Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- حرف زدن کودک
سلام اقای دکتر دخترم یک سال و یازده ماهشه به سینه ام میگه مامان.اما کاری داره نمیگه مامان.تقریبا پنجاه تا کلمه ایی به صورت نامفهوم میگه.اما مامان بابا و کلماتی کاملا خوب تلفظ میکنه اما جاشون به کارشون نمیبره مثلا من میگم بگو سبز میگه سز اما بعدا سبز ببینه نمیگه سبز.و اینکه دستور پذیری هم چندین مورد که باهاش کار شده بلده یعنی اسم اون وسایل کار شده بلده بگم بیار.میگم دست بده میده یا بگم بوس بده صورتش نزدیک میکنع از این قبیل دستورات.تماس چشمی چند دقیقه ای نیست اما مثلا سی ثانیه اس .وقتی باباش باهاش بازی میکنه همش نگا من میکنه میخنده .هر کاری میکنه پشت سرش دست میزنه برا خودش و ذوق میکنه وقتی کلمه افرین میگم.به نظرتون مشکل داره
- تاخیر در واکسن ۱۸ ماهگی
سلام ارز ادب ببخشید اقای دکتر ی سوالی دارم ، پسرم ۱ سال و ۶ ماه و ۱۹ روزشه وقته واکسن ۱۸ ماهگیشه و امشب تب کرده و من نمیدونم ک سرماخورده یا بخاطر دندون دراوردنه، میخواستم بدونم میتونم صب ک شد ببرم واکسن بزنه یا نه؟ ممنون میشم راهنماییم کنید 🙏🙏🙏
- گرفتگی صدا
سلام دخترم 8سالشه والان ده روز میسه صداش گرفته شبیه خروسک اصلا علایم سرماخوردگی نداره و تو بلع غذاهم مشکلی نداره تب هم نکرده
- افتادن ناخن دست کودک
سلام وخسته نباشید دختر من عفونت خونی داشت که خدارو شکر خوب شد با بستری و داروی کلیندا و سفتر برطرف شد ولی الان چند روزه که ناخن های دستش دارن میوفتن چه مشکلی براش پیش اومده ایا خطرناک هست ؟؟
- مصرف شربت ایمیونس
با سلام دخترم ماه دیگه دو سالش میشه،واسه تقویت سیستم ایمنی بدنش شربت ایمیونس رو تهیه کردم،ممنون میشم میزان دز مصرف در شبانه روز و بهترین زمان مصرف رو بگین
- نحوه و مقدار مصرف ازیترو مایسین 200
ببخشید برای بچه ۲ ساله ازیترومایسین ۲۰۰ چه ساعتی باید مصرف کنه و اینکه چه مقدار یک قاشق غذا خوری اوکیه؟؟
- پاسخ بهشیر خشک
سلام آقای دکتر آیا شیاف استامینوفن تاثیری روی یبوست داره؟؟ مثلا اگه توخونه فقط این شیاف رو داشته باشیم و مجبور بشیم استفاده کنیم
- سرما خوردگی
سلام خسته نباشید دختر من ۵ روزه تب داره یبوستم داره و گلوش تازه خلطی شده خیلی بی حال است چند روز پیش بردم دکتر سفکسیم ۱۰۰ براش نوشته وزنسم ۱۲/۳۰۰ است چقدر باید بهش بدم چند ساعته
- سوزش ودرد مقعد وزایده گوشتی نزدیک مقعد
دخترم دوسال ونیم هستش چند روزی هست که متوجه زایده گوشتی یک سانتی درنزدیک مقعد شدم و هنگام ادرار ودفع مدفوع همراه بادرد وخارش هست علت عفونت هست یا بواسیر ؟ البته قبل از بوجود آمدن این مشکل دخترم چند روزی تب واسهال داشت وازپوشک گرفته نشده .. باتشکر ازشما
- کودک
آیا برای کودک چهار ساله نیاز هست که مولتی ویتامین یا آهن داد؟
- سلام آقای دکتر دختر من سه ماهشه کولیک داره ودکتر گفتن احتمال رفلاکس هم داره الان چندروزه ۳بار درروز مدفوع میکنه مقدارکم ویکم آبکی آیا اسهال شده یا ربطی به رفلاکس داره چون مقدار مدفوع کمه ویکم شل وآبکی میترسم لطفا راهنمایی کنین ممنون
سلام پسرم ۱.۵سالشه یه هفتس که اسهاله روزی چهار پنج بار دفع داره بد بو نیست ولی آبکی و با حجم زیاد
- دگزامتازون 3 بار در سال
سلام وقت بخیر،، اگر یه کودک 6 ساله،، 3 بار در یکسال دوز مناسب آمپول دگزامتازون مصرف کند عوارض زیادی خواهد داشت؟
- آلرژی کودکان
سلام پسرم ده سال داره و الان حدود چند هفته هست که مدام بینیش میگیره و آبریزش داره و تو دماغی حرف میزنه. دو روز طول میکشه دوباره خوب میشه به نظرتون آلرژی فصلی داره؟ جلوی زبانش هم رنگش عوض شده لطفا راهنمای کنید.
- حساسیت فصلی
سلام آقای دکتر پسرم ۴ سالشه سرفه و آبریزش بینی داره ایا دستگاه بخور سرد برایشی خوبه استفاده کنم
- واکسن انفولانزاا
سلام جناب اقای دکتر وقت بخیر. پسرم سه سال و شش ماه دارد. پارسال براش واکسن انفولانزا فرانسوی تزریق کردیم . اما وقتی سه هفته بعدش خواستیم دوز دوم را براش تزریق کنیم متاسفانه دیگه یافت نشد یعنی پارسال فقط یک دوز نصفه را زد. حالا امسال میخواهیم براش دوباره واکسن انفولانزا بزنیم. آیا یک دوز کافی است یا دوتا بخریم و دو دو دوز براش بزنیم یک دنیا سپاس از شما
- بیماری کودکان
سلام شب بخیر .پسر من ۶ ساله و ۳۲ کیلو وزن دارد .هفته پیش دچار تب و گلو دردوحالتهای سرماخوردگی شد .۵ روز آموکسی سیلین ۲۵۰ خورد .خوب شد ولی ترشح بینی اش قطع نمیشود .چسبناک است سبز بود ولی الان سفید غلیظ است .چند روز قطره کلریدسدیم استفاده کردیم .خیلی کلافه شده و نمیتونه بره به مدرسه ممنون
- تب دخترم
سلام وقتتون بخیر،دخترم ۸ سالشه ۲۲ کیلو وزنش،تبش بالاست ساعت ۸ شربت استامینوفن دادم ولی پایین نمیاد،سردردم هست چی بدم بهش تبش بیاد پایین؟
- تب
سلام خسته نباشید اقای دکتر بچم دوسال ونیمشه گلوش خیلی چرک داره تبش سرش رو ۳۸سینش ۴۰ هست ولی دست وپاش سرده هم شیاف گذاشتم هم بروفن دادم اگه پایین نیاد باید چکارکنم؟
- آب میوه
سلام آقای دکتر دخر ما یکسالو پنج ماهشه هیچ نوع آب میوه طبیعی رو نمیخوره فقط از این آب میوه های داخل فروشگاه صنعتی میخوره بنظر شما مشکلی نداره خیلی ها میگن ندید بخوره مواد افزودنی وقتد و غیره داره ولی خب چه کنم از همینا دوست داره
- سرفه
سلام جناب دکتر گرامی، پسرم حدودا پنج سال و نیمه هست از پنج شنبه کمی بیحالی داشت و شب دچار تب شد شربت استامینوفن شروع کردم شش ساعته بهش میدم سرفه هم داره سیموسپان براش گرفتم 3سی سی هشت ساعته میدم ولی امروز سرفه ش زیادتر شده و این که تب و بیحالیش هم کنار شده اما همچنان خوب نشده تبش سه روز کامل نشده ممنون میشم راهنماییم کنید

