Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سرماخوردگی های مداوم کودکان
باسلام و خسته نباشید. سوال بنده این بود که امسال پسر من که ۷سالشه فاصله بین دو سرماخوردگی ۵ روز طول نمیکشه و حجم زیادی آنتی بیوتیک هم مینویسن. حتی اینبار براش پنی سیلین هم تجویز کردن و بعد دوباره مریض شد. الانم سرفه های خلط دار داره . میخواستم ببینم برا تقویت سیستم ایمنی چکار میشه کرد؟
- بوی دهن کودک
سلام دکترپسرم۱۱سالشه دندوناش بیشترش خرابه خوراکشم خوبه ولی نمیدونم چراانقدبوی دهنش میادخیلی بو بدی میده وهمیشه بومیده یعنی علت بوی دنش میشه خرابی دندوناش باشه میشه دارویی برای عفونتش معرفی کنیدبراش بگیدم اجرتون باخداممنون ازراهنماییتون
- کودک 2 ساله
با سلام دخترم 25 ماههشه میخواستم بدونم دیگه لازم نیست قطره اهن و مولتی ویتامین بهش بدم. البته هتوز سشیر مادر میخوره ولی اصلا شیر چاستوریزه نمی خوره فقط بستنی میخوره و با تشکر
- تب کودک
سلام برای تب کودک دو سال و نیمه امپول اپوتل میتونیم بزنیم چون با شربت و شیاف پایین نمیاد دکتر دگزا نوشته ولی از عوارض ان میترسم
- مقدار دوز سوسپانسیون ۱۲۵ آموکسی سیلین
سلام وقت بخیر دخترم ۱۵ ماه با وزن ۱۱ کیلو میباشد سوسپانسیون اموکسی سیلین ۱۲۵ دوز مصرفی را دکتر روی جعبه نوشته بود و دور انداخته شد مقدار مصرف چگونه باشد
- واکسن آبله مرغان
سلام وقت بخیر و سپاس از سایت پرمحتواتون. جناب دکتر بنده دو دختر ۱ ماهه و ۵ ساله دارم و قصد دارم برای آنها واکسن آبله مرغان و پرونار تزریق کنم ممنون میشم واکسن رو معرفی کنید و بفرمایید واکسن آبله برای فرزند بزرگ ترم رو در چه سنی میتونم تزریق کنم؟ ایرادی نداره هردو فرزندم باهم واکسینه شوند؟کلا میخواستم در این زمینه راهنمایی بفرمایید.سپاس
- غذا
سلام واحترام.پسرم ۱۹ماهشه.صبح حدود ۶یا۷بیدارمیشه ولی خواب آلو..صبحانه نمیخوره منم شیرخشک بهش میدم..ایاشیرخشک ب عنوان صبحانه حساب میشه؟
- اسهال پسر بچه 14 ماهه
سلام و وقت بخیر، پسرم امروز 14 ماهه شده و ما در چکاپ یکسالگی پسرم که تقریبا 13 ماهگی جوابش اومد متوجه شدیم کمی کم خون هست بعد دکتر گفت قطره آهن لیپوزوفر آبی رو جای یک سی سی به یک و نیم سی سی افزایش بدید و از همون زمان چون من باردار بودم از شیر گرفتم و دیگه کامل پسرم شیر خشکی شد و دقیقا از همون 13 ماهگی ما به جای شیر خشک نان 2 شروع کردیم شیر خشک نان بالای یکسال اوپتی پرو رو که میزان آهنش بیشتر هست رو شروع کردیم یعنی این 3 تغییر اساسی در 13 ماهگی پسرم اتفاق افتاد و از همون موقع مدفوع پسرم شل و آبکی شد به طوری که هفته گذشته کاملا آبکی و تیره رنگ (سبز تیره) شده بود که بردم دکتر گفت به آهن واکنش نشون داده و کلا 1.قطره هاش رو حذف کرد هم آهن و هم آد رو قطع کرد و 2.گفت شیر خشک بدون لاکتوز بدید 3. گفتن غذا فقط ماست و دوغ و موز و سوپ بدید 4.دارو زینک سولفات، پدی لاک، کیدی لاک، شربت سفکسیم داد. که شیر خشک رو نخورد و ما مجبور شدیم شیر خودش رو بدیم و تا دیروز رنگ مدفوعش خوب شده اما هنوز آبکی و دوباره دکتر بردم گفت تا شیر بدون لاکتوز ندید راه چاره نداره :( یه برند دیگه شیر گرفتم به سختی یکم خورد.. چاره چیه ؟ دارو هارو تاکی ادامه بدم؟ به نظرتون نان 2 بدم مشکل برطرف میشه؟ یا نان دو فقط برای زیر یکساله؟ قطره آهنشو از چه زمانی شروع کنم؟ تورو خدا راهنماییم کنید الان بچه یک ماهه این وضعیت رو داره
- بزرگ بودن سینه
سلام بچم ۲سالشه یکی از سینه هاش بزرگتر از دیگری بچم دختر آیا لازمه پیگیری کنم؟
- بوی تند عرق دختر 6ساله
سلام آقای دکتر وقت بخیر
ببخشید یه سوال داشتم..
من یه دختر 6 ساله دارم که از حدود یک سال پیش عرق زیر بغلش بوی تندی میده. زیاد سرما میخوره و عفونتهای شدید گلو زیاد داشته.
از وقتی اینطور شد که لوزه هاش یه خرده بزرگ شد....
میشه راهنمایی ام کنید دلیل و درمانش را. ممنون - سلام پسرم فاویسم داره تبش ۴۰ هستش میتونم از شیاف ۱۲۵ استفاده کنم ممنون میشم زود جواب بدی
سلام پسرم فاویسم داره تبش ۴۰ هستش میتونم از شیاف ۱۲۵ استفاده کنم ممنون میشم زود جواب بدی
- مقدار مصرف سفکسیم
پسرم 8ساله با وزن 26چقدر باید از شربت استفاده کند
- هسته الو ساه
سلام پسرم امروز تو باغ بودیم هسته الو سیاه قورت داد باید چیکار کنم، ۱ سال و نیم هستش؟؟
- تیروئید
سلام دخترم 5 سالشه آزمایش تیروئید ازش گرفتن مقدارt3 و t4نرمال ولی tsh برابر 4/830در حالی میزان نرمال باید بین 58 صدم _4/53هستش آیا لازمه میزان تحت درمان باشه وآیا این عدد که کمی بالاست نشانه اینکه دخترم تیروئید داره ؟؟؟
- خروسک
سلام پسرم صداش یکم گرفته بودوقتی گریه میکردصدابدی می اومد بردم دکترمیگ خروسک گرفته امپول دگزا زد وشربت سیتریزین گل بنفشه داد خوبه بنظرتون
- سلام پسرم تب و دل درد دارد لطف راهنمای کنید
سلام جناب آقای دکتر شب بخیر.ببخشید پسرم ۶ ساله هست ،صبح میگفت دل درد دارم ولی عصر تب کرد ۳۸ونیم . دکتر عمومی بردیم شربت سفیکسیم ۱۰۰ و شربت استامینوفن داده ولی تبش پایین نماید ،ببخشید شربت سفیکسیم را میشه ۱۲ ساعت داد؟ یا چکار کنیم که تب پایین بیاد.خدا خیرتون بده
- سلام ببخشید بچه من ۳سالش تازه پرشده تب کرده بردیمش دکتر سرم وامپول داخل سرم زدن وشربت پروفن ونیوتادین وازیترومایسین دادن اماالان دوبارا تب ولرز کرده چیکارکنم
- مریضی کودک یه ساله
سلام پسر یک ساله ام سرفه خلط دار میزنه دکتر نبردم بهش سفکسیم ۱۲۵ میدم یه سی سی خواستم ببینم مشکل نداره
- مدفوع زیاد
سلام خسته نباشید. پسر من اخر ماه دو ساله میشه و مدتی هست که تعداد مدفوع کردنش به۷بار در روز هم رسیده و هربار هم بسیار کم دفع می کنه.مدفوع هم عادیه نه سفته و نه خونی فقط ممکنه روده هاش مشکل داشته باشن با به خاطر درد هنگام دفع این جور شده باشه؟ به تجویز دکتر سفیکسیم دادم اما خوب نشد
- سلام آقای دکتر برای سرفه کودکان کدام شربت خوب

