Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- ۵ ماهگی
سلام اقای دکتر من دخترم ۵ ماهشه ومیخواستم بدونم ک چه چیزهایی باید بهش بدم بخوره واینکه شربت ویتو کیدرو باید تاچندماهگی بخوره وشیرخشک اتامیل ۱ میخوره کی میتونم عوضش کنم چون احساس میکنم سیرنمیشه
- اسهال
سلام اقای دکتر خسته نباشید دخترم یک ماه و بیست و چهار روز دارد قبلا شیر خشک نان haمیدادیم دخترم روزی یک بار مدفوع میکرداون هم رنگ سبز رنگ بعدش ببلاک ای آر رو دادم بخاطر رفلاکسش بعد از 12ساعت ک از خوردن شیر خشک گذشت پنج بار مدفوع شل تر از قبل به رنگ زرد داشته دکتر تا شما بیاید مطب بگید من چیکار کنم بی بی کر بهش دادم بهتر نشد
- شربت ازترومایسین ۱۰۰
با سلام و احترام.به نوزادی که سه ماهش تموم شد و رفت تو اول چهار ماهگی چند سی سی میشه شربت ازیترومایسین ۱۰۰داد؟باتشکر
- اوتیسم
سلام
نوزادم 6 ماهو 18 روزشه
تا الان رو زمین میغلطه، میتونه بشینه، سینه خیز میره، برای گرفتن اسباب بازیاش تلاش میکنه، ارتباط چشمی داره، تازگیا به یه سری صداها یا کلمات یا حتی صدای آشناها حساس شده بشنوه به طرفشون برمیگرده، به طرف صداهای مختلف برمیگرده، اگه وسیله ای که دستشه بگیری گریه میکنه، به آهنگها هم گوش میده و دوسشون داره، ولی وقتی اسمشو صدا میزنم برنمیگرده انگار اسمشو نمیشناسه، یا اگه خیلی سرگرم بازی بشه و حواسش نباشه زیاد عکس العمل نشون نمیده مگر اینکه صدای غیر عادی بشنوه
ولی در کل عکس العملش نسبت به صداها خیلی خوبه و اینو میدونم که از نظر شنوایی هم هیچ مشکلی نداره.
یعنی اینا نشونه اینه که این نوزاد به اوتیسم مبتلاست! درحالیکه نشونه دیگه نداره، صرفا اسمشو نمیشناسه - قطره ادزیر
سلام رو جعبه قطره آدزیر نو شه یک سی سی که معادل 20قطره هست به نوزاد بدهید در صورتی که شما فرمودید 30قطره بدهید این کم وزیاد گفتن علتش چیه آخرش چند قطره بدم 7ماهشه
- سرماخوردگی
باعرض سلام پسر من هفت ماهشه دو روز تب داره ازقطره استامینوفن استفاده کردم اما بازم احساس میکنم تب داره بی تابی هم میکنه شما دارویی تجویز میکنید؟
- تاخیر در نشستن
با سلام پسرم هفت ماهشه وزنش ۷۹۵۰و قدش۷۰ هست شیر خودم و شیر خشک را با هم میخوره فقط شبها ودر خواب شیر خودم را میخوره در مواقع بیداری مجبورم شیر خشک بدم هنوز قادر به نشستن نیست غلت میخوره و روی شکم می افته ولی در همان حالت میمونه و دست وپا میزنه و کلافه میشه ولی دوباره به پشت بر نمی گرده غذا هم فرنی و سوپ و حریره بادوم میخوره لطفا راهنمایی کنید
- وزن کم و نخوردن شیر خشک
با سلام
من دو پسر دوقلو دارم که الان ۱۰ ماهه هستند. قل دوم وزنش خیلی کمه و ۸ کیلو ۵۰۰ هستش و دور سر۴۵ و قد ۶۹. شیر خشکی هستند هر دو ولی اصلا شیر خشک نمیخوره. شاید در طول روز بزور ۲ بار بخوره. اصلا اشتها هیچی رو نداره. قطره هاشم میدم میخوره ولی وزنش مناسب نیست. لطفا کمکم کنید
- استفراغ نوزادزیرچهارماه
سلام وقت بخیرنوزادم همش استفراغ میکنه وگریه میکنه شیرومیدم همراه شیرخوردن استفراغ میکنه آروغ میزنه استفراغ میکنه درضمن ریفلاکس نداره مشکلش ازچی میتونه باشه؟
- اختلال خواب
با سلام. نوزاد ده ماهه ای دارم که از بدو تولد خواب منظمی نداشته هر نیم ساعت با گریه بیدار میشه و تو خواب همش غلت میزنه و بیقراره تا حالا درمان خاصی نگرفته فقط تازگیا دکتر بهش پودر ایامپرازول داده با قطره کولیکز که فعلا بی تاثیر بوده. وزن گیری و تغذیه خوبی داره. لطفا راهنماییم کنید
- فرني
باسلام به گفته ي شما فرني برنج رقيق شده رو ده روزي ميشه كه شروع كردم به ٣٠سي سي رسيده آيا ميتونم دو عده ظهر و شب هر وعده ٣٠سي سي فرني بدم؟روزي ٦٠سي سي دخترم ٥ماهه ٨٨٠٠وزنشه
- راه نرفتن کودکم
سلام خسته نباشی من پسرم یک سالشه ولی هنوز نه دندون دراورده نه راه میره تازه دیواررومیگیره وایمیسه باید چیکارکنم
- کم کردن لباس
سلام دکتر این روزا هوا گرم شده دخترم خیلی عرق میکنه...لباس بچه رو میخوام کم کنم میگن مریض میشه نوزاد سه ماهه س میخواستم بدونم به نظر شماهم لازمه تو این هوا چندتا لباس بپوشه یا یه لباس کافیه همش بدنش عرق میکننه و چسبناک میشه
- رفلاکس
سلام وقت بخیر پسر43روزه دارم،صداش دوسه روزه گرفته ولی هیچ علائم سرماخوردگی ای نداره.خوابش چه روز وچه شب خوبه.اضافه وزن گرفته.شیرخودموفقط میدم بهش.مدفوعش چنددفعه سبز بوده.بعضی وقتاکمرشو موقع گریه میده بالا.یه وقتایی استفراغ جهشی ازبینی ودهان داره.درطول شبانه روز 15یا20باراستفراغ میکنه چه پنیری چه صاف. اروغشومیگیرم بازم بلافاصله یاپنیری یاصاف استفراغ میکنه. گاهی تک تک سرفه میکنه که بااخم هست. سرش داغه ازاول ولی بدنش دماش طبیعیه.مدام تو خواب دست و پاهاش میپره انگاربترسه. یه وقتایی عطسه هاش 5الی6دفعه پشت سرهمه لطفاراهنماییم کنید،ایارفلاکس داره؟
- استفراغ شیر
به نام خدا.نوزادم دوماهش تموم شد رفت تو سه ماه.بعد از ۴۵ دقبقه از خوردن شیر خشک ،وقتی که بغل خانمم بود یدفعه تهوع شیر داشت تو چند مرحله و همه رو ریخت رو لباس خانمم.خواستم بدونم ایا به بررسی نیاز دارد؟هفته گذشته متخصص اطفال بودیم مشکل خاصی نداشت.باتشکر
- آزمایش
با عرض سلام و وقت بخیر میخواستم بدونم آیا نتایج آزمایش غربالگری تیروئید نوزادان که از پاشنه پا گرفته میشه با جواب آزمایش وریدی متفاوت است؟ مثلا نوزادی که در روز سوم تولد در غربالگری از پاشنه پا تی اس اچ 5 داره اگه آزمایش وریدی ازش بگیرن هم تی اس اچ 5 میشه یا نتایج باهم فرق داره؟ آخه نوزاد من تو غربالگری روز پنجم تولد تی اس اچ 5 داشت اما در 29روزگی که ازش آزمایش وریدی گرفتیم تی اس اچ شده بود8.09! این برام سواله که مگه میشه خودبخود تی اس اچ بالا بره؟؟!! باتشکر یه سوال با تشکر
- بالا اوردن شير به رنگ زرد
سلام شبتون بخير من پسرم ٢٧روز به دنيا اومده امروز شير خورد يك دفعه شير بصورت پنيري به رنگ زرد بالا اورد خطر داره
- کم اوردن تنفس در موقع گریه
پسر سه ماه و نیم ما دو بار از گریه شدید با حرص تنفسش در حد قطع شدن رفت و رنگش سفید شد را درمانش چیست؟ ممنونم
- چشمک زدن نوزاد
نوزاد سه ماهه دارم که دو هفته است متوجه شدم چشماش حالت چشمک زدن داره البته این چشمکها مداوم و پشت سر هم نیست مثلاً هر ۱۰ دقیقه یه بار یک چشمک میزنه بعضی وقتا با چشم راست بعضی وقتها هم با چشم چپ نوار مغز هم گرفتم مشکلی نداره خواستم ببینم طبیعیه؟.. البته رفلاکس داره و به پروتئین گاوی هم حساسیت داره داروی پنتوپرازول مصرف میکند
- یبوست نوزاد سه ماهه
نوزادسه ماهه.که هر۵یا۶روزشکمش کارمیده وسفتی مدفوع مثل خمیردندان هست شربت کولیکیدهم بهش میدم

