Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سیب
سلام ، آقای دکتر به بچه شش ماه نیم سیب پخته و پوره شده بدم باعث یبوست میشه؟ ممنون
- مدفوع نوزاد
مدفوع دخترم زرد خیلی کمرنگ شده تو ۵ ماه مولتی ویتامین میخره وشیر خودمو علت چیه
- تی اس اچ
قطع یا ادامه با عرض سلام و وقت بخیر نوزاد من در روز پنجم تولد تی اس اچ 5 داشت که با تکرار ان در ده روزگی تی اس اچ شد 3 و یک دهم و در 29روزگی آزمایش وریدی تی اس اچ 8.09 و تی4 هم 7.66 بود که متاسفانه بعلت عدم دسترسی به پزشک متخصص،پزشک عمومی براش روزی سه چهارم قرص لووتیروکسین50 تجویز کردن و بعد از یک ماه مصرف قرص تی اس اچ شد 0.1 و تی4 هم شد 11 (از همان ده روزگی هم بخش غربالگری نوزادان گفتن نیاز بع هیچ اقدامی نداره و نرمال هست و خیلی از بچه ها ازمایششون دو مرحله ای میشه و اگه مرحله دوم نرمال باشه نیاز به هیچ پیگیری نداره ) و باز دارو را کم کردن و نصف قرص بهش دادم که بعد از یک ماه و نیم قرص خوردن تی اس اچ شد 2.03 و تی4 هم شد 8.07 الان سه ماه و نیمه هست یه پزشک عمومی دیگه میگوید نرمال است و باید دارو قطع شود چون عربالگری هم خوب بوده و از اول نیاز به درمان نداشته است نظر شما چیه؟ (از نظر قد و وزن و دور سر هم خوبه ) با تشکر فراوان از شما
- خوب ننشستن دوقلو 9 ماهه
سلام خدمت آقا دکتر
ببخشید دوقلو پسر دارم تازه رفتن تو 9 ماه هنوز خوب نمیشینن همش دوست دارن سر پا باشن میشه
راهنمایی کنید ممنون
- مدفوع زیاد نوزاد
نوزاد ۳ماهو نیم دارم که قبلا یکی دوبار شکمش کار میکرده اما الان من ۷ یا ۸بار پوشکشو عوض میکنم ایا طبیعیه و رنگش از سبز به زرد تبدیل شد
- سلام
وقت بخیر دختر من روز ۹ خرداد در هفته ۳۸ به صورت زایمان سزارین به دنیا اومد با وزن ۲۵۲۰ سه روزگی پیش پزشک اطفال بردم گفت زردی داره ولی کمه مرتب شیر بش بده شیرخشک هم کمکی دادم شیرم کم بود دیروز در ۵ روزگی آزمایش زردی دادیم ۱۰ونیم پیش پزشک بردیم هیچ دارویی نداد فقط گفت بش یک ساعت یه بار شیر بده اگه رفت بالا براش دستگاه بگیرین الان سه روزه مدفوع نکرده میشه بهش قطره ناستر بدم ؟
- تغيير شير خشك
سلام.دخترم ٢و نيم ماهشه و در طول ١ ماه اخير ٣ مدل شير خشك عوض كرديم چون بهش نميساخت و باعث نفخ يبوست يا اسهال ميشد.به تجويز پزشك اپتاميل پپتي تهيه شد كه كودك طمعش رو دوست نداره و نميخوره..حالا به نظرتون نان اچ ا بگيرم كفايت ميكنه؟لطفا راهنماييم كنين براي تعويض شير خشك كودك چطور اقدام كنم؟منظورم اينه شسر قبلي رو ناگهاني قطع كنم و جديد رو شروع كنم يا تركيب كنم اول؟
- آنتى بيوتيك
سلام با احترام اگر طفل بعد از نيمساعت از خوردن آنتى بيوتيك اونو بالا بياره بايد دوباره بهش شربت داد يا نه در چه مدت دارو جدب ميشه
- چنگ زدن صورت
سلام آقای دکتر.کودکم 3ماهه هست ازیک ماهگی به بعد وقتی بیداره دائمادستاش روتوچشماش فرومیبره ودماغشو میکنه .همش صورتش زخمیه الانم یه هفته ای میشه که یه بره صورتش اندازه سرانگشتی جوشهای قرمزی درآورده فک کنم یه کم گرمی هم داره بدنش. چکارش کنم لطفا راهنماییم کنید ممنون
- شربت
درود و خسته نباشی اقای دکتر ، پسرم دوسالش شده مولتی ویتامین و قطره اهن دیگه بهش نمیدم با توجه به سرما و کرونا چه شربتی نیاز هست بهش بدم که ضعیف نشه وزنش ۱۲ کیلو هست ، زنده باشید
- قرص لووتیروکسین
با سلام و عرض ادب.میخواستم بدونم چند دقیقه قبل و بعد از خوردن قرص لووتیروکسین شیرخوار نباید شیر بخوره؟ با تشکر فراوان از شما پزشک عزیز
- شیرخشک آل ۱۱۰
- شیر خشک برا نوزاد فاویسم
سلام نوزادم تازه ۱۸ روزشه مبتلا به بیماری فاویسم و زردی شدید ی داره چه شیر خشکی براش مناسبه ؟
- سرفه
پسرم یازده ماهه است تقریبا دوماعه سرفه میکنه روز میشه علتشو بگید
- سلام وقت بخیر برای سرفه خلطی چه شربتی بدم پسرم ۴ سالشه
- ترشحات مخاط
آقای دکتر وجود ترشحات پشت حلق و بینی در نوزاد یکماهه آیا از علائم رفلاکس است؟
- تخم مرغ
سلام آقای دکتر ببخشید به دختر7ونیم ماهم یک روز درمیان یک زرده کامل میدم کمی روغن زیتون و اب قاطی میکنم اشکالی نداره؟
- میزان مصرف دارو در بچه 5ساله
من پسرم 5سالش 17کیلو چند قطره استامینوفن پاراکید میتونم بدم
- شب ادراری
با سلام من دختر دو سال چهار ماه دارم که از بیست ماهگی از پو شک گرفتم مشکلی نداشته ولی الان دو هفته که شب ادراری داره علتش چی هست
- شربت
چقدر شربت سفکسیم ۱۰۰ ب دختر ۶ سالم بوم

