Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- غذای کمکی
سلام دکترازکحابفهمیم که باید غذای کمکی رو شرووع کنیم میشه زودتراز۶ماهکی شروع کزد واینکه با چ چیزی شروع کنیم برای وزن گیزی بهتر
- افتادن از رو مبل
بچه ۵ ماهه از روی مبل رو فرش افتاد ارتفاع تقریبی ۵۰ یا ۶۰ سانتی متر
- مغز و اعصاب نوزادان
نوزادم ۲ روزش که بود یهو برایش رفت بالا رسید به ۳۰ ب۵د بیمارستان گذاشتن تو دستگاه اومد تا ۲۷ دیدن خیلی اثر نداره خونشو عوض کردن الان نگرانم روی مغزش اثر نگذاشته باشه
- سلام دخترم دوماهه دکتر لوراتادین داد بهش بدم خودم شک دارم
- سلام خدمت داکتر صاحب محترم،طفل نوزادم بسیار زور وضرب میکند در هنگام دستشو کردن
علت زور وضرب کردن اطفال نوزاد درهنگام دستشوی کردن
- سلام خسته نباشيد
.نوزاد من به خاطر مشکل اى يو جى ار با وزن 1600 به دنيا اومد امروز که دو ماهه شده وزنش 3 کيلو. به نظر شما تا الان خوب وزن گرفته.در ضمن با تجويز پزشک روزى 30 سى سى شير خشک نان ميدم.ميخواستم بدونم در اينده مشکلى براى اين نوزادان وجود داره
- میزان مصرف شربت سفکسیم
سلام وقت بخیر دخترم ۹ ماهشه دکتر براش شربت سفکسیم ۱۰۰ نوشته اما دستورش نداده چه میزان باید بهش بدم. ۱۰ کیلو هم وزن داره
- یبوست نوزاد ۴ماهه
سلام. دخترم آخر ۴ماهگی هست ۳روزه یبوست داره شیر خوردم رو میخوره قطره بایو لاکت هم مصرف میکنم. میشه آبمیوه بهش بدم .ممنونم
- نرمی حنجره نوزاد
پسرم نرمی حنجره داره من چند نفرو دیدم گفت تا۶ ماه خوب شدن ایا ممکنه پسرمنم خوب بشه تا ۶ ماهگی تازه رفته تو۶ ماه
- قطره نیستاتین
سلام نوزاد پسر دوماهو نیمه دارم که فاویسم داره برفک دهان داره چقدر باید قطره نیستاتین بدم در روز چند فطره
- واکسن دوماهگی
سلام من دو روز دیگه واکسن دوماهگی پسرم رو باید بزنم خیلی استرس دارم باید قبل وبعد از واکسن چیکارکنم، آیا لازمه قبلش قطره استامینوفن بدم؟ وبعد از واکسن برای درد وتب چکاری انجام بدم که پسرم اذیت نشه، باتشکر
- خس خس سینه
سلام وقت بخیر پسرم۵ماهش انگار سینش خس خس میکنه بعدیکم شیرک میریزه انگار غلیظ یکم ی یک هفته پیش سرفه وعطسه داشت قطره پلارژین دادم سرفش بهتر شد ولی الان چندروز این حالتیه
- تب
سلام آقای دکتردخترم پنج ماهشه تبش ۳۷.۵_۳۸آیاتبش بالاس ببخشیدتب چندباشه بالاس ونیازبه معاینه داره لطفاراهنمایم کنیدممنون میشم
- سرماخوردگی
سلام پسرم سه ماه و ۷ روزشه تب و ابربزش بینی داره استامینیفون بهش میدم . میشه شربت سرماخوردگی بهش بدم چه شربتی بدرم خوب بشه
- دارو
با سلام اقایی دکتر ایا سرما خوردگی کودکان وسیتریزین برای نوزاد ده ماهه ضرر ندارد چون در بروشور ان دو دارو امده که زیر دو سال استفاده نشود ولی پزشک ان را به نوزاد میدهد چیکار کنم ان دارو را میتوان با خیال راحت به نوزاد داد یا نه با تشکر
- خرما
سلام وقت بخیر دختر هفت ماهه ای دارم که چند روزه خرما و سرلاک خرما میخوره وسط پاش جوش دون دون قرمز زده هر چی پماد آد و کالاندولا میزنم خوب نمیشه علتش میتونه حساسیت به خرما باشه
- اوتیسم
سلام
نوزادم 6 ماهو 18 روزشه
تا الان رو زمین میغلطه، میتونه بشینه، سینه خیز میره، برای گرفتن اسباب بازیاش تلاش میکنه، ارتباط چشمی داره، تازگیا به یه سری صداها یا کلمات یا حتی صدای آشناها حساس شده بشنوه به طرفشون برمیگرده، به طرف صداهای مختلف برمیگرده، اگه وسیله ای که دستشه بگیری گریه میکنه، به آهنگها هم گوش میده و دوسشون داره، ولی وقتی اسمشو صدا میزنم برنمیگرده انگار اسمشو نمیشناسه، یا اگه خیلی سرگرم بازی بشه و حواسش نباشه زیاد عکس العمل نشون نمیده مگر اینکه صدای غیر عادی بشنوه
ولی در کل عکس العملش نسبت به صداها خیلی خوبه و اینو میدونم که از نظر شنوایی هم هیچ مشکلی نداره.
یعنی اینا نشونه اینه که این نوزاد به اوتیسم مبتلاست! درحالیکه نشونه دیگه نداره، صرفا اسمشو نمیشناسه - سلام
نوزادم 20 روزست عطسه میکنه و سرفه های کوچولو هرازگاهم تب میکنه چن روز پیش به خاطر زردی ای که داشت توبیمارستان بستری بود حالاهم میترسم سرما خورده باشه منتها به خاطر وضعیته قبلیش میترسم زیاد گرم نگهش دارم میترسم زردی ش برگرده میشه نحوه مراقبت ودرمانشو توضیح میدین
- وزن
سلام آقای دکتر من نوزاد ۱۲۲ روزه دارم که وزنش ۶کیلو و ۱۵۰ ماه قبل کم وزن گرفت نمیدونم بخاطر شیطنت و کم شیر خوردن یا شیر من کافی نیست آزمایش مدفوع هم دادم مشکلی نبود وزن طبیعیش پایان ۴ماهگی باید ۶کیلو ۴۰۰ میبود اما ۲۵۰ گرم کم داره چرا دکتر؟چیکار کنم؟غذای خودمو بیشتر کنم که بچه سیر بشه؟
- مدفوع نوزاد
مدفوع دخترم زرد خیلی کمرنگ شده تو ۵ ماه مولتی ویتامین میخره وشیر خودمو علت چیه

