Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- رفلاکس
سلام دکترعیدتون مبارک دکترمن میتونم به پسر5ماهم واسه خس خس سینش وبالااوردنش قطره دایمتیکون بدم؟دکترنمیتونم ببرمش یباربردمش بهش قرص اس امپرازول20صبحهانصف بهش میدادم ولی نمیخوره بالامیاره بجاش قطره دایمتیکون بدم؟
- شیرنخوردن
باسلام نوزاد ۴ ماهه من هم شیر منو میخوره هم شیرخشک اما مدتی هست که دیگه شیر منو نمیخوره وبه شیشه عادت کرده میخواستم بدونم الان اگه از شیشه بگیرمش دوباره ممکنه شیر منو بخوره یا با توجه به سنش به شیشه عادت کرده و نمیشه کاریش کرد؟
- نتیجه غربالگری نوزاد
سلام وقتتون بخیر تست غربالگری دخترم با وجود اینکه نه خودم و نه همسرم فاویسمی نیستیم متاسفانه دخترم فاویسمی هست میخوام بدونم چه کارهایی باید انجام بدم و در دوران شیردهی چه غذاهایی برای خودم ممنوع هست و بعد از 6 ماه چه غذاها و داروهایی برای بچم ممنوعیت داره ؟ ممنونم
- مدفوع کردن نوزاد سه ماهه
سلام وقت بخیر دکتر پسرم حدود سه ماه سن داره چند وقته ک مدفوعش ابکی و سبز رنگ هست کاملا ابکیه بوی نامطبوعی هم داره حالا جدیدا سرفه هم میکنه یکی دو روزه ..برای درمانش چی استفاده کنم
- مصرف همزمان شیاف وقطره استامینوفن در کودکان
سلام من همزمان پاراکیدباشیاف استامینوفن استفاده کردم برای دهتر نه ماهه ام چکارکنم حالا خیلی میترسم
- بی قزاری شب شیرخوار۳ماهه
سلام خسته نباشید،شیرخوارم ۵روزه ۳ماهه شده وتوی این ۵روز شبها خصوصا دم صبح با نفخ وگریه وپیچیدن شدید بیدار میشه که با خوابوندن روشکم وماساژ کمتر میشه واینکه جدیدا توی مدفوعش تکه ها نرم شیر هستش ،قبل از این دلپیچه به این شدت نداشت که از خواب بیدارش کنه،فقط شیرخشک اپتامیل از بدوتولد میخوره،مگه نفخ وکلیک تو۳ماهگی بهترنمیشن چرا مال این تازه شروع شده،وجدیداگاهاهرجرعه شیر که میخوره صدا میده شکمش ومیپیچه به خودش
- واکنش نوزاد
سلام من دخترم ۲ماه دارم بهش شیر خودم و جدیدن شیر خشک کمکی میدم /چند روز ه صبح که بیدار میشم شیر بدم وقتی سینه سمت راستم تو دهنش میزارم صداش کاملا کیپ میشه و ننیتونه گریه کنه و بعد تیکه تیکه گریه میکنه تا کم کم خوب میشه لطفآ بفرمایید علتش چی هست خیلی میترسم ممنون (ببخشید گفتین قطره بینی بریزم یعنی مشکل سرماخوردگی داره چون اصلن هیچ صدای نمیده انگار چیزی تو گلوش گیر میکنه)
- رفلاکس نوزاد ۴ ماه و ۲۷ روزه
سلام پسرم ۴ ماه و ۲۷ روزشه.گاهی وقتا شیر خوردنی خودشو به عقب میکشه.یا میخوام بهش شیر بدم سرشو عقب میده و نق میزنه وگریه میکنه.شیرخشک گیگوز میدم با کمی هم شیر خودم.بالانمیاره.دفع هم داره روزی یک تا دوبار.ممکنه رفلاکس داشته باشه؟
- جایگزین شیرخشک آپتامیل پپتی
سلام آقای دکتر خسته نباشید بچم شش ماهشه شیر خشک پپتی۲ میخوره الان دیگ پیدا نمیشه ممنون میشم بگین چی میتونه بجای پپتی بخوره
- شیرخشک
دکتر ببخشید که باز میپرسم من اشتباه گفتم ۸ ماه بچه تموم شده ینی الان ۸ ماهو ۲ روزشه همین بیومیل ۲ مناسبه براش؟
- گرفتگیه صدا
سلام اقایه دکتر صدایه پسرمم ک سه ماهشه از صبح موقع داد زدن گرفته حال عمومیش خوبه علاعم سرماخوردگی هم نداده میشه دلیلشو بگین ،تشکر از شما
- سرماخوردگی نوزلد ۴ماهه
سلام وقتتون بخیر آقای دکتر پسرم ۳روزه وارد ۵ماهگی شده دوروزه سرماخورده ابریزش بینی با عطسه سرفه هم میکنه شبا بیشتره بردم دکتر یه قطره بینی داده بهش فقط ولی بچم هنوز سرفه میکنه چیکارکنم
- مدفوع نکردن نوزاد
سلام.نوزادم از وقتی بدنیااومدمدفوع نمیکنه.توی بیمارستان اومدن نگاه کردن گفتن مقعدش مشکلی نداره ویچیزی واردمقعدش کردن ک بلافاصله بعدش مدفوع کرد.الان۳۳روزشه وهنوزخودش نتونسته مدفوع کنه هرسه چهارروزیه تیکه کوچیک نبات روبراش شیاف میکنم ک بعدش خیلی مدفوع سبزرنگ وابکی میکنه.دکتربراش قطره پدی لاکت ولامتیکون وکولیف هم دادهامافایده ای نداره.دخترم خیلی زورمیزنه وجیغ میکشه امانمیتونه مدفوع کنه توروخداراهنمایی کنید
- فاویسم
با سلام چطور میشه فهمید نوزاد ما فاویسم داره؟هفت ماهشه
- مجاری اشک بسته و ریفلاکس معده
از ااار اارااررزرا
- تداخل قطره
سلام دخترم هفت ماه و نیمشه دکترش بش شربت زینک پلاس یوروویتال داده روزی 2/5سی سی .مرکز بهداشت بش قطره ویتامیکس، خوردن این دو باهم در روز اشکالی نداره . اخه هردو تقریبا ویتامین های مشابه بهم دارن
- رشد کم دور سر نوزاد
سلام دختر ۱۰ ماهه دارم، هنگام تولد ۳۵۰۰گرم، ۴۸ سانت قد و دور سر ۳۴سانت داشت ولی الان وزن ۸۶۰۰گرم، ۷۴سانت قد و دور سر ۴۳.۲ دارد، وزن و قد طبق نموداره اما دور سر ۴۳.۲ ساخته که طبق نمودار یک سانت کمتره، ماه پیش هم ۴۳ سانت بود، این موضوع نگرانم کرده،لطفا بفرمایید برای رسیدن به رشد نرمال طبق نمودار چکار کنم؟
- واکسن شش ماهگی و کرونا
سلام اقای دکتر واکسن شش ماهگی نوزاد من یکماه و نیم عقب افتاده. این تاخیر چه عواقبی داره؟
- موقع خواب
سلام وقت بخیردخترمن ۱۰ ماهه هست زمانی که میخوابه دست وپاهاش وجمع میکنه به طوری که به زورجداش میکنم الان پنج ماهه اینجوری میشه راهنمایی بفرمایید
- کم خوردن شیر مادر توسط نوزاد دوماهه
باسلام ممنون که وقت میزارید وسوال جواب میدن من نوزاد پنجاه روزه دارم دوهفته ای هست که کم شیر میخوره شبا سینمو نمیگیره ناگفته نمونه بچم کولیک داره وموقع پی پی زور میزنه که بهش پدی لاکت وکولیکز میدم که یکم بهتره واسه اینکه اروم بشه شیرمو میدوشیدم توشیشه میدادم میخورد چون نمیخوام عادت کنه شیشه ندادم البته سه شب بهش شیشه دادم بقیه شبا با هرار تا بدبختی بهش میدادم الان دیگه اونجوری هم نمیخوره فقط وقتی خیلی گرسنه میشه میخوره که طی روز سه چهار بار سینمو میگیره بچم سکسکه میکنه سرشو به عقب میده خرخر داره گاهی اوقات و یه کوچولو بالا میاره ابکی یا گاهی کم با پنیر نمیدونم چیه رفلاکسه یانه گریه بی تابی زیاد که نشه ساکت کرد نداره ممنون میشم راهنماییم کنید

