Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- تیروئید نوزاد
سلام اقای دکتر دارم میمیرم از نگرانی اقای دکتر بعد از غربالگری با من تماس گرفتن که نیروئید پنج و نیم هست و باید تکرار بشه تکرار کردم و عددش یادم نیست ولی گفتن خوبه خودم حساس بودم و از نوزاد 27 روزم ازمایش وریدی گرفتم که این عددهاش هست T3 uptake= 34.3 Tsh= 4.1 Free t4= 1.09 خانه بهداشت دید و گفت خوبه الان بچم پنج ماهشه ولی غلت نمیزنه ایا تیروئیدش نرمال هست؟ ممنونم از اطفتون
- کبودی روی پا
با سلام وخسته نباشید پسرم 11ماهه هفته پیش اسهال و استفراغ شدواکنون خداروشکرخوبه ولی روی پاهاش لکه های مثل کبودیه ازدیروزدوباره ویتامین ها شوشروع کردم نیازی هست پیش دکترببرم یاچیزدیگه بهش بدم ممنون
- نخوردن شیرمادر وشیرخشک
باسلام وادب خسته نباشید من نوازادی ۴ ماهه دارم پسر هستش اما سه شنبه شیر من را نمی خورد وشیرخشک هم نمی خورو مبشه راهنمایی بفرمایبد چکار کنم تا شیر بخورد
- تیروئید نوزاد
با عرض سلام و ادب دختر من یک ماهشه برای تست کف پا که روز پنجم رفتیم، تماس گرفتن ک تیروئید نوزاد بالاست برای چک کردن مجدد رفتیم و مقدار تی اس اچ ۱۱.۳ بود گفتن باید برای تست مجدد قبل از یک ماهگی ازمایش بدیم در ازمایش مجدد مقدار به ۳۵ رسیده بود قرص لووکسین تجویز کردن میخواستم بدونم ایا قابل درمان هست و دلیل کم کاری چیه؟ در ضمن من خودم تیروئید نداشتم خیلی نگرانم لطفا جواب بدین
- مدفوع سبز رنگ نوزاد سه ماهه
- سرفه نوزادان
سلام وقت بخیر ببخشید نوزاد ۵ ماهه دارم دو روزه سرفه داره با فاصله زیاد نیاز هست پیش متخصص ببرم یا با شیر مادر خوردن خوب میشه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
- قطره پاراکید
سلام. نوزادم واکسن ۲ ماهگی تزریق کرده. چند قطره پاراکید باید به اون بدم؟
- علت کوچکی دور سر
سلام دختر ۷ ماهه دارم ک دور سر موقع تولد ۳۵ بود الا ۴۰و نیم میباشد ایا مشکلی داره
- تخم بلدرچین وتخم مرغ
سلام خسته نباشیدمیخواستم بدونم زردی تخم بلدرچین قوی تریاتخم مرغ برای پسرنه ماهه ممنون واینکه بهترین زمان دادن شربت زینک سولفات ک اشتهاروبیشترکنه چ وقت بدمش ممنون
- عرق سوز شدن
سلام نوزاد من ۷ ماهه است از چند روز پیش زیر گردن و سینه اش عرق سوز شد بعدش هم کم کم زیر پوشکش قرمز شده و عرق سوز یه کم هم دون دون ها عرق سوز به صورت پخش ولی کم در کمرش هستش چند روز که گرم بود اینطوری شده کالاندولا زدم کم شد حالا هم یه کرم زینک اکسید گرفتم ممکنه چون دختر ۲ سال و نیمه هم زیر چونه اش و گردنش عرق سوز شده ولی زیر پوشک پسرم خیلی بد جوریه غذا کمکی هم بهش دادم و چند روز صبر کردم آلرژی نداشته باشه از وقتی که مولتی ویتامین رو شروع کردم اینطوری شده
- استفراغ نوزادزیرچهارماه
آقایه دکترگفتیدبایستی معاینه گرددشایدنیازبه آزمایش باشه چه آزمایشی
- گریه کردن دخترم
سلام نوزادم تازه واکسن شیش ماهگیشو زدم هی تو خواب از اون روز ب بعد نیم ساعت نیم ساعت گریه میکنه شیرش میدم گولو بهش میدم ولی باز نیم ساعت دیگه شرو میکنه گریه کردن دندون اصلا در نیورده
- بوی بد ادرار
سلام دخترم ادرارش و مدفوعش خیلی بوی. بدی میده بهش شیر خشک میدم شیر خودمم میخوره ادرارش کم نیست مدفوعشم روزی ۴ تا۵ بار است بعضی مواقع هم رنگ ادرارش زد میشه و مدفوعش سبز علتش چیه چون تو این بیماری کرونا گیر افتادم نمیتونم ببرمش دکتر
- سرما خوردگی نوزاد
پسرم ۲۵ روزه هست چند روزه یخ کرده گاهی سرفه میکرد از دیشب شیر نمیتونه بخوره انگار نفس کم میاره یا نمیتونه قورت بده
- پیچ و تاب خوردن
سلام دخترم دو ماه و 26روزه ست با قد و وزن نرمال وزن گیری نرمال موقع شیر خوردن چند روزه خیلی پیچ و تاب میخوره و گریه میکنه در صورت عادی این کارو انجام نمیده قبل از دو ماهگی بالا میاورد و پیچ میخورد یک ماهی میشد ک خوب شده بود گفته بودین ببلاک ای آر بدم ک اسهال گرفت و نان اچ آ رو ک میخورد ادامه دادم داروی ضد نفخ دایمیتکون روش اثری نداره البته شما ک تجویز کرده بودین بهم ساعت نداده بود دارو خانه نوشته بود عصر و شب پنح قطره پدی لاکت روزی پنج قطره میخوره روزی یکبار دفع داره پیش اومده یک روز یا دو روز هم دفع نداشته باشه پیشاپیش از پاسخگویی شما ممنونم
- مصرف اموکسی سیلین درختنه
سلام وقتتون بخیر فاصله زمانی اموکسی سیلین با شیر در نوزادان باید چقدر باشه؟! قبل شیردادن بهش بدم یا بعدش پسرم یک ماه و پنج روزشه. ختنه کردیم دکتر بهش آفاموکس ۱۲۵ داده هر هشت ساعت دو ونیم سی سی واینکه تا چند روز بهش این شربت رو بدم ک عوارض اینا نداشته باشه ایا دوز مصرفیش مناسبه برای نوزاد یه ماهه با وزن تقریبا پنج کیلوگرم.
- تب کودک
بچم8ماهشه دوروزه تب داره براش استامینوفن وشیاف استفاده کردم تبش اومدپایین ولی بی حال شدودست وپاش یخ زدن بردم بیمارستان سرم زدن خوب شدولی ازوقتی اوردمش درجه بدنش بین35تا36هست اشکال نداره؟
- زردی نوزاد ۱۵ روزه
نوزاد پسر روز چهارم بابیلیروبین ۱۷.۹ بستری شد و فتو تراپی شد و فردا با ۹.۸مرخص شد وروز دهم با بیلی روبین ۱۶.۵ بستری شد و یه روز بعد مرخص شد و روز چهاردم دوباره بیلی روبین ۱۶ شد و لان دوباره در دستگاه فتوتراپی است لطفا در صورت خطرناک بودن زردی راهنمایی نمایید باتشکر
- دانه قرمز و بیدار شدن مکرر از خواب
برای امشب میتونم بهش هیدروکسی زین بدم؟ چند وقت پیش گفته بودم مکرر از خواب بیدار میشه فرمودید سه شب هیدروکسی زین بدم
- سلام خسته نباشید دخترم چهار روزسرفه میکنه سینش چرک کرده تازه چهارماهه میشع دکترآزیروسین 200 دس لوراتادین نیوتادین و استامینوفن داده ولی خوب نمیشه
سلام خسته نباشید دخترم چهار روزسرفه میکنه سینش چرک کرده تازه چهارماهه میشع دکترآزیروسین 200 دس لوراتادین نیوتادین و استامینوفن داده ولی خوب نمیشه BEsonE50هم داده

