Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- جوش صورت و بدن نوزاد
سلام آقاي دكتر. پسر من ٢٢ روزشه.گونش و پيشونيش و چونش جوش ريز سفيد زده. دليل خاصي داره؟
- میزان قطره پاراکید برای نوزادن
سلام وقت بخیر میزان قطره پاراکید برای نوزاد چقدر باید باشه ؟ باید دوبرابر وزن استفاده شه وعوارضش چی هست؟
- تب
سلام وقت بخیر اگر با شیاف و شربت استامینوفن و پاشویه بازهم تب پایین نیاد چیکار کنیم اقای دکتر۳۹/۳پتیینتر نمیاد
- طرز خوابیدن
سلام اقای دکتر خسته نباشید نوزاد من بیست و چهار روزش هست. وقتی به پهلو میخوابونمش ، سرش رو به عقب برمیگردونه و سرش رو در همون حالت نگه میداره. به اصطلاح به صورت کمانی میخوابه. من نگرانش هستم. میشه لطفا راهنمایی بفرمایید با تشکر
- بندی ادرار
سلام وقت بخیر چن وقت ادرار دخترم بنده ۱ سالشه وقتی میخواد ادرار بکنه خیلی بی قراری میکنه بعد الان دو روز اصلا ادرار نکرده بردیم دکتر سونو گرفتیم گقت مشکلی نداره بعد توی آزمایش یه عفونت داشت یه سفیکسم داد و الان یه ذره هم بهتر نشده چیکار کنیم لطفا راهنمای کنید
- الرژی
سلام اقای دکتر دخترم ۲ سال چهار ماهشه شبا نمیخابه میگه رو پام کن تکونم بد دو سه تا دکتر بردم میگن الرژی داره و شربت فاموتیدین و اسپری بینی و پودر پروبیوتیک دادن بعصئ شبا خوب میخابه ولی بیشتر شبا رو پامه و نمیخوابه تقریبا هر چیزی میخوره دل درد میشه دیگ خسته شدم ازمایش کم خونی ترویید و ویتامین دی اینا را ازش گرفتم خواستم ببینم نظر شما چیه چیکار کنم؟؟؟
- شربت هیدروکسی زین
سلام آقای دکتر پسر دوسال و نیم با وزن 12 کیلو دارم تمام دماغش رو میخارونه و زخم کرده دکتر پوست بردم گفته اگزما داره هیدروکسی زین داده میخوام بدونم روزی چندبار چقدر بخوره؟
- لباس نوزاد
سلام اقای دکتر پیرو سوال قبلیم در مورد میزان لباس نوزاد، چون دست و پای نوزاد یک و نیم ماهه ی من خیلی سرده واسه خاطر همین تو پتوی خیلی نازک میپیچونم که دستاش وپاهاش فورا گرم میشه. شما هم فرمودین پتو در منزل حذف بشه. پس برای گرم نگه داشتن دست و پاهای نوژادم چیکار کنم؟
- سلام ایا خوردن حلوای ساگو که کش دار باشه برا مادر شیرده مشکل داره
- فاویسم
پماد کالاندولا برای نوزاد یک ماه فاویسم ضرر داره ؟آیا میشه استفاده کرد ؟؟
- یک فرزندم دو سال و ده کیلو وزن دارد و یکی شش سال و 15کیلو وزن دارد مقدار شربت سفکسیم چقدر بهشون بدم دو روزه تب دارند و با استامینوفن کمتر میشه اما ایشون قطع نمیشه ممنونم
- قرص پوریک اسید وتاثیر انبر نوزاد
با سلام. نوزاد نه ونیم ماهه دارم وقرص پوریک سیدال مصرف کردم برای نوزاد مسکلی ندارد البته اولین قرص هست آیا باید شیر دهی رامتوقف کنم چه کنم؟
- دیازپام 2 پس از تب و تشنج
سلام آقای دکتر
دخترم به خاطر تب تشنج کرد چند روزی بستری بود بعد دکتر بهش قرص دیازپام 2 را داد که هر وقت تب کرد به مدت 3 روز هر 12 ساعت نصفشو بدم دخترم یک سالشه و 10 کیلو شما چه راهکار دیگه ای به من پیشنهاد میدید من خیلی نگرانم
- تغییر رنگ پوست
سلام اقای دکتر پسرم یک ماه و نیمشه اولایل صورتش و دست و پاهاش خیلی سفید بود اما بدنش قرمز الان چند روزه متوجه شدم ک پوست دستاش و پاهاش و صورتش داره تیره میشه علتش چیهمن خودم سبزه ام شوهرم پوستش سفیدهرنگ پوست پسرم خوب میشه یا ن داره سبزه میشه ؟؟؟تا چله خوب بود از بعد چلش داره اینجوری میشه 😢
- سرماخوردگی و سرفه
سلام پسرم دوسال و یکماهشه سرفه داره چه دارویی براش استفاده کنم؟
- مصرف شربت سیتروزین
دوز مصرف شربت سیتروزین
- عدم وزن گیری
سلام آقای دکتر وقتتون بخیر خسته نباشید آقای دکتر دختر من سه ماه و نیمشه شیر خشک نان میخوره هر دو ساعت 50 سی سی ازچهل روزگی وزنش 5 کیلو مونده وزن اضاف نمیکنه به نظر شما میتونم برای وزن گیریش بهش شربت نئو زینک گلوکونات بهش بدم؟ممنون از لطفتون
- دود
سلام خوب هستین 13 بدر رفته بودیم روستا اونجا بخاری قدیمی که توش چوب وفضولات دامی ریخته میشه روشن کردبم خیلی دود کرده بود بعد من یه دختر 3 ساله دارم شب که خابیدیم همش نگران بودم که مسموم نشه اون چوب پهن گاو هم دود کرده بودند ولی تو خونه یه پنجره متوسط که باد میاد تو خونه داشت پنجره نه کوچک بود نه خیلی بزرگ متوسط بود ولی خیلی سرما میوند تو با این وجود بازم احتمال مسمومیت وجود داشت دخترم حالش خوبه فقط نگرانشم
- پوسته زبر
سلام جناب دکتر. خدا قوت.. پسرم 22 ماهشه و اخیرا متوجه شدم که انگشت شست پاش دچار پوسته های زبر و خشک شده پ(قسمت پشتش که روی زمین میزاره. و کمی هم کف پاهاش) البته خودم هم دچار خشکی شدید پوست پا هستم دکتر عمومی برای پای پسرم گفت پماد تریامیسینیلیون بزنم... گفتم با شما هم مشورت کنم ببینم تجویز شما چیه؟ یک دنیا ممنونم ازتون
- آ د
با سلام و وقت بخیر لطفا قطره یا شربت برای تامین ویتامین دی کودک شش ماهه ای که از نورخورشید محروم است معرفی کنید با تشکر

