Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- تب نوزاد
سلام وقت بخیر.ببخشید دخترم۸ماهشه و از۳روز پیش تبکرد و بیقرار بود و بدنش دردمیکرد وگوشاشو همش میکشه و فقط گریه میکنه،بردم دکتر بهش آزیترومایسین وایبوپروفن و نئوتادین دادن ولی امروز که۳روژ میشه که دارو مصرف میکنه هیچ تغییری تو حالاتش و تبش ایجاد نشده و شب دوباره تب کرد و بدن درد شدید داشت و همش به خودش میپیچید تا اینکه یک سوم شیاف دیکلوفناک۵۰زدم و کمی آروم شد.چیکارکنم؟همین روال دارو هارو ادامه بدم یا آنتی بیوتیک قویتر بدم.اینم بگم که خواهر بزرگترش هفته پیش آنفولانزا گرفته بود وهمه این علائمو داشت.چیکارکنم دختر۸ماهم زود خوب بشه؟خیلی اذیت میشه
- ورم چشم و لپ سمت چپ نوزاد
سلام علیکم دکتر ببخشید دخترم بیست روزشه و سه روزه که چشم و لپ سمت چپش باد کرده تب نداره بی قرار و بی حالم نیست به غیر از شیر مادر و کمی شیر خشک و قطره AD چیز دیگه ای بهش نمیدیم فقط دو بار به توصیه عطار برای پیشگیری از نفخ به روش دستوری مناسب بهش ترنجبین دادیم توصیه شما چیه ؟
- ختنه
سلام. پسرمن ۹ اسفند واکسن ۴ماهگی داره. میخواستم ببینم ۷ اسفند میتونم ختنه ش کنم یا بعد واکسنش ختنه کنیم؟ اگر بعد واکسن باید باشه چقدر بعد از واکسن؟
- تب سر کودک
دخترم هشت ماهشه سرش تب داره......ولی بدنش نه....هر آزمایشیم دادیم کاملا سالمه.....فقط شربت کوتریکسول دادن.....ایموانس و آهن فرامکس....ونصف آمپول d.....وقتی میخوابه یا شیر میخوره سرش هم خنک میشه....استامینوفن و بروفن هم پایینش نیاورد قطعش کردیم....ـلطفا نظرتونو بفرمایید که مشکلش چیه...سپاس
- دیدن کارتون
سلام من دخترم هفت ماهشه واسش کارتون آموزشی موزیکال میذارم خیلی حس خوبی پیدا میکنه که یکی از دوستان گفتن کودک زیر دو سال نباید تلویزیون ببیند راهنماییم میکنید
- واکسن
سلام وقتتون بخیر..سوال من این فرزندم واکسن یکسالگی داره باید امروز میزدم اما به علت آلودگی هوا بهداشت تعطیل بود ..گفتم ببینم چند روز تاخیر مشکلی ندارد
- برفک دهان
سلام دخترم دهانش ولبش سفیدک زده نیستاتین گفتین مصرف کنم براش صداش گرفته ممکنه از برفک دهانش باشه و چه دارویی مصرف کنم برا گرفتگی صداش
- ازمایش
باسلام نوزاد دختر۶ماهم عفونت ادرار دلشت WBC10-12بود یک هفته سفکسبم ۱۰۰روزی ۲ccب مدت ۱هفته استفاده کردبعد ۴روز مجدد ازمایش دلدیم الانWBC۴-۶باید چکارکتیم؟
- رنگ سبزمدفوع
سلام پسرمن ۳ماهشه مدفوعش سبزه است علتش چیست؟؟؟
- چقد اموکسی سیلن به نوزاد 4 ماهه بدیم
بچم 4ماهشه و سرفه خلط دار داره براش اموکسی سیلین اوردم چقد باید بهش بدم
- کنده شدن ناخن
زیرناخنش انگار هوا وارد شده وامروز در حال کنده شدن هست
- آلو بخارا
با سلام و خداقوت نوزاد هفت ماهه ی من یبوست شدید گرفته دوبار بهش سرلاک برنج دادم میتونم بهش آلو بخارا بدم؟؟؟ چگونه باید بهش بدهیم?
- نفخ نوزاد
سلام کودک من فقط ازشیرخشک تغذیه میکنه5ماهشه شیرخشکشوبادستوردکترعوض کردم ولی بیرون رویش یکم بیشترشده ایامشکلی نیست
- برآمدگی استخوانی پشت سر
نوزاد ۱۴ روزه ام از بدو تولد پشت سرش یک برآمدگی استخوانی و سفت دارد،طبیعی و نرمال است یا خیر؟ پزشک اطفال نشون دادم گفت اشکالی ندارد.
- شیردهی
سلام آقای دکتر تا چه ماهی در دوران شیردهی نباید گوشت گاو مصرف بشه ؟ اگه بستنی خورده باشم ولی بچه واکنش بدی نشون نداده باشه بازم باید از خوردن لبنیات جلوگیری کرد؟
- تغذیه نوزاد هفت ماهه
با عرض سلام خدمت دکتر گرامی
نوزاد من نزدیک به دوازده روز است که وارد هفت ماهگی شده است. در طول این دوازده روز حریره ی بادام به او داده ام. آیا من میتوانم فرنی با شیر را این ماه به او بدهم؟ و آیا باید از شیر گاو استفاده کنم یا شیر پاستوریزه؟
با تشکر از راهنمایی شما
- بیسکویت
سلام آقای دکتر خسته نباشید آیا میتونم به نوزاد که تازه وارد هفته ی دوم هفت ماهگی شده بیسکویت مادر بدم با تشکر
- مصرف دو شربت کتوتیفن و دیفن هیدرامین
سلام. ایا مصرف دو شربت زادیتن و دیفن هیدرامین باهم به فاصله ۴ ساعت از هم برای نوزاد ۱۵ ماهه( به اندازه یک سی سی) خطرناکه؟ خانومم داره دیوانه میشه( میگه قبلا شنیده بودم خطرناکه)
- قطره آهن و مولتی ویتامین
با سلام خدمت دکتر کرم بین نوزادی دارم که پنج روز است که وارد هفت ماهگی شده است وبه قطره ی آهن ومولتی ویتامین حساسیت دارد وخسخس سینه پیدا میکند آیا شما میتوانید قطره ای را به من معرفی کنید که حاوی آهن ومولتی ویتامین باشد وبا فرزند من سازگار باشد؟
- سرماخوردگی
سلام کودک یکساله دارم سرماخورده آبریزش بینی وسرفه های شدید داره چه دارویی بدم

