Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- واکسن ۱۸ ماهگی و آلرژی به تخم مرغ
سلام وقت بخیر کودک 18ماهه خواهرم به تخم مرغ حساسیت داره (با توجه به تست خراش پوستی) پزشک فوق تخصص آسم و آلرژی توصیه کردن که واکسن mmr باید در بیمارستان و بعد از مصرف داروی سیتریزین و قرص پردنیزولون (به مدت سه روز ) این واکسن تزریق بشه سوال من اینه که با توجه به این که گفته میشه که داروی پردنیزولون و واکسن MMR تداخل دارن و کودک ۱۸ماهه است اشکالی نداره که قرص پردنیزولون بهش داده بشه؟ سوال دیگه این که در مرکز بهداشت به ایشون گفته شده که MMR این چندساله دیگه براساس محیط کشت تخم مرغ تولید نمیشه و از سلول انسانی در تولید اون استفاده میشه باز هم امکان داره در کودک ایجاد آلرژی بکنه؟
- کمبود وزن
- سرماخوردگی
سلام آقای دکتر پسرم 10روز دیگه 11 ماهشم تموم میشه 2هفته پیش که معاینه کردینش 9100 وزنش بود گفتم گهگاهی عطسه میکنه شما گفتین علائم سرماخوردگی نداره ولی برام شربت سیتریزین و قطره بینی نوشتین گفتین تو خونه داشته باش ولی نگفتین چقد بهش بدم الان گهگاهی عطسه و سرفه میکنه آبریزش از بینی هم داره تا شنبه هم که شما تشریف ندارین نمیدونم دارو رو چجوری مصرف کنم
- مصرف سفیکسیم ۱۰۰برای نوزاد ۵۷روزه
نوزاد راختنه کردیم دکتر سفیکسیم ۱۰۰تجویز کرد نمی دونم دوزوتعداد دفعات وچندروز بهش بدهم
- آسم و الرژی
سلام پسری هفت ساله دارم که از اسفند ماه تا به الان سرفه های شدیدداره. در صبح معمولا از ساعت هفت تا دو بعدازظهر . سرفه های پخته بدون خلط. بردمش دکتر بهش نئوتادین و اسپری سالبوتامول داد استفاده میکنه ولی زیاد اثر نداره. بیرون از خونه خوبه مسافرت تهران هم بردمش کامل خوب شد ولی دوباره برگشتم داخل منزل سرفه هاش شروع شد. لطفا راهنمایی کنید. داروهاش رو ادامه بدم یا عوض کنم.
- در مورد امولسیون ازیترومایسین ۲۰۰
- پوسته شدن نوک انگشت
سلام دخترم ۱۲ سالشه نوک تمام انگشتای دستش پوسته شده کنده شده خواستم بدونم علتش چیه .ممنون میشم راهنمایی کنید.
- سلام وقت بخیربچه من ۳۵ روزشه وزردی کم در صورت وبدنش هست میتوانم در ۴۰ روزگی اون روختنه کنم
- یه چیزی اندازه ی عدس زیرپوست ساق پای بچه امه
سلام ببخشیددخترم۲سال ونیمشه روی ساق پاش به سمت جلو وقتی باانگشت دست میکشی یه چیزی به اندازه ی عدس زیر پوستش اینور وانور میره همینجوری باچشم پیدا نیست من خودم هم خیلی اتفاقی فهمیدم الان دوهفته اس وجود داره نرفته بخاطر کرونا میترسم ببرمش دکتر تو رو خدا جواب بدین اگه خدایی نکرده خطریه ببرمش دکترش یعنی چیه؟؟
- غذا
سلام دکتر خسته نباشید آیا برنج تایلندی برنج سالمیه واسه بچه؟
- اسهال کودک یکساله
سلام دختر یکساله ام دوهفته هست که اسهال شده تموم میشه دوباره میگیره دوبار هم دکتر بردم شربت کوتریکسول لوپرامید داد با شیرخشک ببلاک ال اف دوتا آمپول زدن ولی خوب نشده الان دوباره آبکیو زرد شده چیکار باید بکنم
- سلام خسته نباشید من پسرم کوچک بود به خاطر مشکل تنگي نفس داشت تا سرما می خورد خروسک می شد از آمپول دگزامتازون خیلی استفاده کرده الان بیشتر اوقات مريض ربطی به مصرف آمپول داره
- سرماخوردگی کودکان
برای نوازد 6ماه چه شربتی بدم سینه اش خیلی خزخز سرفه خشک داره
- تب شدید
بچم یک سالشه پاپکرن خورد ه احتمال داره تب شدیدش مال اون باشه با استامینوفن هم پایین نمیاد
- دیرنشستن کودک
سلام ممنون ازجوابتون باشه درخونه کاردرمانی ادامه میدم ببخشید دوباره سوال میکنم برای بهتر نشستن دخترم صندلی غذای کودک بخرم تاثیری درنشستنش داره
- سرماخوردگی نوزاد
باسلام. پسرم ۵ماهشه چندروزه موقع نفس کشیدن بینیش صدا میده معلومه خلط داره، چیکار کنم؟ شب ها هم کم خواب شده یکمم اشتهاش کم شده.
- سرما خوردگی
سلام وقت بخیر ..پسرم سه سال و نیمه و قبلا چن بار آوردم مطب الان سرما خورده روستام و دسترسی ب دکتر ندارم آبریزش بینی داره و بینیش کیپ هست و کمی سرفه میکنه ولی تب نداره بی حال هم نیست..چه دارویی بهش بدم
- لوچ وسفیدشدن چشم نوزاد
نوزاد من چندروز رفته داخل ۴ماه وقتی دراز میکشه چندثانیه چشم هاش لوچ میشه وسفید میشه نگرانم بشدت میشه راهنمایی کنید
- قطره بی بی گر
سلام اقای دکتر دختر من 20روزه شه دکتر قطره بی بی گر داده بهش روزی 5قطره اما دلیچه زیاد داره میتوانم روزی دوبار بدم بهش همون پنچ قطره یا 5قطره رو دو وعده بدم بهش اول 2قطر صب 3قطه شب
- زینک سولفات
سلام.بچه یکساله یک هفته اسهال بود روزی چند سی سی زینک سولفات بدم؟وچه مدت

