Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- میزان مصرف آزیترومایسین ۲۰۰ برای ۴ ساله
پسرم ۴ سالشه و ۱۳ کیلو دکتر براش آزیترو ۲۰۰ نوشته میزان مصرف رو نگفته فقط نوشته هر ۱۲ ساعت لطفا منو راهنمایی کنید چند سیسی بدم و هر چند ساعت
- رفلاكس معده
با سلام ميخواستم بپرسم كمبود وزن نوزاد رفلاكسي جبران ميشود؟؟و اينكه چه زماني بهبود كامل پيدا ميكنند
- شربت نئوزینک
سلام میخواستم بدونم شربت نئوزینک گلوکونات چه مقدار به کودک سه ساله و سه ماه بدم؟
- نوافن
سلام خداقوت میشه تو دوران شیردهی نوافن خورد؟کودکم۴ماه س
- مصرف شیاف برای تب
پسرم۲/۵ ساله تب ۳۸ درجه داشته ودکتر بهش شیاف ۳۲۵ داده که گفت ۲سومشو استفاده کنم هر ۶ ساعت این دوز درسته؟
- تب و سرماخوردگی
سلام آقای دکتر،خسته نباشید دخترم ۶ سال و نیمشه و ۲۰ کیلو وزنشه.حدود دو هفته پیش سرماخورده بود ،آبریزش بینی داشت و سرفه و گلودرد.شربت سرماخوردگی بهش داد و دیفن هیدرامین.بهتر شد ولی سرفه هاش ادامه پیدا کرد.جوری که صبحها سرفه میکرد و خلط هم داشت،و خلط پشت حلق که اذیتش میکرد.از دیشب تب کرده و سرفه هم میکنه و دماغشم گرفته.ممنون میشم راهنماییم کنین که چه داروهایی بهش بدم.نیازی به آنتی بیوتیک هم هست؟ با تشکر
- یبوست کودکان 5 ساله
سه هفته هست پسرم یبوست داره. دکتر اطفال برا کم بودن اشتها و کم وزنی زینک و مولتی دادم برا یبوست یه پودر و پارافين. یک هفته به دادم اما دفع شد یک روز درمیون. شربت انجیررفتم براش و روغن زیتون دادم اما الان سه روز هست ک کلا دفع نداشته. درضمن به علت شقاق مقعد ترس از دفع مدفوع هم داره. چی بهش بدم ک عمل وفع آسان بشه؛ سه روزه زینک بهش ندادم اشتهاش هم کم شده.
- گرفتگی بینی کودک
سلام آقای دکتر وقت بخیر ،پسرم چهار سال و نیمه هست صبح ها با گرفتگی بینی بیدار میشه و میگه بینی گرفته هست و نفس کشیدن از بینی براش سخته، گرمایش منزلمون شوفاژ هست ممنون میشم راهنمایی کنید
- شربت اشتها
سلام وقت بخیر اقای دکتر پسر ۵ ساله دارم اشتهاش خیلی کم شده میخوام بدونم چه شربتی بدم بهش خوب باشه ؟ و اینکه ومولتی ویتامین آرژی پلاس هم میخوره که برای رشد قد هم مناسبه آیا نیتوته دو تا مولتی ویتامینها رو باهم بخوره؟
- عفونت میکروبی رو چگونه می توان تشخیص داد
فرمودین که اگر عفونت میکروبی باشه سفکسیم استفاده شود . تشخیص عفوتت میکروبی چگونه است؟
- دستگاه بخور
با سلام بنده یک فرزند 2ساله و یک فرزند دو ماهه دارم با توجه به فصل سرما احساس میکنم هوای منزل خشکه و مناسب نیست استفاده از دستگاه بخور از جهت مهیا کردن محیط جهت رشد باکتری مشکلی نداره میتونم استفاده کنم؟بخور سرد یا گرم کدام مناسب تره؟ تشکر
- سلام خسته نباشید پسر من ۷سالشه سه ماهه هست کاسرفه داره خیلی ش۰رتها ودارو برا گرفتم ام هنوز رفه داره نمیدانیم چکار کنیم
سرفه خشک
- رفلاکس نوزاد
سلام آقای دکترخسته نباشیددخترمن ۴ ماه ونیمه هس بعضی اوقات شیرکه میخوره یکم بالامیاره.به نظرشمامیتونه رفلاکس باشه
- مصرف کلد استاپ
سلام بچه ۸ ساله دارم چهار پنج روزه آنفلوانزا گرفته کلد استاپ براش نوشتن مشکلی نیست مصرف بشه در ضمن تبش خیلی دیر افت میکنه لطفا راهنمایی بفرمایید. در این مدت خیلی کم غذا میخوره سرفه، گلودرد ، گوش درد وبی حال هستش به سختی قرص میخوره
- لکه کنار گوش
با سلام و خسته نباشید،ببخشید یکسری لکه کنار گوش دخترم هست فکر میکنم قارچ پوستی باشه اما نمیدونم چجوری ایجاد شده.نظافت رو رعایت میکنم براش.شبها موقع خواب زیاد عرق میکنه.چیکار باید بکنم.دخترم زیر دو سال سنشه(۲۰ماهشه).عکسش رو هم فرستادم.
ممنون از پاسخگوییتون - شربت
سلام آقای دکتر دخترم 16ماهشه میشه شربت زینک سولفات 5بهش داد.ازشماسوال پرسیده بودم موهاش کم رشدهستش .
- بیضه
سلام پسرم۴ماهشهدو روزهکهبیضهسمتراستشیکمرفتهبالا علتشچیه
- تب
سلام اقای دکترخسته نباشید..دخترم ۲سال ۱۰ ماه داره ۱۳ کیلووزنشه...۵روزپیش تب گرفته بودشربت دادم خوب شده بود ولی دیشب دوباره تب داشت .ممنونم ازشما
- انگل کودک.
سلام اقای دکتر کودک یک سال وهشت ماه دارم که شب ها بی قراری میکنه پشت شو میخاروند وهمیشه میگه دلم درد میکنه ه چندماهی این جوری میشه وپشتش هم قرمز هستش خواب ارامی ندارد توی خواب پهلوهاش را می خوراند وبا گریه از خواب بیدار میشود قرص مبندازول مصرف.کرده ولی تغییر نکرده وکاملا بی اشتها شده وخیلی وزن از دست داده ورنگش هم زرد هست برای انگل چه دارویی تجویز میکنید ودوباره کی بهش بدم.تقریبا سه ماه پیش اینجوری بودالان باز شده ازمابشاتش همه شکرخدا سالمه بعضی وقتا بی قراری میکند شماروخداخسته شدم یه راه درمان قطعی جلوپام بزارین برای اشتهاش یه دارویی منو دق داده از بس هیچی نمیخوره وزنش ده کیلو است با وزن تولد 4300
- امگا۳
با سلام خدمت آقای دکتر دختر و پسر من یکی ۹ ساله هست یکی ۱۰ ساله چون ماهی و سبزیجات دوست ندارند دوسال پیش یکبار شربت امگا۳ دادم الان از داروخانه قرص ژلاتینی امگا۳ ترکیبی با د۳ و آ و ای گرفتم برای کودکان مال شرکت داروسازی دانا فارماکو ، هیچ اطلاعاتی در مورد جیوه روش ننوشته میخواستم از شما سوال کنم آیا این قرص را من به بچه ها بدم یا شما صلاح نمیدانید؟

