Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- تغذیه مناسب
سلام آقای دکتر خسته نباشید پسرم دوازده ماه و چهار روزشه آیا میتونم بهش شیر پاستوریزه گاو بدم و صبحانه تخم مرغ ابپز نمیخوره نیمرو میشه بخوره از غذای ابپز خوشش نمیاد بیشتر پنیر خوشش میاد تا بقیه چیزا میشه ی راهنمایی بفرماید با تشکر از شما
- واکسن ذات الریه
سلام خسته نباشید آقای دکتر کودک ۱۴ماهه ام از ابتدای تولد کمی مشکل تنفسی داشت و با کوچکترین سرماخوردگی ریه اش خلط شدید میگیره آیا لازمه واکسن ذات الریه بزنیم براش ؟ نام دقیق ش چیه و از کجا باید بخرم ؟ آیا تحت بیمه هست یا نه ؟
- شربت اشتهاآور
باسلام . جناب آقای دکتر کرم بین خسته نباشی . قبلا مزاحمتون شدم در مورد شربت زینک وویتامین و آهن . شما بهم قطره آدزیر رو پیشنهاد دادید . خدا خیرتون بده هم راحت شدم از دادن چندتا قطره هم اینکه پسرم راحت شربت و میخوره . فقط الان اشتهاش خیلی کم شده چون شیر خودمو میخوره وشیرمم خیلی کمه کمکی بهش شیرخشک آپتامیل میدم . میخواستم بپرسم آیا شربت سندروس میتونم بهش بدم روزی چند قطره . چون شنیدم خیلی بهتر از سیپروهپتادینه . ممنون میشم بهم بگید واسه اشتهاش چیکار کنم . الان ۱۲ ماهشه و ۸ کیلو وزن داره . خیلی ممنون آقای دکتر
- قرمزی صورت
چند روزی هست دختر۶ ماهم بیدلیل صورتش قرمز رنگ می شه و چند ساعتی هست دوباره نرمال بشه می ترسم مربوط به کبد و یا کلیه اش بشه
- اسهال و استفراغ
از دیشب خیلی بی تابی میکنه ۳بار استفراغ کرده دکتر هم برویم ولی... مدفوش خیلی بد بو هس رنگش کرمی هست
- سلام دختر ۹ سالشه کف پاهاش ودستش زردعلتش چیه
سلام دختر من ۹ سالشه کف پاهاش وکف دستش زرده علت چی
- کمبود وزن
سلام خدمت آقای دکتر نوزاد نه ماه ای دارم که زمان تولد وزنش ۲۵۰۰ بوده الان هم ۶۸۰۰ آیا این نرمال است سوال دیگر اینکه ایا ژل یا دارویی برای تسکین درد دندان درآوردن هست آخه خیلی بیقراری میکند و همه چیز را به دهان میبرد اما دندان هنوز ندارد
- مدفوع غیر عادی
سلام اقای دکتر من یک دختر ۷ ساله دارم اشتها غذا خوردن اصلا نداره و روزی ۴ یا ۵ بار رو خودش مدفوع چسپناک می کنه وکنترل نداره
- گوش درد
سلام خوب هستین بچم گوشش درده چهارماهشه خیلی بی ارومه چی خوبه؟
- چشم
سلام دخترم دو ماهشه همش داخل چشماش یه چیزی شبیه مو و یا شبیهه عفونت چشم داره همش جلوی مردمک چشمشه خودش میاد خودش میره
- آیا امپول دگزا برای کودکان هفت سال ضرر دارد
- شکم درد
سلام آقای دکتر پسرم ۶ ساله هست همش میگه دل درد دارم اسهال و تهوع و تب ندارد همش میترسه میگه الان در درد بشم چی میشه موقعی که دلش درد میگره استرس میگیره دست و پاش سرد میشه و عرق میکنه چیکار کنم یک هفته پیش کاهو خورد شب با دل درد بیدار شد گریه کرد یکبار شکمش کار کرد همون موقع دیگه خوب شد تا دیشب بعد از شام دوباره گفت دلم درد میکنه
- تیروییدکودک
با سلام ،آقا ی دکتر نوزاد من آزمایش تی اس اچ در سه روز اول 1.7بود ، الان در اوایل پنج ماهگی که آزمایش چک آپ دادیم، تی اس اچ عدد 4.1بود آیا نیاز به پیگیری داره و یاطبیعی هست؟ چون آزمایشگاه نوشته دوباره تکرار بشه
- آزمایش
سلام اقای دکتر ازمایش برای پسر دوساله ام دادم هموگلوبین 11.1 بود mchc بودش 30.7 کراتین بود 0.27 این سه تا رو L زده بود میخوام بدونم چه دارویی باید استفاده کنه
- ترس از تاریکی نوزاد سه ماهه
با سلام و خسته نباشید میخواستم ببینم نوزادان مثلا در سه ماهگی واقعا ترس از تاریکی رو حس می کنند ) پسرم معمولا برای خواب و یا توی ماشین از تاریکی خوشش نمیاد و انگار اضطراب پیدا میکنه و سوال دیگه اینکه اتفاقاتی که برای نوزاد سه ماهه پیش میاد در ذهنشون ثبت میشه ؟ راستش چند وقت پیش موقع تعویض پوشک پسرم نزدیک بود از دستم سر بخوره من جیغ زدم اونم ترسید و گربه کرد الان میخوام ببینم علت پریدن توی خوابش ممکن اون قضیه باشه ؟
- آموزش شیردهی سالم
سلام خسته نباشید خدمت شما یه پسر 6ماهه دارم هفته ای یه بار شکمش کارمیکنه بعدم خیلی باد داره بدبو خاستم ببینم تجویز شما دراین مورد چیه ممنونم
- یبوست
سلام آقای دکتر دخترم ۲۳ ماهشه و حدود ۵ ماه دچار یبوست شده و سه ماه دارم بهش پودر پیدرولاکس میدم هر روز یک قاشق غذاخوری الان ۶ روزه دفع نداشته مدام باد شکم داره البته رفلاکس پنهانم داره تو این شش روز هر روز یک نیم قاشق پودر دادم ولی هیچ واکنشی نشون نمیده فقط حس تخلیه داره ولی تخلیه نمیکنه ممنونم میشم بگید چکار کنم.
- مدفوع
باسلام نوزادم ۳ ماهست سه روزه مدفوع نکرده هم شیر منو میخوره هم شیر خشک چه کاری میتونم انجام بدم
- راه
سلام دکتر پسرم 36هفته ونارس دنیااومدوزن2900قد50الان 14ماه 18روزشه وزن12400وقد84دوماهگیگردن گرفت،پنج ماه به شکم غلتید،هفت تانه ماهکی نشستنش کامل شد ،ده ماهکی خوابیده نشست ،هفت ماهگی گاهی به عقب سینه خیز رفت نهماهگی مثل کماندو بهجلو ویازده ماهگی چهار دست وپاشد نه ماهگی گاهی خودش بلا میکشید تودهماهکی راحت بهکمک وسایل می ایسته،11ماهگی بهکمک مبل راه میره به پهلو،سیزده ماهش بود یک دستش میکیرم راه میاد،تا 13ماه 20روز در ایستادن تعادل نداشت اما یک ماهی میشه هرروز تعادلش در ایستادن بهتر میشه ومیتونه دستم ولکنه وسرپابمونه وخودش کنار دیوار دیتش لحظاتی رها میکنه وتعادلش خیای بهتر شده امامستقل راه نمیره بایددستش به جایی باسه خودش شیشه شیر ،قاشق ولیوان استفاده میکنه ،به اسم خودش وخانواده واکنش داره،توپ بازی دس دسی کلتغ پر بلده به آب وهرچی بخواد اشاره میکنه،میره راحت رویمبل وپایین میاد،اسم توپ بگم میاره اشتهاش خوبه آدزوفر میدم دکتر متخصص کفتن نرماله اما مپ نگرانم
- سرماخوردگی
سلام واحترام پسرم پنج سالشه ازدیروز آبریزش بینی داشت شربت پلارژین بهش دادم ولی دیشب تاحالا خس خس سینه وخلط داره وگاهی سرفه میشه راهنمایی کنین ممنون میشم

