Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- کلیه
سلام آقای دکتر دختر ۵۰ روزه ای دارم از بدو تولد تمایل به شیر خوردن نداشت هر وقت سمت سینه می آید سرش را به عقب میبرد و گریه میکند و احساس میکنم رشد خوبی نداشته است با عرض معذرت دو تا سوال دارم یکی اینکه می توانم بهش شیر خشک بدهم و چه شیر خشکی به چه میزان؟ دومی اینکه ادرار زیادی دارد و احساس میکنم اداراش تند و بد بو است آیا این نشانه عفونت است چه باید بکنم خواهش راهنمایی بفرمایید
- بی اشتهایی
پسر ده ماهه ای دارم که اشتهایی به غذا نداره شربت فروگلوبین بهش میدم.اما فقط شیرخودمو میخوره میشه شربت اشتها معرفی کنید که ضرری نداشته باشه؟آیا شربت ویتاریکس واسش مضره؟
- سر
سلام یه دایره وسط سر پسر دو ماهمه که نبض میزنه طبیعیه؟
- سرفه
سلام .پسرم شش سالشه .گرفتگی بینی و صدا داره و اینگه هر ۱ ساعت یا ۲ ساعت یکبار ۴ تا سرفه میکنه وشربت های ضد سرفه ی مختلفی بهش دادم ولی خوب نمیشه .لطفاراهنمایی بفرمایید .ممنونم
- زور زدن نوزاد ۴۰ روزه
بایادخدا.باسلام و احترام.نوزدا ۴۰ روزه که در خواب ناله میکنه و بعدش که بیدار میشه دستاشو مشت میکنه میبره کنار گوشش و زور میزنه و ناله میکنه.راهکاری پیشنهاد دهید دکتر عزیز. شیر خشک ببلاک ۱ در کنار شیر مادر میخوره .خیلی نگران نوزادم هستم.باتشکر
- سرما خوردگی و تب
سلام اقای دکتر وقت بخیر دختر من هشت ماه داره و الان چهار روزه ابریزش بینی وکمی هم سرفه میزنه و بیقراری خیلی میکنی پیش چندتا دکتر هم رفتم خوب نشد حتی به بچه من شربت های مختلفی دادن که اصلا مناسب نبود لطفا راهنماییم کنید 🙏
- چشمك زدن
بإسلام.دخترم ١١ماهشه كه الرژي ب پروتين گاوي داره و رفلاكس از ٦ماهگي تا ١٠ماهگي غذاي كمكي فقط سرلاك ميخورد و روزي يكي دو قاشق غذاي كمكي نزديك يك هفته بهش غذاي سفره دادم چشمك ميزنه انگار چيزه خيلي ترش خورده ميتونه از الرژي باشه؟
- کش و قوس های نوزاد
دخترم ۳۲ روزشه و صورتش دون دون شده وقتی خوابه کاملا سفید میشه صورتش انگار دونه نداره و وقتی بیداره قرمز میشن دونه ها.و اینکه یه تایم هایی تو خواب و بیداری کش و قوس میده و زور میزنه بدونه گریه دلیلش چی میتونه باشه؟و اینکه بالا میاره ابکی ماننده از گوشه دهنش اروم میریزه
- بی اشتهایی واسهال نوزاد
سلام ،تشکر از آقای دکتر بزرگوار ، کودک یازده ماهه
- فاویسم
پماد کالاندولا برای نوزاد یک ماه فاویسم ضرر داره ؟آیا میشه استفاده کرد ؟؟
- قرص ازونیوم
سلام.پسرم ۶ ماه و ۱۳ روزشه.چند وقته اشتهاش کم شده.شیر کم میخوره.موقع خوردنم سرشو به عقب میکشه.از دیشبم یکم استفراع میکنه. دکتر بهش قرص ازونیوم داده.برای رفلاکس. برای این سن،این قرص خوبه؟میتونم بدم یا ندم بهتره؟
- سیب زمینی
سلام دخترم ده ماهشه سیب زمینی با گوشت چرخ کرده پختم بعد با غذاساز پوره میکنم دو روزه بهش میدم شبا نمیخوابه همش گریه میکنه میگیرم بغل پاهاشو جمع میکنه تو شکمش؟ممکنه به سیب زمینی حساسیت داشته باشه؟
- صافی سر
پسر من چند روزه وارد ده ماهگی شده،از نوزادی همش عادت داشت به یک سمت بخواهی،در نتیجه سمت راست سرش تقریبا صاف شده،و سرش فرم گرد رو نداره،میخواستم بدونم آیا راهی برای درمانش هست یا اینکه هنوز زمان برای شکل گیری سرش هست که به سمت چپ بخوابونمش،به شدت نگران هستم،اگر سوال من رو جواب بدید ممنون میشم
- زردی نوزاد
سلام دکتر عزیز ممنونم بابت همراهی و پاسخگویی به سوالات مادران نگران خداقوت. نوزاد ۲۰ روزه ای دارم که زردی دارد البته بخاطر ترس از بیماری کرونا اونو آزمایش نبردم از رنگ زرد بدنش متوجه شدم وبا حجامت وخوراندن شیر خشت و ترنجبین تلاش کردم زردی را کنترل کنم کمی بهتر شده اما هنوز هم رنگ نوزادم کمی زرد است ومن نگرانم .rh خونم منفی است در بارداری دوباره رگام زدم لطفا مرا راهنمایی کنید.
- سر دختر دو ماهه
سلام اقای دکتر
دختر من دوماه به دنیا اومده سرشو صاف نمیذاره چیکار کنم میشه راهنمایی کنین - سلام منم یه دختر۴ماهه دارم به شدت لاغرشدم هرچی میخورم بازلاغرم برای چاقی چی مصرف کنم
- گوشت بلدرچین
سلام آقای دکتر خسته نباشید دخترم ۱۱ ماهشه یک هفته ای میشه که تو سوپش یا کته برنجش گوشت بلدرچین استفاده میکنم آیا مشکلی نداره ؟؟و اینکه در طول روز خیلی کم آب میخوره مقدار کم ولی مکرر بهش آب میدم در دو قلوپ میخوره هر دفعه و یبوست میشه علتش چیه بخاطر کم آب خوردنه یا چی؟
- درمان یبوست نوزاد دو ماهه
پسر من هم شیر خشک میخوره هم شیر نادر هر دو روز حتما باید شیاف گلیسرین بزنم تا دفع کنه گاز معده هم خیای داره ک خارج میشه هر چی زور میزنه نمیتونه دفع کنه چند بار دکتر بردم انواع دارو رو گرفتم ولی فایده ای نداشته چی کار کنیم
- شیر خشک
سلام خسته نباشید من نوزاد یک ماه دارم که شبا خیلی بی قراره همش در حال شیرخوردنه ولی سیر نمیشه براش شیر خشک آپتامیل ۱ گرفتم که به عنوان کمکی روزی دو سه بار بهش بدم. فقط پسر من پوست خیلی حساسی داره و تا من یه کم گرمی یا ادویه بخورم بدنش دون میپاشه و اینکه دل درد هم داره آیا شیر خشک آپتامیل nutricia براش مناسبه؟
- نوزاد ۴۰روزه دارم از دیشب تا الان مدفوعش سبز رنگ شده ولی هیچ مشکلدیگه نداره و خوب شیر میخوره مشکلی هست یا خیر

