Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- بی اشتهایی
سلام آقای دکتر وقت بخیر نوزاد دخترم هشت ماه و نیمه شه حدودا یک هفته ایه تا میخوام بهش غذای کمکی بدم سرشو برمیگردونه و دهنشو قفل میکنه. تمایل به شیر خودم برا خوردن داره ولی شیرم از استرس کم شده. قطره هایی که مصرف میکنه فروس سولفات و ویوا کیدز هستش. هنوز هم دندون درنیاورده. خواستم لطف کنید راهنمایی کنید که چه کنم تمایلش بیشتر بشه به خوردن غذا و میوه و ... و اگر شما راه حلی برای افزایش شیر مادر دارید ممنون میشم بفرمایید. ضمنا من بچه اولمه و 42 سال هم سن دارم.
- گوشت
باسلام میتونم به دختر نه ماهه ام گوشت گوساله بدم ممنونم
- سلام دخترم سه ماه ونیمس درازمایش مدفوعشrbc1-2,wbc4-6ایانگران کنندس؟
- سلام پسر من 18 ماهشه تی داره و ابریزش بینی زیاد ایا شربت اموکسی سیلین 125 خوبهدمدت زیادی هست که ابریزش بینی داره
- شیر نخوردن در بیداری
سلام خسته نباشید ببخشید من دخترم الان ۵ماهشه اما از تقریبا دوماهگی دیگ تو بیداری شیر نخورد اول سر پا بش شیر میدادم اما دیگ اونجوریم نمیخوره باید بخابونمش بعد تو خاب بخوره اصلا تو بیداری نمیخوره مشکلی داره؟
- تزریق آمپول دگزا به کودک 22ماهه
آیا تزریق آمپول دگزا متازون به کودک 22ماهه بی خطر است
- نحوه مصرف شربت سفکسیم برای کودک پنج ماهه
- خس خس سينه
سلام آقاي دکتر دخترم 13روز پيش سرماخورد يعني اول سرفه هاي خشک داشت و بعد تب و آبريزش بيني برومش دکتر زاديتن دادن که بهتر نشد و بعداز چندروز سرفه هاش چرکي و خلط دار شديد شد خيلي اذيت شد و سينش صداي خس خس شديد ميداد دوباره بردم دکتر شربت زيترومکس خارجي دادن الان 3روز بهش ميدم شکرخدا خس خس خيلي کمتر شده اما هنوز پايداره آيا تا 5روز کامل شربت زيترومکس بدم خوب ميشه؟؟؟؟و اينکه اقاي دکتر ميتونم بچم رو حمام ببرم و سرش را بشوييم؟؟براي خس خس سينش حمام کردن و شستن موهايش و شستن تن و بدنش ايرادي ندارد؟؟
- شوربودن تعریق نوزاد
باسلام ببخشید من نوزاد ۱۱ماه دارم که به تازگی متوجه شدم عرق پسرم شور هستش وقتی توی اینترنت سرچ کردم مطالبی درمورد بیماریcfخوندم که خیلی نگرانم کرد وچونکه الان در اهواز شرایط کرونا خیلی وخیم شده نمیتونم بچمو بیرون ببرم برای همین میخواستم بدونم الان چیکار باید کرد راهی وجود داره که بدون آزمایش متوجه سلامتی پسرم بشم
- اسهال
سلام من دخترنه ماهه ای دارم4 روز اسهال داست بهش پدی لاکت دادم الان مدفوعش سفته ولی5 تا6 باردفع داشته حال عمومیش وشیرخوردنش خوبه شیرخشک نان اچ آ2 میخوره راهنمای میکنین
- نحوه مصرف قطره چشمی باکتی ۱۰ درصد
سلام دخترم ۱۲ ساله با وزن ۴۳ کیلوگرم هست روزی چند بار و چند قطره باید براش استفاده کنم
- سرفه های پی در پی
پسر هشت ساله ،سه سال پیش در بیمارستان بستری شد اما تو این سه سال پی در پی سرما میخوره وخوب می شه آبریزش زیادی داره عفونی هم هست دو بار هم از ریه عکسبرداری شده
- چند روز باید به کودک ۳.۵ ساله شربت سفکسیم ۱۰۰داد
- درمان سرفه در موقع غذا خوردن کودک ۸ماهه
سلام خسته نباشید پسرم ۸ماهشه موقع غذا خوردن سرفه میکنه بعضی وقتها هنگام سرفه استفراغ هم میکنه فقط وقت غذا خوردن اینجوری میشه علتش چیست
- افتادن ناخن
سلام پسر ۷ ساله دارم دوعدد از ناخنم انگشتدستش از انتها دارن ناخن جدید در می آورن ناخن قبلی به حالت این شده که ناخن بعد از رشت می افتد علت چیست ممنونم
- مدفوع نکردن کودک ۱۸ ماهه
سلام و عرض ادب جناب دکتر ببخشید یه سوال داشتم دختر من یک سال و نیم هست تقریبا و معمولا هر روز مدفوع داشت ولی الان حدود سه چهار روزه مدفوع نداشته. دیشب شیاف گلیسرین گذاشتم در حد دو تا بند انگشت خیلی کوچیکه مدفوع کرد و دیگه نکرد. به نظر شما چه کنم. وزنش ۱۰ کیلو هست و خوراکش بد نیست. نسبت به قبل کمتر سوپ و .. میخوره ولی بد نیست خوراکش
- واکسن ۱۸ ماهگی
سلام خسته نباشید امکان داره دو هفته بعد از واکسن ۱۸ ماهگی بچه تب کنه؟ پسرم دیروز از صبح تا شب تب خفیف داشت دیشب استامینوفن دادم تا امروز عصر خوب بود. از عصر دوباره تب کرده و شدیدتر از دیروزه. علایم دیگه ای نداره. امکان داره بعد از دوهفته از واکسن باشه؟؟
- قطره بینی
سلام اقای دکتر وقت بخیر پسرم سرماخفیف خورده اسپره بینیش اصن خوب نیس اسمش یادم نیس ک چی بود بی زحمت ی اسپر خوب بهم معرفی میکنین یکسال داره
- دانه های قرمز
سلام وقت بخیر. پسر هشت ماه و نیمه دارم. آلرژی به پروتئین گاوی داره و شیر مادر میخوره. دیشب از ساعت ۳ شب شروع به گریه های مداوم کرد. بهش ۱۰ قطره پدی لاکت دادیم و با ماشین دور زدیم بعد از نیم ساعت آروم تر شد و خوابید. اما تو خواب بی قراری می کنه. روزش آب انگور خورده بود. فکر می کنم به اون آلرژی شده. امروز رو شکمش و پشت کمر و زیر گردنش دونه های ریز زیرپوستی قرمز زده . یعنی آلرژی شده؟ بجز پدی لاکت چیزی هست بتونم بهش بدم؟ یا لازم نیست؟
- دوز مصرف سفیکسیم ۱۰۰ برای وزن۲۰ کیلو
دخترم ۶ و نیم ساله و ۲۰ کیلو هست گلوش کرده و دکتر سفکسیم ۱۰۰ هر ۱۲ ساعت ۴ سیسی دادن من بار اول رو اشتباها ۵ سیسی دادم برای ۱۲ ساعت بعد باید چیکار کنم و چند سیسی بدم

