Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- بی قراری شبانه نوزاد
سلام دخترم هفت ماهشه وزن زمان تولد سه و چهارصد و دور سر سی و چهار الان وزنش هشت و هفتصد و دور سرش چهل و دو نیم از پنج ماهگی ملاجش درحال بسته شدن بوده زیر نظر متخصص مغز و اعصابه و مشکلی خاصی تا به حال نداشته کاراش و حرکاتش خوبه اما الان سه روزه شبا بی قرار شده موقع خواب گریه میکنه و به سختی میخوابه نصف شبم که بیدار میشه برای شیر خوردن به شدت گریه میکنه و شیر نمیخوره اینقد گریه میکنه و نق میزنه که صداش میگیره خیلی نگرانم ممکنه تشنج موقع خواب باشه؟
- نحوه مصرف پودر نکسیپد
من دخترم ۳ ماهش بعصی وقتا خیلی زیاد بالا میاره و گاهی پنیری و حالت استفراغ وزنش ۶۲۰۰ آقای دکتر این پودر و تجویز کردن ۱/۴ بسته... میخواستم بدونم هر چند ساعت باید بدم؟ و در چه مقدار شیر باید حل کنم؟ به طور معمول دخترم هر ۲ ساعت ۶۰ cc شیر میخوره... ( چون دیدم بعضی سایت ها نوشته با اب جوشیده نیم ساعت قبل شیر میدن ولی نوزاد که آب نمیخوره !!!) و آیا با دارو کولیکez تداخل داره؟ یا منعی برای مصرف هردو نداره؟؟؟
- انزیم کبد
نوزادم بیست روزشه زردیش چک کردبم ۹ بود و انزیم کبدی نرمال بود فقط sgot 89دارد انزیم کبدیش ک بالا هس اشکال ندارد!؟؟؟؟؟؟
- مقدار اضافه کردن تغذیه
سلام جناب آقای دکتر کرم بین با احترام و تشکر فراوان پسرم بعد از تولد به دستور پزشک شروع به خوردن شیر کرد به مقدار ۵ سی سی کرد و دو روز بعد هر سه ساعت ۱۰ سی سی به دستور دکتر تغذیه کرد و در روز چهارم با مراجعه به پزشک مقدار مصرف شیر را ۳۰ سی سی اعلام کرد و الان پسرم هشت روزه شده و میخوام بدونم مقدار مصرف شیر هر چند ساعت و چند سی سی باید باشه و چه موقع باید مقدار تغذیه بیشتر بشه و همچنین راجب به شیر خشک که بعنوان کمکی چند درصد از غذای فرزندم رو میتوان از شیر خشک استفاده کرد . مادرش با استفاده از شیر دوش شیر خودش را داخل شیشه شیر جمع میکنه تا دقیقا مقدار سی سی مورد نظر تهیه و سپس به نوزاد میده ، این دوشیدن و با شیشه شیر به نوزاد دادن که اشکالی نداره بنظرتون؟ ممنون
- رفلاکس
باسلام وتشکرفراوان ازشما.ایا خرخر کردن دماغ و زور زدن ازعلائم رفلاکس هست و ایا نوزادی ک رفلاکس دارد حتما کمبود وزن هم دارد
- ضربه زدن به اسباب بازي
با سلام دختر من فردا چهار ماهه ميشه. اما هنوز نميتونه به عروسك ها ضربه بزنه و اصلاً تلاشي براي رسيدن به عروسك نشون نميده. دستش رو ميخوره و به اسباب بازيها فقط نگاه ميكنه.آيا اين حالت طبيعيه؟ بقيه واكنش ها از جمله نگاه كردن ، دنبال كردن، واكنش به صدا، لبخند، خنديدن، غلت زدن را انجام ميده. اما نسبت به بدست آوردن اشيا روبروش هيچ تلاشي نميكنه. اين واكنش تا چندماهگى بايد بوجود بياد؟
- درمان سرفه نوزاد سه ماهه
سلام اقای دکتر پسرم ۳ ماهش هست وسرفه میکنه دیشب حمومش دادم امروز بیدار شد سرفه میکنه وسرفش خش داره
- کم اشتهایی
سلام اقای دکتر یه پسر ۶ ماهه دارم بهش روزانه دووعده فرنی ارد برنج رقیق سه قاشق مربا خوری صبح و غروب میدم شب که خوابه قبلا بیشتر شیر میخورد الان کمتر میخوره دلیلش چی میتونه باشه؟
- وجود مو درچشم شيرخوار
سلام و خسته نباشي خدمت آقاي دكتر ،چند روزي ميشه يه مژه داخل چشم دخترمه چشمشو هي ميماله يكي دوبارم قطره انداختم درنيومده شما چه راه حلي پيشنهاد ميكنيد حتي نميذاره دست ب چشمش بزني
- قطره آدزیر
سلام آقای دکتر دختر۴ماهه ای دارم می تونم بهش قطره ی آدزیربدم ممنون میشم جواب بدید
- شربت
سلام دکتربرای پسرم که۸ماهشه شربت زینک سولفات تجویزکرده واصح ننوشته که چقدربهش بدم بعدش دکترمن بایدقطره مولتی ویتامین وآهنشم ادامه بدم وقتی شربت زینک سولفات بهش میدم؟
- سرماخوردگی نوزاد هفت ماهه
سلام یه نوزاد هفت ماهه دارم سرفه شدید داره همراه با آبریزش بینی ولی تب نداره سرفه هاش خیلی شدیده که اصلا نمیتونه بخوابه میشه بگید چی باید بهش بدم
- دونه های سفید صورت نوزاد
نوزاد پسر سه و نیم ماهه م چند وقته دونه های سفید رنگی روی صروتش در اومده. روی پیشونی کنار گوش و زیر فک بعضی هاش کمرنگ و بعضی پر رنگ تره. وزنش ۷.۵ کیلو و جز بیقراری های شبانه مشکل ظاهری خاص دیگه ای نداره. به خاطر شرایط فعلی نمیخوام از خونه بیرون ببرمش. اگه ممکنه راهنمایی کنید
- رفلاکس سرماخوردگی غذای کمکی
سلام آقای دکتر ممنون ازوقتی که میذارید دخترم پنج ماهو دوروزشه یه هفتس که سرماخورده رفلاکس داره ودارومیدم کل یه هفته روازشیرخوردن افتاده سرفه های خلط دارمیکنه وآبریزش بینی داره بهش آموکسی سیلین125وقطره پلارژین میذم آیاشی نخوردنش بخاطرسرماخوردگی میتونه باشه؟واینکه میخوام غذای کمکی شروکنم نمیدونم چی بدم میگن فرنی وحریره بادوم رفلاکس وبدترمیکنه چندباری بهش پوره هویج دادم امانمیخوره چندباریم سیب زمینی امتحان کردم بیرون رویش زیادشد.بااینکه شیرخیلی کم میخوره وادرارش خیلی کم شده ولی هرروزچندین بارمدفوع میکنه این طبیعیه؟گاهی اسهال گاهیم طبیعی
- سوختگی پا و ران
سلام من یک دختر چهار ماهه دارم هم شیر خودم هم شیر اپتامیل مصرف میکنه البته تازگی شیرشو عوض کردم تمام پا و ران و باسنش سوخته مثلا اگزما بردم دکتر پماد داده ولی هیچ تاثیری نداشته خواهشن کمکم کنید باید چیکار کنم؟دکتر پماد زینک اکساید مینو بهش داده
- خراش روی پوست صورت
سلام اقای دکتر وقت بخیر، پسر من ۹ماهشه، دیروز صورتش به لبه تیزی خورد یه خراش طولانی ایجاد شد. عمیق نیست اما روش درحال ترمیم شدنه. چه کار کنم و چه پمادی بزنم که جاش نمونه. ممنونم
- تب بچه
سلام و خسته نباشید . آقای دکتر از کجا میتونم متوجه بشم بچه تب داره بچه یکماهه . تب سنج زیر بغلی هم دارم چند درجه تب هستش؟
- کبد
سلام ببخشید آزمایش دخترم که نه ماهشه شده ۴۶ برای کبد
- واکسن شش ماهگی
سلام بعد از واکسن شش ماهگی استفراغ کردن طبیعی است؟؟؟
- بی خوابی
سلام خسته نباشید وقت بخیر نوزاد 6ماهه دارم واسه خواب هرور آنقدر گریه میکنه تا بخوابه خسته شدم از بس گریه میکنه یک ماهه اینجوریه چه داروهای پیشنهاد میدین بهش بدم

