Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- شیردادن
سلام آقای دکتر خسته نباشید دخترم ۱۵ ماهه است به طور ناخواسته باردار شدم آیا مشکلی نداره دخترم شیرمو میخوره
- واکسن کرونا برای مادرانی که نوزاد مبتلا به فاویسم دارند
سلام من کودک 14 ماهه شیرخوار دارم که مبتلا به فاویسم است اگر واکسن کرونا بزنم مشکلی برای فرزندم پیش نمی آید؟؟
- اسهال
دخترم آخر این ماه ۳ماهش تازه تموم میشه سه روزی میشه دفع مدفوع زیاد شده در صورتی روزی یکبار دفع داشته ولی الان زیاد شده الان چیکار کنم از همه مهمتر میخواستم بدونم ایا پستونک دادن به نوزاد دفعات شیر مادر رو کمتر میکنه ؟
- واکسن
ببخشید میشه واکسن ۱۸ ماهگی رو ۳ روز دیرتر زد؟
- تیروئید
سلام آقای دکتر من سابقه تیروئید کم کاری دارم البته تو دوره نوجوانی وقرص میخوردم ودورهذبارداری آزمایش دادم نرمال و خوب بود دکتر گفت مشکلی نداری والان دخترمن ده ماهشه چون سابقه تیروئید ما ارثی هست خواهرم مادرم هم دارن احتمال داره دختر من هم داشته باشه ؟چه موقع باید آزمایش داد چطور پیگیر باشم؟ ممنونم راهنماییم کنید نگرانم
- شکم درد یا رفلاکس؟
سلام خسته نباشید.پسرم ۵ ماه و ۱۸ روزس.چند وقته با گریه از خواب بیدار میشه.یکمم سرماخوردگی داشت که رفع شده ولی هنوز سرفه داره که اونم گاهی اوقات سرفه میکنه.شکم درد داره وقتی تو خواب گریه میکنه ماسلز میدم شکمشو اروم میشه.اب دهنشو مثل کف میده بیرون.میخواستم بدونم شکم درد و سرفه خیلی کمش و اب دهنش که میده بیرون نشانه رفلاکسه؟چون هیچ علایم دیگه ای نداره. یا از سرماخوردگیه که کامل خوب نشده؟میتونم استامیتوفن بدم؟ برای شکم دردش چیکار میتونم انجام بدم؟
- سلام دخترم ۴ماهه هس خیلی گریه میکنه موقع ادرارزیاد گریه میکنه ..ممنونم جوابم بدین
سلام دخترم ۴ماهه هس خیلی گریه میکنه موقع ادرار
- زردی نوزاد
سلام اقای دکتر.نوزاد من دوقلو ۳۴ هفتگی به دنیا اومد ده روز بخش ویژه بستری بود با زردی۶ مرخص شد .اوردیم خونه متوجه زردی رو صورتش شدیم بردیم پیش دو دکتر گفت طبیعی تا یکی دوماه اینطور نه نیاز به لامپ نه قطره ایی دادن... آز زردیش تو ۲۲ روزگی ۱۱/۸ بود ایا این زردی طبیعی و اینکه رو مغز هوش بچه تاثیر نداره
- فتق ناف
سلام آقای دکتر خسته نباشید حدود دوهفته میشه که ناف نوزاد زده بیرون واحساس میکنم خیلی اذیت میشه میشه لطفا دراین زمینه راهنمایی کنید
- سرلاک
سلام.آقای دکتر دخترم ۶ ماه و دو روزشه وزنش شیش و نیم هست وزن تولدش ۴۱۰۰ بوده.الان براش سرلاک شروع کردم دو روزه.روزی یک قاشق سرلاک قاطی ۶ سی سی آب میکنم و طی دو وعده بهش میدم. اما دو روزه یک طرف صورتش جوش های ریز قرمز زده چکار کنم لطفا راهنماییم کنید؟
- ریفلاکس
سلام آقای دکتر برای پسر شش ماهم برای رفلاکسش میتونم عرق نعناء بهش بدم نحوه مصرفشم توضیح بدید ممنون
- قطره
سلام دکترخسته نباشیدببخشیدمن به پسر۸ماهم قطره آدزیرمیدم دیگه قطره مولتی ویتامین ندم؟
- درد شکم پسر 2 ماهه
سلام پسرم اصلا مدفوع ندارد مگر اینکه با شیاف گیلیسرین استفاده کنم تا مدفوع داشته باشد باید چیکار کنم که رفع شد استفاده از ماساژو اب گرمم فایده ای نداشت
- نحوه مصرف شربت آزیترومایسین
سلام وعرض ادب: میزان مصرف شربت آزیترومایسین ۱۰۰ برای کودک ۲۰ ماهه باوزن ۱۱ کیلو چقدر است؟؟
- علت زور زدن باد معده نوزاد یک ماهه
سلام علت زور زدن کش قوس کشیدن نوزاد یک ماهه چیست
- شیرخشک
سلام آقای دکتر من یه دختر ۷ماهه دارم و از ۴ ماهگی به دلیل بیماری خودم مجبور شدم شیر مادر بهش ندم حالا وزنش کمه میخواستم یه شیرخشک معرفی کنید که واقعا چاق کننده باشه
- پماد چشمي
سلام آقاي دكتر يكماه بعداز مصرف پماد چشمي اگه دوباره قي كرد چه كاري بايد انجام داد؟
- نوع شير خشك
با سلام.نوزاد ٢ماهه و نيمه اي دارم كه ١ماه اول از شير مادر در كنار شير خشك بيوميل اي ار (كمكي) تغذيه ميكرد كه با توجه به بيقراري و ريفلاكس شديد پس از مصرف شير مادر تصميم به قطع شير مادر شد و با مصرف شير خشك بيوميل اي ار ريفلاكس كودك تقريبا حل شد منتها كودكم هر ٢٤ساعت يا ٣٦ ساعت يك بار دفع داشت كه فرم دار و سبز بود ولي كل روز دچار تقلا و زور زدن و گريه و نفخ شديد ميشد كه به دستور پزشك شير خشك گيگوز به كودك دادم كه مشكل رفع شد اما پس از گذشت چهار روز در مدفوع كودك دو سه رگه ريز خون ديدم و علاوه بر ان كودك پس از هر وعده شير خوردن دفع داشت كه ظاهر نسبتا نرمالي داشت منتها بوي تندي داشت.الان ١ روزه كه به كودكم شير خشكً بيوميل پلاس ميدم منتها همچنان به ازاي هر وعده شير يك بار دفع ميكند..با توجه به شرايط و احتمال حساسيت كودك به پروتئين گاوي ايا بيوميل پلاس را ادامه دهم؟يا تركيبي از بيوميل اي ار و پلاس بدهم؟يا كلا شير ديگري را امتحان كنم؟
- مدفوع نکردن نوزاد۳ ماهه
سلام دخترم سه ماهه هستش و سه روزه که اصلا مدفوع نداره چیکارکنم آیا خطرناکه؟
- کم اشتهایی
سلام اقای دکتر دخترم ۹ ماهشه خیلی کم غذاس از زمان تولد هم همینطور بود شیرم کم میخورد الانم غذای کمکی کم میخوره دارویی واسه زیاد شدن اشتها بهم پیشنهاد میکنین که عوارضم نداشته باشه یه کم غذا خوردنشم بیشتربشه ممنونم از راهنماییتون

