Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- استفراغ مکرر کودک
سلام وقت بخیر دختر 5 ساله ایی دارم از صبح زود شروع کرده به استفراغ های مکرر علائم دیگه ایی نداره فقط آب یا حتی لقمه کوچکی غذایی که میخوره بلافاصله بالا میاره هرچی که به ذهنم رسید بهش دادم اما بلافاصله بالا میاره لطفا راهنمایی کنید
- علام عفونت ادراری واژنش بو میده چه دارویی بدم
برای عفونت ادراری دخترم یکسال و نه ماهش چه دارویی بدم واژنش بو میده عفونت ادراری احتمال زیاد داره
- میخ داخل پا
سلام دکتر خانمم میخ رفته توی پاشنه پاش سوزن کزاز زده قرص هم میخوره اما خیلی درد داره و ورم کرده راه درمانش چیه
- ابريزش و خلط گلوش كودك
سلام كودك يك سال و سه ماهه ام آبريزش و خلط گلو داره علايم ديگه اي از سرماخوردگي فعلا نداره با سيتريزين و قطره بيني و بخور آب سرد جواب نميده چه داروي ديگه اي ميتونم بهش بدم؟ اصلا نميتونه شبا بخوابه
- ضربه به سر
کودک ۱۷ ماهه ام از بغل مدرش با شدت افتاد روی زنین و صدای زیادی از سرش آمد،گوش و پوست سرش قرمز شده بود،بعداز مدتی گریه کرد و آرام شد، هیچ تغییر خاصی نداشته،فقط بزاق دهانش ترشح میشه که قبلا اینطور نبود،آیا سی تی کنیم و ضرر ندارد
- دل درد.تب.اسهال.استفراغ
من دخترم 2/5هست الان دوروزه مریضه دوروزه همش میگه دلم درد میکنه دیروز استفراغ میکرد همراه با تب و ابریزش بینی که بهش جوشونده ی نعنا و مایعات دادم خوب شد.امروز هم اسهال داشت که باز با جوشونده اسهالش بر طرف شدولی همچنان دل درد داره. دلیلش چی میتونه باشه?
- سرماخوردگی دختر ۵ ساله
من دخترم حساسیت فصلی داره کلا الرژیکه الان سرفه و ایریزش داره فکر میکنم مریض شده کیدوفست بدم یا هیدروکسی زین
- بی اشتهایی کودک ۲ساله
سلام آقای دکتر بچه من دوسالشه اصلا میلی به غذا نداره و به زور و گریه و بازی دو لقمه میخوره میشه لطف کنید بگید چه دارویی بهش بدم که اشتهاش زیاد شه و تپل شه الان خیلی ضعیف و لاغر شده
- وجود بلور سفيد رنگ در ادرار
با سلام و خسته نباشيد
سوالي داشتم از خدمت جنابعالي
پسر 5 ساله ام خيلي و به ندرت شب ادراري داره و برخي اوقات كه شب اداراي داره روي لباس زيرو محل ادرارش مقداري ماده سفيد رنگ و شبيه گچ هستش البته اين مورد هميشگي نبوده و به ندرت ايجاد مي شود
البته اين نكته را عرض كنم كه قد و وزنش يه كم نسبت به استاندارد پايين تر هست و بخاطر عدم تمايل به
لبنيات ، شربت كلسيم تقريبا بطور منظم مصرف ميكنه.
ممنون ميشم راهنمايي بفرماييد كه علت وجود ماده گچ مانند در ادرارش چيست؟ - زمان نیاز به مصرف آنتی بیوتیک
سلام چه زمانی کودکی که سرماخورده نیاز به آنتی بیوتیک دارد؟
- گریه شبانه کودک
سلام بچه ی من پنج سالشه هنگام تولد تا الان شبا بدون هیچ مشکلی از خواب می پره و گریه میکند ازشم ازمایش همه چی گرفتیم مشکلی ندارد فقط یکم کم خون هست ایا مشکل چیه ممنون میشم جواب بدید
- اسهال و کم وزنی
سلام پسرم ۳ ماهشه و حدودآ یک ماهه که اسهال میکنه و وزنش هم جلو نمیره از چه شیر خشکی استفاده کنم درضمن وقتی شیر میخوره دل درد میگیره
- گرفتگی بینی و سرفه
سلام و خسته نباشید. پسرم سه سال و دو ماهشه. وزنش ۱۳ کیلو. الان یک هفته هست که آبریزش بینی و گرفتگی بینی داشت. بینیش صدا میداد و وقتی میخواست بخوابه انگار راه تنفسیش بسته هست. شربت کوریزان میدادم ولی خوب نشد. امشب یه بستنی خورد. نصفه شب تو خواب خیلی سرفه میکرد. از سرفه استفراغش گرفت یکم بالا اورد. چیکار کنم؟
- درد گلو
سلام آقای دکتر ، دختر ۸ ساله من باوزن ۴۰ کیلو چند روز است گلودرد دارد و کمی قرمز شده است چه دارویی صلاح میدانید و چقدر؟
- رگ نازک
سلام آقای دکتر وقت بخیر پسرم دو سال و نیم هست رو لپ صورتش رگه های نازک قرمز هست خاستم بپرسم علتش چیه جای نگرانی هست یا نه؟
- مقدار مصرف سفکسیم برای کودک ۶ساله با وزن ۲۴کیلو گرم
سلام دختر من ۶ سالشه از زمان شروع مدارس همیشه سرفه و گرفتگی بینی و آبریزش بینی چرکی داره پیش هر دکتر و متخصص اطفال که رفتیم گفتن حساسیت به آلودگی هوا،دود نباید بهش بخوره،هوای سرد نباید بهش بخوره.ولی آبریزش بینی چرکی داره و دائم در حال سرفه اس.آیا من میتونم بهش سفکسیم ۱۰۰بدم یا خیر؟و مقدار مصرفش چقدر باید باشه؟
- آزیترومایسین ۲۰۰
سلام خسته نباشید. هفته پیش پسرم آوردم پیش شما. سرفه میکرد و تب داشت. براش ازیترومایسین ۲۰۰ نوشتید روز اول ۴.۵ سی سی بعد روزانه ۲ سی سی. میخواستم بپرسم آزیترومایسین رو چند روز باید بهش بدم؟ بهش پلارژین هم دادید. الان بازم سرفه خلط دار میکنه میتونم بجای پلارژین سیموسپان بدم؟
- افتادن
سلام. پسر ۲ و نیم ساله ام روی ماشینش که ارتفاع ۲۰ سانتی داره سرپاموند ماشین راه افتاد پسرم افتاد سرش روی سرامیک کف خونه پایین اومد بالای ابروش قرمز شد من فکر میکردم چیز مهمی نباشه موقع ظهر بود گریه کرد خوابید بعداز یک ساعت بیدار شد خواب الود بود از بقلم پایین نمیومد بردمش دشویی اومد بازم سرحال نشد همینجوری تو بقلم موند بعد نیم ساعت یک دفعه استفراغ کرد بعدش دیگه حالش خوب شد الان بعد از ۴ ساعت دیگه طوری نشد سرحاله.میخواستم بدونم یک بار استفراغ نشونه بدیه. با این اوضاع کرونا واجب بیمارستان ببریمش
- وزن کودک و مشکل گلو
سلام، دختر ۵ ساله ای که یه مدت هست مدام در حال صاف کردن گلوش هست ۲ دوره آزیترومایسین دریافت کردند و اسپری بینی کمی بهتر شد اما کامل خوب نشده خودش میگه حس میکنه حباب تو گلوشه شبها مشکلی ندارند در طول روز بیشتر این حالت صاف کردن گلو رو دارند اوهوم اوهوم میکنند مشکلشون از چیه؟۴ کیلو کمبود وزن دارند بدغذا هستند برای وزن گیریش چکار کنم؟ تشکر از راهنمایی
- سلام خسته نباشید دختر من ۲ سالشه ۱۰ کیلو وزنشه چند قطره بریزم

