Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- کار نکردن شکم نوزاد
نوزاد من 36 روزه هست شکمش 3 روزه که کار نمیکنه زور میزنه قرمز میشه گریه میکنه خواهش میکنم کمک کنید
- عوض کردن شیرخشک نوزاد
سلام وقت بخیر من بچم الان نزدیک ب سه ماهشه بهش نان ۱ میدم ووزنش بدو تولد ۳ؤ۳۰۰ بود ونه روزگی زردی گرفت وبستری شد درجع زردیش ۱۷ بود .شیر خودم هم میدم ولی کمه براواکسن دوماهگیش بردمش بهداشت قد ۵۷ ووزنش ۵ کیلو بود ایا خوبه و همون نان بدم یاتغییرش بدم ممنون
- بسته شدن چشم نوزاد
بإسلام.دخترم ١٠ماهشه.ديروز ساعت ١١صبح از پشت سر به روي فرش افتاد و پنج ديقه گريه كرد.هيچ علائمي نداشت .بازي ميكرد شيطونه ميكرد.ساعت ٨شب بهش قطره آد دادم سرفه كرد بعد يك دقيقه أنگار آروق شديد زد و از دهنش مايعه آب دهن ريخت بيرون.از اون موقع تا امروز همش چشماشو ميبنده،نميدونم سرش تير ميكشه يا معدش ترش كرده،فقط چشماشو ميبنده داخل دهنش چيزي حس نميكنم.حتي شير خوردني هم اينجوري ميشه شيرو ول ميكنه ميشه سرش تير بكشه؟يا گلو درد داره؟دخترم الرژي داره و رفلاكس
- شیر خشک ببلاک آی آر
سلام آقای دکتر شیر خشک ببلاک آی آر برا رفلاکس دادن.آیا باعث وزن گیری بچه هم میشه؟؟
- شیردهی
سلام وقت بخیر، آقای دکتر مصرف فروفورت گاین در شیردهی روزی یک عدد ضرر ندارد؟ نوزادم دو ماه و نیمشه
- یبوست
سلام خسته نباشید پسرمن هم شیرخشک میخوره هم شیرمادر (اپتامیل پرونوترا)قطره بایولاکت هم میدم ورم شکم و نفخ ویبوستم داره خیلی زور میزنه نمیتونه دفع کنه ولی هربارم مدفوع میکنه شل هست دلیل یبوستش چیه وچکارکنیم قبلاباماساژشکم کارمیکرد الان نه
- سلام پسرم ۶ماهشه سرش خیلی خارش داره علت چیه البته صورتشم خارش داشت بردیم دکتراونم تاوقتی پمادهای دکترمیزنیم خوبه دوباره قرمزمیشه وخارش داره الان ریخته روسرش نمیدونم چیکارش کنم؟
- مصرف دارو
باسلام بچم هفت ماهشه از پنج ماهگی تغذیه کمکی روشروع کردم ولی لب به فرنی نمیزنه به زور میدمش سبب زمینی آب پز ونرمع نونو میخوره ولی فرنی به هیچ عنوان نمیخوره از دهنش میندازه بیرون بااینکه به سیب زمینی نمک نمیزنم فقط آب پز میکنم اونو میخوره راهنمایی کنید
- سرفه
سلام آقای دکتر عزیز. دخترم سه ماه ده روزش هستش .از امروز صبح سرفه میکند وسینش خسخس میکند.وصداش گرفته هستش .دو و سه روز پیش خواهر بزرگترش سرما خورده بود و سرفه میکرد احتمال داره بچه سرما خورده باشد .برای سرفه و خس خس سینه چی بدم خوب بشه .البته قطره بینی هم میریزم ممنون میشم راهنمایی کنید .
- عدم دفع و بی خوابی
سلام آقای دکتر خسته نباشید به خاطر جواب دادن این همه سوال و خداوند خیرتون بده.آقای دکتر دختر ۵ ماه و ۱۴ روزشه سه روزه نتوسته دفع داشته باشه شیر خشک ببلاک کنار شیر خودم میخوره البته با قطره چکون میدم بهش روزی ۱۸۰ سی سی کلا بنا بر تجویز پزشک.شبا تا صبح بیداره دلیلش چیه آقای دکتر؟و اینکه برای نداشتن دفعش میتونم شیاف گلیسیرین استفاده کنم ؟
- اسهال دختر ۱۴ ماهه
با سلام دختر من ۱۴ ماهشه. الآن تقریبا یک هفته است که اسهال شده روزی ۵ تا ۶ بار. لطف میکنید راهنمایی کنید چی بهش بدم؟
- قطره چشمی
سلام اقای دکتر برای عفونت چشمنوزاد قطره ی سولفاستامید و پماد چشمی اریترومایسین گفتین استفاده کنم . خواستم بدونم این دو دارو برای نوزاد سه ماهه ی فاویسمی قابل استفاده هست؟
- نان اچ ا۲
سلام دکتر شیر خشک نان اچ ا ۲ پیدا نمیشه گیگوز و نان ساده و بیومل ۱ رو با ببلاک ای ار قبلا چک کرده بودم بهش نمسازند یا یبوست و یا اسهال میگرفتبه نظرتون اگه پیدا نشد چ شیری بگیرم به جای این شیر ک آهن بالایی داشته باشه چون فاویسم داره برام آهن ش خیلی مهمه
- تیره گی انگشت
سلام خسته نباشید بچه دو ماه دارم بند انگشت هاش تیره شده علتش چیه ممنون
- صداگرفتگی نوزاد
سلام عرض احترام خدمت شما طفل نوزاد دارم 20روز می مشود بدنیاامد یک هفته بعد دچار صدا گرفتگی شد نزد دکتر اطفال بردم یک شربت مکسیپر برش داده اما صدایش بهتر نشد نمیدانم چیکار کنم
- کم وزنی نوزاد 2ماهه
سلام به همه اقای دکتر ببخشید دوست دارم بچم تپل بشه میتونم شیر اپتامیل پی دی اف بهش بدم رفلاکس یا یبوست هم نداره مشکلی نداره فقط دوشت دارم چاق بشه
- سرفه نوزادسه ماهه
با سلام. وقت بخیر ببخشید پسر من سه ماه وپنج روزه ست از دیشب سرفه می کنه سرفش هم خشک هستش منم جای هستم دست رسی به پزشک ندارم لطفاً راهنماییم کنید
- تاکی پنه گذرای نوزادی
سلام علیکم ببخشید سوالی از خدمتتان داشتم.
بنده به دلیل فشار خون بالا سزارین اورژانسی شدم.
در هفته ۳۸
وزن بچه هم بالا بود.البته دیابت نداشتم.
حدود ۴۴۰۰ بود.
موقع دنیا آمدن تنفسش تند بود. حدود ۷۴ در دقیقه
که یک روز در کلاهک اکسیژن بود.
عکس ریه ازش گرفتند و آزمایشات خون و..
گفتند الحمدلله مشکلی ندارد.
و بعد از دو روز تحت نظر بودن تنفسش و اکسیژنش و..نرمال شد و مرخص کردند.
بیمارستان به ما گفتن اسم بیماریش تاکی پنه گذرای نوزادی یا ttn بوده.
الان دوماهشه الحمدلله هیچ مشکلی تا الان نداشته.
سوالم از شما اینه ممکنه خدای نکرده در آینده مشکل تنفسی باز پیدا کنه؟
یا بعد سرماخوردگی هاش خدا نکرده نفسش تنگ بشه
خیلی نگرانیم
که این مسیله بعدها هم تکرار بشه
میشه لطفاً راهنمایی مون کنین - واکسن 18ماهگی
سلام خسته نباشید من یه دختر18ماهه دارم که یک ماه و یک هفته هست مبتلابه کرونا شد الان خوب شده آیا واکسن 18ماهگی شو میتونم بزنم و چقدر میتونم به تاخیر بندازم .متشکر
- آب خوردن نوزاد دو ماهه
سلام خسته نباشین، دخترم استفراغ شدید کرد،خواستم صورتشو بشورم شیر آبو باز کردم ناخواسته دهنش رفت زیر شیر آب،الان خیلی ترسیدم که واسش بد باشه.دخترم یکی دوروزه دوماهو تموم کرده

