Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- خونابه خشک دور دهان
سلام دکتر وقت بخیر دخترم ۷ ساله س دوروز صبح خونابه دور دهنش خشک هست آزمایش داده انعقعاد خون ۱۵ شده بجای ۱۳ علت چی میتونه باشه کمک کنید
- افتادن كودك هشت ماهه
امروز كودكم از روى گهوارش افتاد يكم كه گريه كرد اروم شدوخنديدو چهاردست وپا رفت ولى احساس ميكنم جلوى سرش يكم باد كرده علتش چيست
- امگا۳
ببخشید یک سوال دیگه هم داشتم امکانش هست برای بچه ۹ ساله قرص امگا۳ بدون جیوه معرفی کنید آخه روی امگا۳ کودکان نمینویسه بدون جیوه برای همین نمیدانم چه قرصی بگیرم.
- آلرژی
وقتی سرمامیخوره خس خس میکنه به زورنفس میکشه
- شیاف دیکلوفناک در آبله مرغان
سلام آقای دکتر.پسر ۶ ساله من مبتلا به آبله مرغان می باشد به جهت تب ۳۹ درجه یک بار فقط از شیاف دیکلوفناک استفاده کردیم در بقیه موارد استامینوفن استفاده کردیم.شنیده ام استعمال آسپرین برای تب آبله مرغان موجب بروز سندروم ری می شود آیا در مورد دیکلوفناک هم چنین هستش؟
- گرم مزاج بودن کودک
سلام خسته نباشید.کودک 6 ماه دارم که بدنش پوسته میشه و1 روز بعدش جوشهای قرمز درمیاد.وبی خودی ردش زیاد میشه .الانم پاهاش ورانهاش روگرفته دقیقا مثل ادرارسوختگیه .روزی دوبار که بدنشو باصابون میشورم ردش قرمزتر وآبدارترمیشه امااگرباشامپوبچه بشورم روی جوشهاخشک میشه انگاریه لایه پلاستیک روی جوشاروگرفته.کرم یا پمادزینگ اکسید میزنم بدتر میشه .20روزی هست که ایجوری شده قبلا فک میکردم ادرارسوختگیه امابعدبه این نتیجه رسیدم که نیست الانم دائم بازه هوای آزاد با یه کهنه روپاهاش .پوشک هم نمیکنمش بدنش گرمی داره 3 چهارباری براش حریره بادام دادم احساس میکنم بدترشده خواهش میکنم راهنمایی کنید ممنونم
- دوز مصرفی آزیترومایسین ۲۰۰ در کودک ۴ساله
دخترم یه ویروس گرفته که خودمون هم همینطور بودیم دو روز تب و گاهی هم تک سرفه..چون مسافرت بودم دسترسی به یه دکتر خوب نداشتم این داروها رو دادم البته الان تبش قطع شده ولی اسهاله...من از روز اول بهش شربت آزیترومایسین ۲۰۰ میدادم(ایرانی)میشه دور مصرفیشو شما هم بهم بگین اشتباه نکنم چون دکتر خودم گفتن یه ویروس جدیده...دخترم ۲۲کیلوس
- گرفتگی بینی و سرفه
سلام و خسته نباشید. پسرم سه سال و دو ماهشه. وزنش ۱۳ کیلو. الان یک هفته هست که آبریزش بینی و گرفتگی بینی داشت. بینیش صدا میداد و وقتی میخواست بخوابه انگار راه تنفسیش بسته هست. شربت کوریزان میدادم ولی خوب نشد. امشب یه بستنی خورد. نصفه شب تو خواب خیلی سرفه میکرد. از سرفه استفراغش گرفت یکم بالا اورد. چیکار کنم؟
- ابریزش بینی
سلام پسرم 8ماهشه ابریزش بینی داره میتونم بهش شربت سرماخوردگی کودکان پاک دارو بدم؟
- لرزیدن پای کودک
سلام کودک دوسال و سه ماهه ای دارم که سومین بار است در خواب پاهایش و دستهایش می لرزد سونو شکم کردم گفتن مشکلی ندارد لطفا راهنمایی ام کنید
- شربت اشتهاآور
دخترم یکساله هست و وزنش ۸ کیلو هست میل به غذانداره همش شیرمادربخوره. ۱)شربت زینگامان و مینا جویس بهش بدم؟ ۲)شیرپاستوریزه شروع کنم بهش بدم؟ ۳)دختر اولم هم ۷ سالشه ۱۹ کیلو هست اشتها آوراهم تو سوال ۱ به بهش بدم؟
- غدای کمکی
سلام آقای دکتر . بچه من امروز 5 ماهش تموم شد و وارد شش ماه شده البته واکسن شش ماهگی رو تزده هنوز 22 ام باید بزنه میخواستم بپرسم بدونم میتونم بیسکویت مادر و فرنی و یا پوره سیب زمینی شروع کنم؟
- شب ادراری
سلام.عذر میخوام پسر من تا ۳ سالگی شب ادراری داشت که یه مدت خوب شد بعد از یه مدت زمان پیش دبستانی هر شب ادرار میکرد تا اینکه شدیدا سرما خورد بعد از درمان سرما خوردگیش با آنتی بیوتیک فعلا چند شبه ادرار نمیکنه میشه عفونت ادراری داشته؟واینکه همیشه بدنش داغ بود این چند روز سرد شده
- مقدارسیفیکسیم برای کودک ۷ساله با وزن ۴۵کیلو
سلام پسرمن ۷سالشه با وزن ۴۵کیلو ب علت عفونت و سرفه های خفیف دکتر،شربت سیفیکسیم ۱۰۰تجویزکرد حالا مقدارش رو خواستم دقیق بدونم ک هر۱۲ساعت چندمیلی مصرف کنه.امپول پنی سیلینم زده.
- تیروییدکودک
باسلام پسرم الان ۳ ساله است مشکلی نداردبراچکاب ازمایش ازش گرفتن تیروییدش ۶بوده ایااین مشکلی داره یاطبیعی هست
- تب
سلام وقتتون بخیر پسر دوسالو نه ماه ای دارم که تب داره سرو بدنش داغ ولی دست و پاش سرده چن سی سی بهش شربت پارکید بدم و چن ساعت؟؟
- قرص
سلام آقاي دکتر من کودک 15ماهه دارم که خيلي شير خودمو ميخوره و کمتر غذا ميخوره من توي اين يکسالي به شدت لاغر شدم 9کيلو وزن کم کردم آيا ميشه قرص شيکوريدين که گياهيه براي اشتها و چاقي استفاده کنم؟؟ضرري براي بچه نداره؟؟نوشته در بارداري و شيردهي منع دارد شما چه مي گوييد؟؟
- تهوع صبحگاهی
با سلام.فرزندم در نوزادی رفلاکس داشتن و الان که پیش دبستانی میرود دوباره تهوع و بی اشتهایی شدید دارد وگاها بالا می آورد آیا نیاز هست دارو استفاده کند؟یا به مرور به صبح بیداری عادت میکند و خوب میشود
- تکامل
سلام آقای دکتر پسرم الان چهارده ماهشه اواخر هفته 35بدنیا اومد دوازده ماهگی وزنش 9300قدش 73دورسرش 46 بود از هفت ماهگی نشست ، هشت ،نه ماهگی سینه خیز و چهار دست وپا رفت ،یازده ماهگی به بعد دستشو به مبل و دیوار میگرفت و راه میرفت والان که تو چهارده ماهه راه میره درمورد حرف زدن از یازده ماهگی تا بحال فقط کلمه دده میگه و الان حرف هایی مثل ت ،ب و چیزهای نامفهوم میگه ،با انگشت اشاره هم زیاد اشاره میکنه من چندتا سوال دارم که خواهش میکنم مثل همیشه به من پاسخ بدین 1:رشد جسمی و حرکتی پسرم چطوره؟ 2:در مورد حرف زدنش مشکلی نداره ونیازی هست ببرم گفتار درمانی؟3:رشد ذهنی پسرم چطوره؟ وقتی بهش میگم سرسری سرشو تکون میده ؟کنترل تلویزیون میگیره جلو کانال عوض میکنه ،بهش میگم کلاغ پر کن انگشتشو میذاره رو زمین،چیزی رو بگیر و بده را میدونه،4:اینکه میگن بچه های نارس از نظر هوشی عقب تر و هوش کمتری نسبت به کودکان ترم دارن درسته ؟من خیلی نگرانم میگم نکنه خدای ناکرده پسرم اینجوری باشه 5:در حال حاضر پسر من با یک کودک چهارده ماهه ترم خیلی تفاوت داره میخوام بدونم به وضعیت یه بچه ترم رسیده؟ممنون میشم به سوالات من با بله و خیر جواب بدین چون همیشه درجواب سؤالات من میگین در دوسالگی نرمال میشه و به بقیه میرسه ومن جواب سوالاتم را نمیگیرم ، بازم ممنون
- قلب در پسر ۱۳ ساله
سلام پسر من حدود یک ماه هست که قلبش درد میکنه تازگی ها میگه وقتی نفس میکشم پایین قلبم در میکنه و میگه انگار. بقضی در گلوش داره علت ش چی میتونه باشه

