Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- اکو قلب نوزاد
سلام دکتر نوزاد وقتی شیر می خورد حالت خفگی به دست می زند ولی وقتی قطره بیتی سیم کراید داخل بینی بگذاریم به مدت 6 ساعت یا بیشتر خوب می شود ولی دوباره از قطره استفاده می کنیم وقتی خفگی بهش دست می زند عرق یا آبی نمی شود نیاز به اکو درمانی هم دارد؟
- خواب
باسلام دخترم تازه ۵ ماهش تموم شده بعضی روزا در طول شبانه روز فقط ۶_۷ ساعت بیداره بقیشو میخوابه به نظرتون خوابش زیاد نیست؟درضمن نوزادم ۳۵ هفته بدنیا اومده
- شربت زینک گلوکونات
سلام خسته نباشید دکتر ببخشید نوزاد من ۳۵ روزشه و پزشک براش شربت زینک گلوکونات تجویز کردن چون گفتن مقداری از وزنش کمه بنظرتون استفاده کنه یا نه روزی دو سی سی تجویز کرده و شکمش یکم حالت نفخ داره
- حركت كردن
بإسلام.دخترم وارد ٦ماهگي ميشه چن روز ديگه.نشستن رو يادگرفته.فقط روشكم سينه خيز به سمت عقب حركت ميكنه.براش أسباب بازي ميريزم بازي كنه ميخواد ور داره بياد به سمت جلو به سمت عقب ميره و گريه ميكنه از اينكه نميتونه به عروسك هاش برسه..چهار دست و پا رفتن به سمت عقب موردي نداره؟
- پماد کالامین
سلام آقای دکتر خسته نباشید آیا پماد کالامین هشت درصد کورتون دارد؟ میخوام برای اگزمای دختر شش ماهه ام استفاده کنم
- فرزند۴ ماهم شکمش کار نمیکنه
سلام آقای دکتر فرزندم ۴ماهست هر۴روزیا۵روز شکمش کارمیکنه اونم با شیاف وشربت که استفاده میکنم گاهی اوقات خودش کارمیکنه ولی کم پیش میاد فوق تخصص بردم بهش شربت لاکتلوز داده وشیاف گلیسرین چیزی هست که بدم بچم درمان بشه نمیشه من همش بااینا بخوام که کار کنه شکمش
- برامدگی های سفت پشت سر نوزاد سه ماهه ام
سلام من از یکماهگی متوجه برامدگی ها پشت سر نوزادم عقبتر از گوشش از هر دو طرف شدم یه طرف دو تا برامدگی های اندازه نخود داره که سفتن ولی زیر دست حرکت میکنه اونطرف بزرکتر از نخوده ولی یکیه . بعد پشت سرشم کج شده و یه جیز بزرگ سفت که حرکت نمیکنه هست همه اینا زیر پوسته یه طرف میخوابونمش و یه طرف سرش صاف و اونطرف نه نمیدونم این برامدگی سفت بزرگ پشت سرش از چیه
- یوبوست
اقای دکترم پسرم ۶۷ روزع است واول خوب شکمش کار میکرد ولی علان که دوماهش شده ۵ یا۶ روز شکمش کار نمیکنه نمیتونه بره بیرون وداروهای دکترم چیزی نکرده میشه راهنماییم کنین
- استفراغ نوزاد۵ ماهه
نوزاد ۵ ماهه ام از دیشب هرچه شیر میخوره استفراغ میکنه تب نداشت اما الان یه مختصر تب هم داره اما قبا استفراغ سرما خوردگی داشت ایا استفراغ میتونه از سرما خوردگی باشه؟؟
- قطره
سلام آقای دکتر وقت بخیر هجدهم اسفند پسرم نه ماهش تموم میشه طبق دستور شما فقط آدزیر روزی ۱۰ قطره میخوره شیرخشک نان ۲ میخوره قطره یامکمل دیگه ای نیاز نیست فعلا براش بگیرم تا بعد بیارمش مطب ؟
- درمورد غذای کمکی
سلام اقای دکتر وقت بخیر من پسرم ۵ماهش تموم شد میتونم غذای کمکی بدم بعدنمیدونم ازچی بایدشروع کنم برای برنامه غذایی باید بیام مطبتون؟
- نمونه برداری ادرار به روش کترینگ برای نوزاد چگونه است
نمونه برداری به روش کترینگ برای نوزاد شش ماهه چگونه است
- ميزان غذاي كمكي نوزاد ٨ ماهه
سلام آقاي دكتر دختره ٨ ماهه در روز سه بار غذاي كمكي ميخوره سوپو فرني يا پوره در روز سه وعده هر وعده ده يا ١٥ قاشق سوپ خوري ميخوره و ٥ بار هم شير خودمو ميخوره آيا اين ميزان براي رشدش كافيه ؟
- افتادن
سلام اقای دکتر نوزاد پنج ماهه دارم موقع آرومکردن لای پتو از ارتفاع چهل یا سی سانتی افتاد زمین. کمی گریه کرد بعد خوابید. چیکار کنم؟
- سرماخوردگی
سلام . نوزادم از موقع تولد سرما خورده و بینی هاش گرفته و خس خس میکنه و نمیتونه شیر بخوره هرکاری میکنیم خوب نمیشه قطره آب نمک میریزیم و با پوآر میگیریم . بخور اب سرد هم مدام بالا سرش هست . دمای اتاق هم معمولا 24 تا 27 درجه هستش شربت آموکسی سیلین میشه بهش بدیم الان 18 روزشه ؟؟؟
- شیرخشک
سلام دکتر یه شیر خشک خوب برای وزن گیری معرفی میکنید دخترم با نان یبوست میگرفت از چند ماهگی میشه فرنی و لعاب برنج رو شروع کرد دخترم خیلی نسبت به شیر بی میل شده سه ماه و یازده روزه ست
- مولتی ویتامین
سلام اقای دکتر برای نوزاد چهار و نیم ماهه مولتی ویتامین ویواکیدز خوبه یا آپوویتال؟
- حالت تهوع واستفراغ
سلام.دخترم 4ماهش امروز تموم شد شیرکم میخوره شیرمادرمیخوره روزی دوبارم شیرخشک کمکی مخصوص نوزادان رفلاکسی میدم دکتر براافزایش اشتهاش زینک داده که داخل بروشورش نوشته ایجاد حالت تهوع واستفراغ ازعوارض مصرفشه،خواستم ببینم برای دخترم که رفلاکس داره بد نیست مصرف زینک؟خودزینک باعث نمیشه بیشترحالت تهوع بگیره
- مدفوع نکردن نوزاد
سلام خسته نباشید ببخشید نوزاد من پنج ماه وشش روزشه از چهار ماه ونیم غذای کمکی براش شروع کردم چون همش گرسنه بود با فرنی آرد برنج که خودم آردش ودرست کردم بعد دوهفته که گذشت از شروع غذای کمکی بهش موز وسیب درختی له شده هم یه کم دادم اوایل همه چی عادی بود روزی دو سه مرتبه مدفوع داشت ولی الان هفته پیش شش روز مدفوع نکرد بعد شش روز مدفوع کرد البته بهش آب انجیر خشک خیس کردم یه قطره چکون دادم وخاکشیر ولی باز الان سه روزه مدفوع نکرده اوناروهم بهش دادم آب گلابی طبیعی هم بهش دادم ولی مدفوع نکرده لطفا راهنماییم کنید ممنون میشم؟؟
- رفلاکس
سلام آقای دکتر نوزاد بیست و پنج روزه ای دارم شیر نمی خورد و همش حالت کمان میکند خودش را اکثرا احساس میکنم خلط دارد و خس خس میکند و زیاد گاز معده دارد آیا این نشانه های رفلاکس است ممنون میشم راهنمایی بفرمائید

