Please login or Register to submit your answer
Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- گریپ واتر خارجی
با عرض سلام و درود خدمت دکتر عزیز. نوزاد من دو ماه و نیمه است.. یک شیشه گریپ واتر از کویت برامون فرستادن. و خیلی تعریف میکنند از کیفیت این شربت برای درمان کولیک بچه. خواستم بدونم شما هم این شربت رو تایید میفرمایید؟ با تشکر فراوان
- کج شدن لب نوزاد
سلام علیکم اقای دکتر خسته نباشید ببخشید ازموقعی که بچم به دنیا امدیک عدد دندان داشت ویکی هم داخل لثه بود قشنگ دیده میشد الان که 4ماهست دوتا داندان دارد و لبش را موقل خنده و گریه شدید کج میکند ولی موقع لبخند زدن نه ایا مشکلی دارداگر راه درمانی دارد تورو خدا جواب دهید خیلی نگرانم
- محل تزریق واکسن
سلام آقای دکتر. نوزادی دوماهه دارم که تحت نظر شما میباشد . واکسن دوماهگی را دوازدهم تزریق کردیم . محل تزریق سفت و گوله شده . آیا نیاز به اقدامی هست ؟.مرسی از پاسخگویی
- نوزاد۱۱ماهه
با سلام آقای دکتر بچه من ۱۱ماهشه از امروز صبح سرفه میکنه با آبریزش بینی. وقتی سرفه میکنه بالا میاره بعد قورت میده. خیلی بی تاب و بیقراری میکنه چی براش خوبه؟اصلا هیچی نمیخوره ورنمیخوابه
- بیقراری نوزاد وسرماخوردگی
سلام.بچم 40روزشه و 4/5کیلو. عتصه وسرفه میزنه و گرفتگی بینی با رنگ سبز و دو روزه بیقراری میکنه و گریه میکنه فکر کنم احساس درد میکنه آیا میشه قطره استامینوفن بهش داد؟البته برا فخ قطره بهش میدیم و ترنجبین
- غذای کمکی
سلام وقت بخیر. نوزادی دارم تو ده ماه هست و آلرژی به پروتئین گاوی داره. اما علاوه بر اون به چیزهای دیگه مثل تخم مرغ و انگور و توت فرنگی و... هم آلرژی داره. تخم بلددچین رو از کی میتونه شروع کنه؟ ممکنه به اونم آلرژی داشته باشه؟
- تب
سلام دکترپسرم۸ماهشه باقطره استامینفن ۳روزه تبش پایین نمیادمیتونم ازشیاف استفاده کنم؟ازچه شیافی استفاده کنم؟
- تغذیه کودک رفلاکسی
تغذیه کودک با ترکیب آپتامیل پپتی 1 و آپتامیل 1 انجام میشود،دوقلو هستن -سن دوقلو دختر 7ماه تمام شده. با توجه به اینکه پپتی1 در داروخانه ها موجود نمیباشد جایگیزین برای برطرف شدن حالت رفلکس چه چیزی رو پیشنهاد میفرمایید که موثر باشد. با تشکر
- آیا پودر حشره کش دراز مدت باعث بیماری خطرناک مثل سرطان میشه؟
سلام، آیا استفاده از پودر حشره کش در دراز مدت ودر آینده تاثیر میزاره؟ آیا پودر حشره کش در دراز مدت باعث بیماری خطرناک مثل سرطان میشه؟ ایا استفاده از پودر حشره کش در منزل و برخورد آن با دست و پا خطرناک؟ خیلی نگرانم چون نوزاد ۳۸ روزه دارم و متاسفانه همسرم نسبت به رعایت نکات ایمنی بی خیال و من حساس شدم چون چند روز پیش تو آشپزخونه کنار آبچکان روی سینک و روی سرامیک پودر حشره کش ریخت ی بخشی از پذیرایی هم پودر حشره کش ریخت و ناخودآگاه با پوست در تماس بود و من میترسم خطرناک باشه چون موقع پاک کردنشون هم با دستم و پاهام برخورد داشت و حدود یک هفته میشد که پودر حشره کش در محیط مونده بود چون همسرم نمیزاشت حشره کش پودری رو پاک کنم و حتی موقع پاشیدن پودر دستش رو به گوشیم زد و دقیق نمیدونم دیگه دستش با کجاها برخورد داشت من نگران شدم ممکنه در آینده تاثیر بزاره رو بدنمون؟ نوزاد شیرخوار دارم شیر خودمو میخوره میترسم خطرناک باشه و خیلی نگرانم.
- تغذیه
با سلام خدمت اقای دکتر نوزاد ی دارم که هشت روز است واردهشت ماهگی شده هر موقع ای که یک تکه نان به دست او میدهیم استفراغ میکند و اصلا نمیتواند بخورد چگونه میتوانیم او را به خوردن نان عادت دهیم غذای کمکی او از هفت ماهگی شروع شده است
- ضربه به سر نوزاد
من دخترم ۷ ماه و نیمشه از تخت افتاد و چون استفراغ داشت براش سی تی اسکن نوشتن و انجام دادیم خداروشکر چیزی نبود اما حالا نگران مضرات سی تی اسکن هستم آیا در آینده براش مشکلی پیش میاد؟
- خوابِ نوزاد
سلام خسته نباشید. نوزاد هفت ماه و نیمه دارم. شبا خیلی بیدار میشه برای شیر. چیکار کنم؟
- شیر
با سلام نوزادی یازده روزه دارم تمایل به شیر خوردن دارد ولی نمی تواند شیر بخورد همش به خودش می پیچد و ناله میکند چکار کنم
- سرفه نوزاد سه ماهه
سلام آقای دکتر وقتتون بخیر. یه پسر دارم تازه سه ماهه شده حدود یک هفته است سرفه پشت سر هم میکنه دکتر براش آزیترومایسین ۱۰۰ و شربت گیاهی ضدسرفه ی ایورامی دادن که چهار روزه استفاده میکنه ولی سرفه اش قطع نشده و خس خس داره نظر شما چی هست؟با توجه به وضعیت کرونا امکان اینکه ببرم شهر دیگه نیست.چون متخصص خوب اینجا نیست
- پسرمنچن روزپیش واکسن ۴ماهگی زده للان سرفه خلط دارمیزنه چیکارکنم؟
- یبوست کودکان
سلام خسته نباشید آقای دکتر پسرم ۳ماهشه متاسفانه از بدو تولد کولیک شدید و مدفوعش آبکی و شل بود و تا یک ماهگی طبیعی کار میکرد ولی بعد از یک ماهگی فقط با شیاف گلیسیرین و تحریک مدفوع میکنه وهر دارویی که فکرشو بکنید استفاده کردیم پدیلاکت لاکتولوز کولیک ایز بیوپد گریپ میکسچر و.... هیچ نتیجه ای نداشته والان حدود یک ماهی میشه ک فقط با تحریک مدفوع میکنه ومدفوعشم خمیری شکل است ممنون میشم راهنمایی کنید
- خون در مدفوع نوزاد
با سلام و خسته نباشيد من ساكن كشور انگليس هستم و متاسفانه پزشك اينجا كمكي بهم نكرده فرزندم ٨ هفته دارد و در هفته ٦ رگه هاي خون در پوشكش ديدم به حساب اينكه شايد مقعدش. زخم شده باشه گذاشتم چون ناچيز و خون قرمز روشن بود تا اينكه ٤ روز پيش مجدد خون ديدم با حجم بيشتر دكتر رفتم گفت مقعدش خراش داره چرب نگه دار تا اينكه دو روز بعد مجدد خون با حجم بيشتر از دفعه پيش ديدم مجدد مراجعه كردم باز هم همون حرف رو شنيدم كه مقعد خراش برداشته شيرخودم رو ميخوره و اصلاً تب يا بيقراري نداره يه بچه كاملاً نرماله از همه نظر لطفاً تشخيص خودتون رو بگين بهم خيلي نگرانم كه اين بچه دچار كم خوني نشه و اينكه اين موضوع مشكل حادي نشه. ممنونم
- نوزاد
آیا دریافت واکسن باعث خواب زیاد نوزاد میشود؟نوزادم دو روز قبل واکسن دریافت کرده و امروز فقط برای شیرخوردن بیدارشده واصلا درطول روز بیدارنبوده وهمش خواب آلود است
- دل درد
سلام اقای دکتر نوزاد من ۲۴ روزشه برای نفخ شدید قطره کولیکید تجویز کرده بودید ولی اثر نکرد قطره دیگه چی میتونم بدم بهش؟ اینفاکول رو شما تایید میکنید؟
- گرفتگی بینی و بدخوابی
با سلام و ضمن قبولی طاعات و عبادات آقای دکتر دختر پانزده ماهه ای دارم الان دو روز است سرما خورده دکتر هم بردم گفتند ویروسی است و فقط شربت سرماخوردگی و آستامینوفن و قطره بینی دادند ولی هنوز بهتره نشده مخصوصا شبها بینی اش کاملا کیپ میشود بصورت که شیر نمی تواند بخورد و در طول شب چندین بار گریه های شدید میشود راستی برایش بخور گرم هم میگذارم اما بهتر نشده است خواهشمندم کمکم کنید

