Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- عفونت چشم
سلام خوبی اقایی دکتر شرمنده نوزاد 6ماه ام چشمش ورم کرده وازش عفونت میاد بیرون چیکارکنم
- بی تابی نوزاد هنگام پشت خوابیدن و قوس کمر
نوزادم سه ماهشه موقع خوابیدن به پشت کمرشو قوس میده و جیغ میزنه به پهلو میخوابونمش اروم میشه همش یه هفتست اینجوری شده میشه بگید چیکار کنم
- عوض کردن شیرخشک نوزاد
سلام آقای دکتر نوزاد من ۱۹ روزه هست ومن بهش شیر آپتامیل پرونوترا میدادم احساس کردم خیلی نفخ داره بخاطر همین بهش ببلاک دادم فقط برای یک روز .ولی الان خیلی بی قراره وتو ۲۴ ساعت ۴ساعت هم نخوابیده باید چیکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید
- بینی
سلام آقای دکتر دختر دو ماهه دارم الان سه روز است ابریزش بینی دارد امشب از بینی اش خون می آید همراه آبریزش بینی تو رو خدا چکار کنم می توانم بهش سیتریزین بدهم یا خیر
- استفراغ نوزاد
سلام خسته نباشید پسردوماه وپنج روزه ای دارم که امروز یک بار چیزی شبیه به اب رقیق وشفاف بالا اورد تاالان هیچوقت اینجوری بالا نیاورده بود اب هم بهش نداده بودم ایامشکلی هست
- شیرخشک
آیا میتونم به نوزاد 3ماهه شی خشک بچه یک ساله را بدهم؟
- جواب ازمایش خون
سلام دخترم ۸ماهو ۲۵روز داره تو آزمایش خونش پلاکت خونش۱۳۵بود گفتن پایینه خطرناکه؟ چیکار کنم؟
- شیرخشک
سلام اقای دکتر دخترمن ۱۴ماهشه و اینکه تاالان ببراک ای ار میخورد الان باید چه شیری بهش بدم میخوام شیرشو عوض کنم که هم ویتامینش زیاد باشه هم وزن دهی داشته باشه ممنون
- رفتن مو درچشم نوزاد
نوزاد من شش ماهش هست همیشه داخل چشمش مو هست . موهای خودش میرن داحل چشمش . میخواستم بدونم خطرماک نیست به چشمش آسیب نمی زنه؟ میشه راهنمایی کنید چگونه مو رو از چشمش در بیارم؟
- نگرفتن سینه مادر
باسلام نوزادیک ماه وبیست روزه ای دارم که چندروزه فقط درخواب سینه میگیره وخس خس سینه وخلط وگاهی موقع سرفه داره گرفتگی بینی هم دارد که دکترگفت سرمانخورده ایااین هامیتونه علایم کولیک باشه بعد ادرارش هم وقتی شیرخودم رامیخوره کم شده سه روزهم دفع مدفوع نداشته شیرخشک هم بهش میدم چون روزاصلا سینه نمیگیره البته قبلش میخورد ممنون جوابم رابدید
- سلام میشه به جای پپتی ۲ پپتی جونیور داد
- سلام خسته نباشین دخترم نه ماهه هستش دستاش مدام تو گوشاش هست دکتر گفت عفونت داره راهنماییم کنین لطفا درضمن عفونت گوش خطر سازه
سلام خسته نباشید دخترم ۸ ماه یه هفتشه شبا نمیتونست شیر بخوره چون دماغش میگرف گوشش هم میکشید بردم دکتر معابنه کرد گفت گوشش عفونت داره آموکسی سیلین ۱۲۵ داد با کتو تیفن استا بعد قطع دارو باز کم کم شروع شد الان چه شربتی بهش بدهم چند سی سی ؟؟
- واکنش نوزاد
سلام من دخترم ۲ماه دارم بهش شیر خودم و جدیدن شیر خشک کمکی میدم /چند روز ه صبح که بیدار میشم شیر بدم وقتی سینه سمت راستم تو دهنش میزارم صداش کاملا کیپ میشه و ننیتونه گریه کنه و بعد تیکه تیکه گریه میکنه تا کم کم خوب میشه لطفآ بفرمایید علتش چی هست خیلی میترسم ممنون (ببخشید گفتین قطره بینی بریزم یعنی مشکل سرماخوردگی داره چون اصلن هیچ صدای نمیده انگار چیزی تو گلوش گیر میکنه)
- لرزیدن لب بچه
سلام و خسته نباشید. آقتی دکتر نوزاد یه ماهه دارم بعضی وقتها در طول روز لبش رو میلرزونه هوا هم سرد نیست میخوام بدونم طبیعیه یا خیر؟
- چشمک زدن نوزاد
نوزاد سه ماهه دارم که دو هفته است متوجه شدم چشماش حالت چشمک زدن داره البته این چشمکها مداوم و پشت سر هم نیست مثلاً هر ۱۰ دقیقه یه بار یک چشمک میزنه بعضی وقتا با چشم راست بعضی وقتها هم با چشم چپ نوار مغز هم گرفتم مشکلی نداره خواستم ببینم طبیعیه؟.. البته رفلاکس داره و به پروتئین گاوی هم حساسیت داره داروی پنتوپرازول مصرف میکند
- فاویسم و مصرف آهن
نوزاد ۱۵ روزه ای داریم که مبتلا به فاویسم است. از شیر مادر تغذیه میکند. مادر نیاز به مصرف قرص آهن دارد. آیا مصرف قرص آهن توسط مادر برای بچه خطرناک است؟؟
- یبوست نوزاد چهارماهه
الان دوتا پنج روز هست که شکم نوزادم کار نمیکنه هم روغن زیتون شکمشو ماساژ میدم هم مقعدشو با گوش پاکن آغشته به روغن تحریک میکنم حتما باید یا این کار انجام بدم یا یه دونه شیاف گلیسرین بزارم تاکار بکنه غیر این کار نمیکنه علتش چیه؟
- سرما
سلام آقای دکتر بچم ۹ماهشه شربت گلوش چرک کرده خس خس میکرد دکتر سالبوتامول و زادتین و اسپری تنفسی داده شربت چرک خشک کن آزیترومایسین رو هر چند ساعت وچقدر بدم ممنون و این داروهارو تا کی ادامه بدم الان ده روزه که میدم
- آب
سلام آقای دکتر از چند ماهگی باید اب لوله بدیم و آب رو نجوشونیم؟ماست رو چند ماهگی میدن؟
- رفلاکس و وزن گیری
دخترم رفلاکس داره و دکتر قرص نکسیوم یک چهارم روز و شب نوشته است. دکتر گفت که دو هفته دیگر وزن کن. یعنی تا دو هفته وزن پیدا میکنه. گفتن حدود نیم کیلو باید اضافه کنه. نظر شما چیست؟

