Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- استفراق نوزاد
باسلام فرزند من 30روزه هستن الان چند روزه وقتی شیر میخوره هراز گاهی استفراق میکنه.نه تب داره نه رنگ مدفوع غیر طبیعیه.تو دوروز دو بار مثلا صب و شب با این فاصله تقریبا استفراق میکنه.ممنون میشم بفرمایین طبیعیه یا مشکل خاصی داره.باتشکر
- شیردهی و مصرف آنتی بیوتیک
سلام روزتون شاد من یه دختر پنج ماهه دارم که شیر مادر میخوره الان برای پوست صورتم که پرجوش شده دکتر پوست قرص آزیترومایسن ۵۰۰ تجویز کردن یم روز در میون ۱ عدد مشکلی برای شیردهی فرزندم ایجاد نمیکنه؟ طعم شیر عوض نمیشه و یا ترشحش تو شیر زیاد نیست؟ پیشاپیش ممنون
- تب بالا
سلام خواهرزاده من ۱۵ ماهشه بعد ی تب بللا بی حال میشه و دهنش قفل میشه بعد دو دقیقه میتونن دهنشو باز کنن دکترم هیچ تشخیص نداده ودوروزبستری بود توازمایشای خون و کشت و عکس قفسه سینه مشکلی نداشت.چند روزه بی اشتهاس.یبوست داره و دوبار هم بالا اورده.
- آب
با سلام و احترام خدمت شما جناب دکتر من دختر ۶ماهه دارم میخواستم بدونم چند دقیقه بعد از تغذیه کمکی بهش آب جوشیده سرد بدم؟؟مدت زمانش با تغذیه چقدر فاصله باشد؟؟
- سرفه وگلودرد
سلام وقت بخیر من یه نوزاد پسر ۳ ماهه دارم که یه هفته هست سرما خورده و سینه اش خیلی خس خس میکرد الان خیلی سرفه شدید و پیاپی داره هر وقت سرفه میکنه یه دقیقه سرفه میکنه چی کار کنم دکتر بهش فقط قطره بینی داده
- اسهال نوزاد
سلام دخترم دو هفته است اسهال لطفا راهنمای کنید
- اختلال خوردن
با سلام... اقای دکتر بچه ی من الان حدود سه ماه و سه هفتشه.. وزن تولد ۲۹۰۰ و وزن دو ماهگی ۴۷۰۰ اواخر دو ماهگی خیلی بی اشتها شد جوری که پنج شش ساعت میگذشت شاید ۳۰ سیسی میخورد و اصلا تمایلی به خوردن نداشت ضمن اینکه فقط شیر خشکم مصرف میکنه..ازمایش خون ادرار و مدفوع و سونوی کامل شکمی انجام دادیم هیچ مشکلی نبود ... به تشخیص دکتر دومیتیدون و پنتوپرازول دادم دو هفته خیلی عالی شد حدود دو هفته الان دوباره چند روزه به حالت قبل برگشته علت چیه و باید چیکار کنم؟؟
- متخصص اطفال
باسلام خسته نباشید پسر من ۵۴ روزس و وزنش در ۴۰ روزگی ۴۶۰۰ و قد ۵۷ بوده، پسرم موقع شیر خوردن یا در خواب بیشتر وقت ها زور میزنه ب حدی ک قرمز میشه صورتش و با زور زدن نافش بیرون میزنه نمیدونم چیکار کنم نافش کلا اومده بیرون ایا خطرناکه؟ و اینکه زیر الت تناسلیش بعد از اینکه ختنه شد و حلقش افتاد ب اندازه یک عدس زیر پوستش اب جمع شده ممکنه مشکلی داشته باشه زیر کلاهک التش هست، پسرم شیر خشک میخوره و هم شیر خودم ممنون از لطفتون
- آزیترومایسین برای نوزاد
دکتر جان سلام خسته نباشید دکتر شربت رو چقدر بعد شیر باید بدم چون دخترم دو ماهشه مثلا الان شیر میدم نیم ساعت بعد شیر میخوره چون رفلاکس داره باید تعداد دفعات شیر دادن رو بیشتر کنم میخواستم بدونم قبل شیر بدم یا بعد شیر چند دقیقه بعدش؟
- مقدار دارو
سلام دکتر پسرم یکساله هست چه مقدار شربت زینک بهش بدم
- نوع شیرخشک نوزادم
سلام نوزادم اول۳ماه هست شیرخشک ایزومیل میخوره احساس میکنم ضعیفه هرشیرخشکی بهَش نمیسازه چیکارکنم
- مدفوع نوزاد
دخترم ۴ ماهش چند روز تموم شده صبح تا ساعت ۷ عروب مدفوعش کم بعد ساعت ۷ مدفوعش زیاد میشه علت چیه
- قطره
سلام اقای دکتر نوزاد چهارماه تمام دارم. قطره ی آد بهداشت رو نمیخوره استفراغ میکنه. از شما راهنمایی خواستم فرمودین قطره ی آدزیر بدم. اونم تهیه کردم با یه قطره که داخل دهانش رفت باز استفراغ کرد و نخورد. شیر خشکی هم هست ، چه قطره ی دیگه ای پیشنهاد میفرمایین؟ خارجی باشه ترجیحا. ممنون
- عدم تحمل لاکتوز وحساسیت ب لبنیات وشیر خشک مناسب
سلام.پسر من ۳ماهونیمشه حساسیت ب لبنیات داره و عدم تحمل لاکتوز داره .شیر خودمو میخوره و همش شکمش کار میکرد واسهال بود ازمایش داد گفتن اتهاب روده داره بهش میلکازیم دادن چن روز بهتر شد ولی دوباره اسهال شد بهش شیر خشک نان آ ال۱۱۰ دادن روزی ۴ بارب همراه شیر خودم و قطره میلکازی الان پسرم دل درد داره ایا طبیعیه؟؟
- وزن گیری
باسلام.نوزادم باوزن ۲۸۵۰ودورسر۳۲وقد۴۵متولدشد. ۴ماه شدهوباوزن۵۲۰۰وقد۶۱ودورسر۳۸/۵.خیلی شیر کم میخوره توی خواب بهترمیخوره.خوابش خوبه تمام واکنشهاوعکس العملهاش هم خیلی خوبه.یک هفته ای هم هست غذای کمکی میخوره,شیرخشک به جای شیر مادر.چیکارکنم بهتر بشه ووزنش جای نگرانی داره یانه? ممنون ازپاسخ گویی
- واکسن
سلام واکسن دو ماهگی و باید همون روز ۶۰ ببری یا زودتر یا دیر تر ؟
- سرفه نوزاد۳ماهه
پسرم ۳ماهشه،دوروز سرفه میکنه البته از بدوتولد ترشحات پشت حلق داشت که گفتن مشکلی نیست و قطره رینوسالتین دادن حالا دوروز که سرفه خلط دار میکنه چیکار کنم؟
- گرفتگی بینی
باسلام خدمت پزشک محترم نوزاد۵ ماهم یه هفته ست که بینیش بسته ست از قطره سدیم کلراید استفاده میکنم همون لحظه خوب میشه یه ساعت بعد دوباره بینیش میگیره دیگه از چی میتونم استفاده کنم؟
- ادرار
سلام وقت بخیر من دختر نه ماهه ای دارم چند روز پیش ازمایش ادرار داد و همه چیز خوب بود اما امروز وقتی ادرار کرد آخر ادرارش شیری رنگ شد علتش چیه خیلی نگرانم امروز جمعه است و به دکتر دسترسی ندارم تاحالا هم اینجوری ادرار نکرده بود
- خس خس سینه
سلام وقت بخیر پسرم۵ماهش انگار سینش خس خس میکنه بعدیکم شیرک میریزه انگار غلیظ یکم ی یک هفته پیش سرفه وعطسه داشت قطره پلارژین دادم سرفش بهتر شد ولی الان چندروز این حالتیه

