Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- آبریزش بینی
با عرض سلام و خدا قوت آقای دکتر نوزاد دو ماه و نیمه دارم یک هفته است آبریزش بینی دارد قطره کلراید سدیم و پماد آ د برای بینی استفاده کردم بهتر نشد الان دو روز سرفه های خلط دار میکند و آبریزش بینی اش بدتر شده است ممنون میشوم راهنمایی بفرمایید
- یبوست نوزاد دوماهه
سلام جناب دکتر عزیز،پسر من دوماهه است،و الان یک ماهه هر چهار پنج روز یکبار مدفوع داره،و شیر خودمو میخوره،تو این بازه یک ماهه رفتیم شمال،و اونجا روزی پنج شیش بار دسشویی میکرد،از روزی که برگشتیم شهرمون باز هر پنج روز یکبار مدفوع داره،ایا جای نگرانی است؟
- سروصدا روده
سلام دکتر جان ضمن سپاس از صبروحوصله و بذل عنایت جنابعالی نوزاد ۵۳روزه دختر داریم که برای درمان سرما خوردگی شربت آموکسی کلاووشربت پلارژین تجویز شده که باعث دفع زیاد مدفوع میشه .احساس میشه شکمش سرو صدا میکنه وپودر کیمو بلاک ۵ مصرف میکنه
- وول خورد نوزاد
سلام اقای دکتر ،پسر من تازه رفته ۴ماهگی،تقریبا از دو ماهگی اینطوریه...توی خواب نزدیک صبح ک میشه همش پیچ و تاب میخوره همش دست و پا میزنه اینطرف اونطرف میشه سرشو همش چپو راست تکون میده ،خیلی نگرانم اینجور مواقع بغلش ک میکنم اروم تر میشه و مجبورم بذارمش تو گهواره همش هلش بدم تا اروم بخوابه .درضمن مشکل رفلاکس پنهان هم داره و داروی پدی لاکت و امپرازول هم بهش میدم
- دور سر نوزاد
سلام پسرم ۶ماه وبیست روزش هست دورسرش ۴۷هست ایا مشکلی دارد؟
- استفراغ نوزاد6ماهه
سلام ببخشید پسرمن 6ماهشه وامروز اولین بار هست که غذا حریره برنج با شیر گیگوز درست کردیم وسه قاشق مربا خوری به او دادیم وبعداز یک ساعت استفراغ کرد اون هم چند مرتبه میخواستم ببینم علتش چیه آیا طبیعیه یا نه؟
- شربت استامینوفن سوسپانسیون پاراکید
پسرم ۴ماهش هست و واکسن زده شربت استامینوفن گرفتم نمیدونم چه مقدار بدم چون قبلا قطره دادم الان داروخانه شربت بهم داد لطفا راهنمایی کنید وزنش ۸.۵ هست ممنووون
- شربت
سلام . بچم کولیک داره دکتر گفتن روزی 30 قطره در سه وعده شربت کولیک ایزبهش بدم . الان دوردز چون شبها بی تابی میگرد گریپ میچر هم تجویز کردن که البته گفتن اگه خیلی بی تابی میکنه بهش بدین . دیشب بهش دادم ولی 10قطره کولیک ایز رو ندادم . میخواستم بپرسم همینکار درسته یا کولیک ایز هم باید بدم؟واینکه گریپ میچر خواب آوره؟
- تب
آیا شیافت 125 برای کودک زیر یک سال ضرر دارد؟
- دارو
با سلام اقای دکتر نوزادی دارم گه دو روز دیکر ده ماهش تمام میشود وچون خسخس سینه داشت او را به دکتر بردم وکفت خسخس سینه اش به خاطر حساسیت است وفقط سیتریزین به او داد یک قاشق مربا خوری صبح یکی شب وگفت تا چهار روز صبح وشب از چهار روز به بعد فقط شبها به او بدهم تا ده روز اقای دکتر ایا تا ده روز عوارضی برای نوزاد ایجاد نمیگند وایا به غیر از سیچریزین شربت بهتر دیکری برای حساسیت پوزاد ده ماهه وجود ندارد با تشگر
- سرفه
سلام وقت بخیر بچه سه روزه دارم از روز دوم عق میزنه و روز سوم هم از صبح چهار بار سرفه کرده بنظرتو سرما خورده ؟ممنون از شما
- آهن
سلام وقت بخیر، وزن نوزاد چهارماهه من الان دو برابر وزن تولد شده و بیشتر شیرخشک مصرف میکنه و حدود دو الی سه بار در روز شیر مادر، پزشک خودش گفته که روزانه قطره آهن لیپوزوفر به میزان ۱۵ قطره شروع بشه، به نظر شما هم زمان شروع درسته؟ شیرخشک گیگوز مصرف میکنه
- رفلاکس و حساسیت به لاکتوز و فاویسم در نوزادان
سلام پسر یک ماهش هست وقتی شیر خودم رو میخورد اسهال داشت و تو هفته سوم بردم دکتر وزن ااضافه نکرده بود تا اینکه فهمیدیم به لاکتوز شیر حساسیت داره الان داره شیر بدون لاکتوز میخوره مجبور شدم شیر خودم رو قطع کنم تا اسهالش بند اومد تا کی باید شیر خشک بذون لاکتوز بخوره شیر نان آال۱۱۰استفاده میکنه
- خارجشدن چرک از واکسن چهار ماهگی
سلام خسته نباشید،من دخترم ۸ اردیبهشت واکسن ۴ماهگی زده و الان۲۰اردیبهشت هست ،جای تزریق واکسن هم تورم و قرمزی داره هم دستش میزنم گرم هست ،الان از همون نقطه تزریق واکسن پای چپش تا یکم فشار میدم چرک میزنه بیرون و همینجور ادامه داره و تخلیه کامل نمیشه فقط اون تورم و سفتی پاش یکم کوچیکتر شده.مشکل چیه؟ چکار میتونم بکنم،خطرناک نیست؟ اللن یک هفته هست اینطوریه دیگه میترسم میخوام نشون پزشک بدم گفتم اول سوالی بپرسم
- گرفتگی بینی
سلام خسته نباشید اقای دکتر.پسرم تازه رفته ۶ماهگی الان ۱ماهه دماغش میگیره قطره سدیم کلرید میزنم ۱،۲ساعت جواب میده بازم میگیره .از دماغ نمیتونه خب نفس بکشه چیکار کنم.
- در رابطه با شیردهی نوزاد
دخترم وقتی به دنیا آمد نارس به دنیا آمد،وزنش دو کیلو وهشتاد کیلو گرم بود وزنش کم بود ،دکتر واسش شیر اپتامیل پی دی اف نوشت ،حالا ۴۸ روز به دنیا آمده وزنش شده سه کیلو ونهصد شده ،در کنار شیر اپتامیل پی دی اف شیر مادرشوهم می خوره ولی شیر مادرش زیاد نیست ،حالا با توجه به اینکه شیر اپتامیل پی دی اف به سختی گیر میاد ما هم شهرستان هستیم ایا میشه یه شیر دیگه جایگزین کنیم ؟
- اپتامیل اچ آ
سلام و خسته نباشید به آقای دکتر گرامی .من دخترم ماه پنجم هستش .من از چهارماهگی به عنوان کمکی طبق نظر دکتر شیر خشک اپتامیل اچ آ اونم دوبار در روز میدم .البته با خوردن شیر من باد شکم و یک روز در میان کار میکند .دلیل اینکه هر بار با دادن شیر خشک اچ آ شکم دخترم کار میکند چیست .آیا مشکلی هست .البته من به دکتر گفتم سه ماهگی به شیر گاو حساس هست این شیر خشک نوشت .البته دوست دارد اما هر وقت میخوره شکمش کار میکنه .آیا ادامه بدم یا نه همون شیر خودم بدم .با تشکر راهنمایی کنید
- کم شدن ادرار
سلام وقت بخیر چن روزی میشه ادرار دخترم کم شده و رنگ ادرارش زرد مایل به قهوه ای شده به طوری که رنگش روی پوشک میمونه دخترم چهار ماهشه چکار کنم
- مالیدن بینی وگوش نوزاددوماهه
سلام دخترم دوماهه است گوش وبینی خیلی میماله شبهاخواب نداره همه اش گریه میکنه
- التهاب نوک سینه
سلام وقت بخیر.پسرمن ۱۰ماهشه ازدوسه ماهگی اگزماداره .روی صورت وسینه وپاهاش الان دوروزه روی سینش دست زدم انگاریه غده زیرشه امروز نگاش کردم دورش قرمزشده ویه جوش چرکی کنار سینش زده نگران شدم این چیه وچکارمیتونم تاقبل دکتربردن براس انجام بدم

