Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- قور قور شکم
باسلام و تشکر دکتر عزیز پسرم دوسال و سه ماهشه دست ک میزارم روشکمش روده هاش قورقورمیکنه برای دل درد چه دارویی بدم به احساس خودم دل درد داره شبا تو خواب.خودش کامل نمیتونه بگه کجام درد داره و فاویسم داده
- آب دهن
سلام دکتر پسرم یک ماه زوددنیااومد ونارس بود اما مشکلی نداشت الان 22ماهشه بچه فعال باهوشی است در حدسی کلمه میگه جمله کوتاه هم گاهی ادا میکنه خوردوخوراکش خوبه واصلا توگلوش گیرنمیکنهخودش غذا واب میخوره ولی آب دهنش میاد میریزه بیرون رولباسش بیشتر ساعات دکتر برایش امپرازول تجویز کرده شروع نکردم فعلا آیا این بچه مشکلی داره که آب دهنش قورت نمیده البته بیشتر مواقع آب بینی چرکی داره
- شربت پدیاتریک گریپ
سلام وقت بخیر پسر ۴.۵ ساله دارم که لوزه هم داره من همیشه پلارژین میدم به بچه وقتی سرمامیخورهومیخوام بدونم شربت پدیاتریک گریپ چطوره خوبه بدم یانه ؟ (شربت سرماخوردگی کودکان)
- دوز مصرفی سفکسیم ۱۰۰
دختری ۱ ساله و ۹ کیلو دارم چه میزان سفکسیم و هرچندساعت باید بهش بدم ؟
- دوره درمان سفیکسیم
پسرم دو نیم سالش هست عفونت گلو داشت دکتر روزی دو بار (3cc) گفته سفیکسیم ۱۰۰ بدم . تا چند روز باید ادامه بدم ؟ پنج روز کافی هست؟
- باتری
سلام الان دوروز گذشته مشکلی نداشته بازم باید مراجعه کنم به متخصص گوارش الان پنجشنبه جای مطب باز نیست
- افتادن از روی تخت نوزاد
۶ ماهه ام از تخت افتاد اولش فقط گریه کرد بهش شیر دادم آروم شد بعدش تقریبا نیم ساعت که گذشت از افتادنش خوابش برد بیدارش کردم چشاشو باز میکرد ولی با یه تکون دوباره میخوابید تا الان که ۹ ساعت میگذره علائم خاصی نداره نرماله آیا خطر ناکه؟ آیا بعد از افتادن دچار حالت تهوع میشه یا چند ساعت بعدش؟
- تغذیه کودک یک سال
میخواستم شیر خشک بچمو قطع بکنم با با دکتر کودکان مشورت بکنم کدوم شیر بهتر شیر پاستوریزه یا شیر گاوداری ؟؟ کدومو بدم بچه یه سال ۲ماه دارد وزن ۹ کیلو
- آمپول دگزا
با سلام . من برای دختر 23 ماهم به خاطر گرفتگی صدا با تجویز پزشک دگزا تزریق کردم الان خیلی ناراحتم چون شنیدم این آمپول عوارض زیادی داره و باعث میشه کلسیم تا 6 ماه جذب نشه . درسته یا نه ممنون میشم پاسخ بدهید .
- پرسش
با سلام ؛ بچه من هشت سال و نیم داره ؛ دکتر تشخیص داده که عفونت روده داره ؛ سفیکسیم 100 براش نوشته و دیسیکلومین و کیدی لایک ؛الان یه هفته س هنوز بهبودی کامل نداشته ؛ این چند روز روزی یک یا دو بار اسهال داشته ؛ به نظرم وقتی کیدی لایک بهش میدم دل درد میگیره ؛ مصرف کیدی لایک تا چند روز لازمه ؟ با تشکر
- کرونا
سلام چند شب پیش پسرم تب و اب ریزش داشت سه سالش نشده.. من آستامینوفن دادم خداروشکر خوب شد بعد من و همسرم ازش گرفتیم و تست دادیممثبت بود حالا چند شب گذشته امکان ابتلاع هست دوباره میشه بگیره ما باید چیکار کنیم ممنون
- تب کودک
سلام و خسته نباشید،پسرم سه سال و سه ماه داره با وزن ۱۵ کیلو و ۲۰۰ گرم،بچه سالمیه خداروشکر،مشکلی نداره،دیروز سرما خورد آبریزش بینی داشت از صبح بهش شربت پلارژن دادم و قطره سدیم کلراید استفاده کردم، به دستور پزشک،تب نداشت،شب که خوابوندمش متوجه شدم تب داره وقتی تب سنج گذاشتم،من چون منتظر تب کردنش بودم،روش پتو نداشته بودم،بعد که اومدم تبش رو با تب سنج بگیرم دیدم پاهاش خیلی سرده،تبش رو گرفتم با تب سنج جیوه آیی ۳۸ و یک درجه بود،همون لحظه که تب سنج رو گذاشتم زیر بغلش،در حالت بیداری به اون تب سنج واکنش نشون میده انگار سردش میشه،چون خواب بود پتو هم نداشت،تب سنج رو گذاشتم زیر بغلش دچار لرز شد،پاهاش خیلی کم،دستاش بیشتر،دستاشو آورد بالا یه کم سفت شد،خواستم دستاشو بگیرم،دیدم یه مقدار سفت شده،فهمیدم لرز گرفته فوری پتو رو انداختم روش،بعد فوری دستاشو پایین آورد خوابید،چند ثانیه این حرکتش طول کشید یه چیزی هم داشت میگفت نفهمیدم چی میگه،چشماش به سمت بالا نرفت،ولی یه کوچولو چشماشو باز کرد سریع بست خوابید،همین کل حالتش بود،بعد من فوری رفتم شربت استامینوفن رو آوردم بیدارش کردم پاشد نشست،شریت رو خورد روشم آبگرم دادم خورد خوابید،حالا من همین رو امروز به دکترش گفتم گفت تشنج نبود؟؟؟منو خیلی نگران کرد،الان سوالم از شما اینه آقای دکتر آیا پسرم تشنج کرده،دکترش منو ترسوند،ممنون میشم جوابم رو بدید،پسرم اولین بار این طوری شده فقطم چند ثانیه بود،حتی گاهی پسرم تب ۳۹ درجه هم داشته بر اثر سرماخوردگی اصلا اینطوری نشده بود،الان به نظر شما این لرز بر اثر تب بوده یا تشنج بوده؟؟؟؟تشکر اگه سوالم رو جواب بدید
- رشددور سر
سلام خسته نباشید..پسری دارم یکساله،که دور سرش ۴۸سانت است بهمون گفتن رشد غیرطبیعی سر را دارد..وزنشم هفت کیلو است واز شش ماهگی دندان در اورده...الان ۱۲عدد دندان دارد وراه نمیرود..بنده که پدرش هستم دور سرم نسبتابزرگ است..ایا رشد دور سر بچم طبیعی است یاخیر...لطفا لطفا توضیح دهید...کمال تشکر را دارم
- عدم وزن گیری
باسلام نوزادم ده ماهشه ۶۵۰۰کیلویه وزن تولدشم ۲۶۰۰بوده تغذیه شم خوبه چندبارم به متخصص تطفال مراجعه کردم گفتن موردی نداره وبراش شربت کیدی کر نوشتن ولی هیچ تاثیری ازلحاظ وزن گیری نداره الانم هم شیر منو میخوره هم روزی دوبار نودسی سی شیرخشک میخوره وروزی دوبارم حریره رقیق شده توشیشه میخوره لطفا راهنمایی کنید باتوجه به اینکه خیلی وزنش کمه
- تیمکس
سلام آقای دکتر ،ببخشید وقتتون رو میگیرم یک سوال دیگه داشتم .دخترم هم کرونا گرفته دکتر براش بین دارو هاش شربت خلط آور فقط دیفن هیدرامین کامپاند تجویز کرده به نظر شما این کافیه یا توی خونه شربت تیمکس داریم از اون هم میتونم بهش بدم ؟ دخترم ۹ سالشه و ۴۵ کیلو هست .
- رفلاکس و حساسیت به لاکتوز و فاویسم در نوزادان
سلام خسته نباشید پسرم تقریبا دوماهی خس خس سینه داشت همه نوع آنتی بیوتیک و داروی حساسیت بهش دادیم خوب نشد شیر خشک اپتامیل میخورد با شیر مادر دکتر براش شیر خشک اپتامیل اچ آ تجویز کردن خس خس سینش خوب شده ولی مدفوعش سفت شده بود و موقع دفع زور میزد خیلی شیر خودمم دیگه نمیخوره چیکار کنم سینه بگیره 🥲🥲💔 داروی ننوتادین وفاموتدین هم میخوره با قطره آهن و مولتی ویتامین امروز یکم تب داره میخواستم قطره استامینوفن پاراکید بدم تداخل دارویی ندارع با داروهاش؟؟ سفتی مدفوعش از داروهای میتونه باشع؟ یا از شیرخشکش؟؟چیکار کنم سینه هم بگیره ؟
- دادن عسل ب نوزاد
باسلام الان یک هفته به پسرم که یک سال و نیم داره عسل با شیر میدم ایا ادامه بدم یا ضرر داره
- سلام دخترم۵ماه و۱۰ روزشه ولی زیر بغلشو میگیرم وزنشو روی پاش نمیندازه بایسته نگرانمب نظرتون عادیه؟
- سرفه
آقای دکتر سوال دیگه ای داشتم ببخشید دخترم که گفتم ۱۰ ساله هست وزنش ۵۰ کیلو هست سرفه داره ولی تب نداره ۵ روز میگذره از شروع بیماری ولی گلودرد و چرک گلو اصلا نداره بنظر شما لازم هست بخاطر سرفه هاش از آنتی بیوتیک استفاده کنه.
- جواب ازمایش
پسرم یک سالشه جواب AST SGoT که مربوط به کبد است بالا هست ۳۹ هستش دوتا بالاس ایا خطرناکه و اینکه چرا انزیم کبدیش بالا هست

