشع دکترآزیروسین 200 دس لوراتادین نیوتادین و استامینوفن داده ولی خوب نمیشه BEsonE50هم داده
- دل دردنوزاد
سلام وقت بخیر نوازد 43روزه شب ها ساعت12تا3نصف شب دل درد شدید داره به خودش میپیچه و پاهاش رو جمع میکنه همراه با گریه شدید دکتر هم بردم گرایپ میکسچر داده و کامی کام و پدی لاکت ولی هیچ کدوم تاثیر نداره بعضی وقتا آبنبات با آب جوش بهش میدم بنظرتون دارویی دیگه هست که دردش رو آروم کنه خیلی اذیته
- جوشاندن شیر
سلام آقای دکتر من از پاسخ های بی وقفه و کامل و خوب شما بسیار سپاس گذارم واقعا از شما ممنونم امیدوارم خدا بهتان همواره تن سالم و دل خوش بدهد آقای دکتر من از شما پرسیدم که برای تهیه غذای کمکی بچه شیر پاستوریزه چه مدت زمانی باید جوشیده شود و شما گفتید شیر پاستوریزه نیازی به جوشیدن ندارد اما پس چرا در برگه ای که بهداری داده اند نوشته است که شیر پاستوریزه جوشیده شده ؟؟و یا در اینترنت برای تهیه فرنی نوشته است که شیر پاستوریزه را به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید؟؟؟
- لکه های دربدن بچه مثل سوختگی
سلام وقت بخیر بچه ام 9ماهشه چندروزه یه لکه های مثل سوختگی توبدنش درآومده یه اول مثل جوش هست بعد بزرگ میشه مثل تاول میشه باد میکنه مبارکه مثل سوختگی عمیق میمونه دسترسی به دکتر ندارم ممنون میشم جوابم بدین
- شربت اشتها اور
پسرم ۳ ماه و ۲۲ روزه.شربت نئو زینک و چه مقدار بخوره در روز؟ خیلی بی اشتهاس
- رفلاکس
سلام برای رفلاکس پسرم که یک ماهست دکتر شربت هیدروکسی زین نوشته به نظرتون بدم بهش خواب راحتی هم نداره
- حساسیت
سلام خدمت دکتر گرامی به خاطر نداشتن شیر کافی به پسرم شیر خشک کمکی میدادم که صورتش اگزما میزد و خارش داشت دکتر مراجعه کردم که گفتن که حساسیت به پروتئین گاوی داره و باید شیرشو عوض کنی و. بهش پپتی جونیور بدی الان طعمشو دوست نداره دکتر گفتش که یکم بهش نبات آب شده اضافه کن که بخوره بعدش نبات رو حذف کن به نظرتون نبات اضافه کنم برا بچه خطر نداره؟و اینکه میگن این شیر خشک به بچه وزن نمیده چقد درسته ؟؟اخه پسر من وزن تولدش ۳۴۵۰بود والان که دوماه و بیست و سه روزشه ۵۷۰۰ شده به نظرتون وزن گیریش کم بوده نظرتون در مورد شیر خشک پپتی جونیور چیه همینو بهش بدم ممنون میشم راهنمایی کنین
- لووتیروکسین
با عرض سلام و وقت بخیر نوزاد من در روز پنجم تولد تی اس اچ 5 داشت که با تکرار ان در ده روزگی تی اس اچ شد 3 و یک دهم و در 29روزگی آزمایش وریدی تی اس اچ 8.09 و تی4 هم 7.66 بود که متاسفانه بعلت عدم دسترسی به پزشک متخصص،پزشک عمومی تشخیص کم کاری تیروئید دادند و براش روزی سه چهارم قرص لووتیروکسین50 تجویز کردن و بهدش از یک ماه مصرف قرص تی اس اچ شد 0.1 و تی4 هم شد 11 خودم احساس میکنم تی اس اچ بیش از حد کم شده سوال من اینه که آیا تیروئید نرمال شده و نیاز به ادامه درمان نیست یا باید تا سه سالگی دارو بخوره؟ درضمن از نظر قد و وزن و دور سر هم خداراشکر خوبه الان دوماه و هشت روزشه وزنش هم پنج کیلو وچهارصد گرم

